Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Bij addons onder Gemini kom ik bij Updates "Frontprozessor update v7 van 06-06-2010 tegen wat moet ik hier mee doen negeren of moet ik deze update wel uitvoeren?Ik ben bang dat hier iets is wat mij niet bekend voorkomt.

Geplaatst:

Bij PLi komen dat soort updates toch gewoon mee met de 'software update'?

Gert.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Geplaatst:
Origineel bericht van: Catastrofus

Ik kan me nog wel herinneren dat je een specifieke vraag kreeg of je die update ook wilde uitvoeren.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Gast Jeroensky
Geplaatst:

ik-zeg-doen-froger.jpg

Ik kan me herinneren dat frontprocessor over voeding en aan/uitschakelen gaat.

En gezien een update zelden is om iets slechter te laten werken, zou ik het gewoon doen(wat ik ook gedaan heb alweer weken geleden).

Geplaatst:

Gert.

Sjonge, jonge, wat irritant om in de antwoord over PLI te hebben terwijl de topic starter duidelijk aangeeft dat zijn DM onder Gemini draait.
Ieder software heeft zijn voordelen en zijn nadelen, dat geldt ook voor PLI. Wel respect voor de makers maar we moeten niet doen alsof met PLI meer kan zien dan met andere images.

On topic:
Gewoon update van front processor uitvoeren, kan niks slechts gebeuren met je DM, heb zelf al tijdje geleden gedaan.

Groetjes
Geplaatst:
Origineel bericht van: kistedu

Gert.

Sjonge, jonge, wat irritant om in de antwoord over PLI te hebben terwijl de topic starter duidelijk aangeeft dat zijn DM onder Gemini draait.
Ieder software heeft zijn voordelen en zijn nadelen, dat geldt ook voor PLI. Wel respect voor de makers maar we moeten niet doen alsof met PLI meer kan zien dan met andere images.

On topic:
Gewoon update van front processor uitvoeren, kan niks slechts gebeuren met je DM, heb zelf al tijdje geleden gedaan.

Groetjes

Dat klopt Pli is zeker niet mijn favoriet,vaak geprobeerd maar vind het te omslachtig allemaal veel menus en extras waar ik niks mee doe.(mijn mening).Maar ik heb de frontprozessor geinstalleerd merk er verder niks van maar zal best goed zijn anders had ik het wel gemerkt.
Geplaatst:

Was dus niet irritant bedoeld hoor. Ik bedoelde dat als ze bij, in dit geval PLi, gewoon in de updates zitten je er wellicht vanuit kan gaan dat, als er bij Gemini in de downloads hiervoor een update is, deze gewoon geinstalleerd kan worden.

Ik heb niets tegen Gemini. Sterker nog, 1 van de 7025+'n bij m'n ex in duitsland (die ik zo goed of kwaad beheer voor haar) draait nog 3.8 zonder problemen.

Oftewel, niet iedere opmerking is slecht bedoeld...

Gert.

Gert.

On topic:

Groetjes

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Geplaatst:
Origineel bericht van: Loui (K)
Dat klopt Pli is zeker niet mijn favoriet,vaak geprobeerd maar vind het te omslachtig allemaal veel menus en extras waar ik niks mee doe.

Geen verplichting, maar laat maar eens weten wat er anders moet...

Ook als je, bijvoorbeeld na een paar dagen proefdraaien een image niet wil gebruiken is het nuttig om daar iets over te melden.

Voor zover ik weet is PLi standaard juist een van de kalere images (dat is op de 7025 goed te merken, die heeft onder PLi veel meer flash ruimte vrij dan een DMM standaard image).
Geplaatst:

Gert.

On topic:

Groetjes

Dat klopt Pli is zeker niet mijn favoriet,vaak geprobeerd maar vind het te omslachtig allemaal veel menus en extras waar ik niks mee doe.(mijn mening).Maar ik heb de frontprozessor geinstalleerd merk er verder niks van maar zal best goed zijn anders had ik het wel gemerkt.

ben het eens betreft enigma1... bij enigma2 is het de tegenover gestelde wereld!
Geplaatst:
Origineel bericht van: MiLo
Dat klopt Pli is zeker niet mijn favoriet,vaak geprobeerd maar vind het te omslachtig allemaal veel menus en extras waar ik niks mee doe.

Geen verplichting, maar laat maar eens weten wat er anders moet...

Ook als je, bijvoorbeeld na een paar dagen proefdraaien een image niet wil gebruiken is het nuttig om daar iets over te melden.

Voor zover ik weet is PLi standaard juist een van de kalere images (dat is op de 7025 goed te merken, die heeft onder PLi veel meer flash ruimte vrij dan een DMM standaard image).

Oke ik heb nu een DM8000, maar hiervoor had ik een DM7000 vanaf 2004 tot nu toe heb ik met de DM7000 nooit geen problemen gehad onder Gemini wel eens een paar dingen die niet goed werkte maar was vaak snel opgelost.Maar met pli had ik altijd vastlopers welke versie ik ook gebruikte,of dat nu aan Pli lag of aan mijn DM maar met Pli ging het niet goed.verder wil ik er wel aan toevoegen en dat is me wel opgevallen Pli had wel veel handige hulpjes in Ppanel.Nu op mijn DM 8000 vind ik dat de extra plugins of Cams (Addons) gewoon onder de blauwe knop moet is mijn mening.
Geplaatst:
......Nu op mijn DM 8000 vind ik dat de extra plugins of Cams (Addons) gewoon onder de blauwe knop moet is mijn mening.

dat vinden wij van Pli dus niet, we houden liever de originele structuur aan zoals die bedoelt is.... die nieuwe GUI steekt met koppen boven de oude Enigma1 GUI uit. we houden daarmee niet krampachtig vast aan een oude Enigma1 oplossing die destijds geboren is uit het feit dat de blauwe knop destijds nog vrij was....

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Geplaatst:

Moet je ook vooral niet doen. Wat ik vooral goed vind aan Pli is dat met één druk op de knop de EPG van de huidige bouquet wordt getoond. Hulde, wat ook mooi is, zijn de picons van Athome. Nog een voordeel is de voornamelijk veel vrije ruimte in vergelijking met Newnigma2 e.d.

En nu het slechte nieuws: Wat ik mis is de keymap.xml van newnigma. Ik kan maar niet wennen aan de toetstoewijzing van Pli en pauli is het ook niet helemaal. Misschien dat hier iets aan gedaag kan worden.

P.s. Zapt Gemini nu sneller met DVB-C als Pli? Of is dit verbeelding...

Verder hulde. Maar misschien doe ik nu aan hijacking excuses...

Dreambox DM8000SSCC Rev 1.3 2010 + 500GB Maxtor Diamondmax

Philips Cineos 42PFL9703D/10, AC Ryan Mini, Yamaha RX-V667 + Canton Movie 125 MX, PS3, wat spaarlampen en een deurbel

• Beheerder
Geplaatst:

Einde discussie Gemini of Pli.

Kijk naar de vraag van de topic starter en beperk je tot die vraag!

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen