babylon Geplaatst: 8 juli 2010 Geplaatst: 8 juli 2010 Hallo, Als het op schote antennes aankomt ben ik een echte leek. Ik heb een set gekocht.. Een clark tech 3100 met een triax 88cm. Ik heb dit aangeschaft voor hellas 2,tja...om griekse zenders te bekijken. Als ik mijn adres intyp op dishpointer en hellas 2 kies en het punt neerzet waar de schotel komt dan heb je de groene lijn en vanuit mijn tuin moet het gaan lijkt mij.... Als ik de tuin inloop dan kijk ik recht op het zuid-oosten. Hoe en met wat kan ik nou het beste beginnen om de juiste richting te kiezen voor hellas 2 ? Ik had de schotel al even voor de lol op een stok gezet.. Maar dat werkte niet echt... Bij het afstellen van de schotel via het menu stond de bovenste meter op 80 en de 2e op gemiddeld 20,dus signaal was te weinig.. Maar de vraag... Waar begin ik..?
satencom Geplaatst: 8 juli 2010 Geplaatst: 8 juli 2010 welkom hier zou ik zegen wat je eerst moet doen de satelliet op zoeken in je ontvanger als hij niet in de lijst staat zal je moeten toevoegen dan beginnen met de schotel het eerste wat je moet doen is Elevation dat zijn de graden dit kun je af lezen op de zij kant van de klem deze gegevens kun je vinden met dishpointer en dan zoeken maar Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Gast wageral Geplaatst: 9 juli 2010 Geplaatst: 9 juli 2010 Dag Babylon, Als enorme Griekenland-liefhebber kijk ik uiteraard ook naar de Griekse TV op de HellasSat-2. Op m'n website vindt je uitleg hoe je deze satelliet kunt ontvangen. http://www.wageral.nl/schotel/schotel.htm Onderaan die pagina vindt je ook een link naar het actuele FTA-(Griekse)zenderoverzicht. Wist je dat er speciaal voor dit onderwerp een forum betssat: Het Griekse-TV forum: http://www.wageral.nl/grieksetv-forum/ Daar zitten ook allemaal "griekofielen" die je ook vast wel verder kunnen helpen. Succes en Kalos Irthate (oftewel welkom). Yassas,Ger
babylon Geplaatst: 9 juli 2010 Auteur Geplaatst: 9 juli 2010 Hallo heren, Ik weet niet of ik iets vergeten ben maar ik kreeg geen mail dat jullie gereageerd hadden..en ik zat nogal zo te wachten .. De schotel is gemonteerd door montage bedrijf...(vond ik zo makkelijk).. Nou het rare... Volgens dishpointer moet ik mijn schotel vanuit de tuin aardig richting het zuiden wijzen.. maar volgens de compas is het juist de andere kant op?
metoo Geplaatst: 9 juli 2010 Geplaatst: 9 juli 2010 das duidelijk, dan moet je de tuin 180 graden draaien ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD. SAT ET7000 ET6000 OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs
drz Geplaatst: 9 juli 2010 Geplaatst: 9 juli 2010 Origineel bericht van: babylon Hallo heren, Ik weet niet of ik iets vergeten ben maar ik kreeg geen mail dat jullie gereageerd hadden..en ik zat nogal zo te wachten .. De schotel is gemonteerd door montage bedrijf...(vond ik zo makkelijk).. Nou het rare... Volgens dishpointer moet ik mijn schotel vanuit de tuin aardig richting het zuiden wijzen.. maar volgens de compas is het juist de andere kant op? Ik wil je best helpen met je schotel en de ontvangst, maar dan moet je niet al te ver uit de omgeving van Hilversum wonen.. "Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."
babylon Geplaatst: 9 juli 2010 Auteur Geplaatst: 9 juli 2010 hallo, hierbij even screenshot van wat dishpointer laat zien.. de rode lijn die ik erbij hebt gezet is de richting die ik volgens de compas moet aanhouden....aldus de zaak waar ik alles gekocht hebt... de opdracht was,zet eerst op het zuiden (180 graden) en dan min 40...dus naar 120 graden draaien... duit klopt dus niet volgens de dishpointer.. helaas woon ik niet in de regio van hilversum, zit zelf in hellevoetsluis.
drz Geplaatst: 9 juli 2010 Geplaatst: 9 juli 2010 Inderdaad, 140 graden dus. maar vergeet je elevatiehoek niet, aangezien de satelliet iets lager aan de horizon hangt, moet je de schotel een paar graden omlaag richten. Ik weet niet of je een satfindertje hebt, maar je zou kunnen "tellen". Begin de schotel uit te richten op de astra en draai de schotel in de oostelijke richting. Telkens als je een nieuwe satelliet hebt gevonden, dan stel je de elevatie hoek bij, dus richt je de schotel iets naar de grond. Vervolgens doe je dat steeds tot je bij de desbetreffende satelliet bent gekomen. Met het "tellen" bedoel ik dat je het aantal te ontvangen satellieten telt, die tussen de astra 1 en de Hellas zit. Probeer het anders even op deze manier, of vraag een mede forummer om even te helpen. Desnoods wil ik best die kant op rijden, ik ben in bezit van goede richtapparatuur... "Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."
babylon Geplaatst: 11 juli 2010 Auteur Geplaatst: 11 juli 2010 Nou elke hulp is welkom... Ik ben inmiddels iets verder en heb iki hellas wel kunnen bekijken maar heb nu een rotor erop gezet en het lukt niet best met de instellingen daarvan. de rotor is een powertech DG-280 ik heb de lat gezet wat deze moet zijn... Vervolgens heb ik niet meer aan de elevation op de schotel gezeten... die staat nog op 24.4,daarmee had ik dus hellas... nou het vervelende.. ik heb de rotor met z,n 0 punt op het zuiden gezet....,zo las ik dat dus... dus staat deze daar ongeveer op... vervolgens gaat de schotel aan dat pijpje van de rotor... maar zoals je op de 1e foto kan zien gaat de schotel helemaal draaien zodat deze zijwaards gaat..,naar het westen idem dito.... klopt dit wel..? het gaat wat raar omdat het pijpje recht naar beneden gaat,maar door die bocht bovenin draait het wa raar.. Weet iemand hier iets van?
Gerard 76 Geplaatst: 11 juli 2010 Geplaatst: 11 juli 2010 Als je de rotor op de sirius hebt uitgericht,is het goed. Moet ie wel op nul staan natuurlijk. En dat de schotel zo scheef hangt dat is goed hoor Heeft te maken met de plek van de satelliet in de clarkebelt. Heb je hier al es gekeken?
leo1949 Geplaatst: 11 juli 2010 Geplaatst: 11 juli 2010 Hier gaan diverse dingen fout. Het nulpunt van de motor moet NIET op het zuiden. Wij zitten 4 a 5 graden oostelijk van de nulmeridiaan. Je moet het nulpunt van de motor op Sirius richten dat is de satelliet die bij ons het hoogst staat in de Clarke belt. Ik heb leesvoer uit de kelder van Sat4all gevonden waarin alles goed beschreven is met duidelijke uitleg. Als je zo te werk gaat zal het zeker lukken. -------------- >>> LEESVOER <<< Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.
babylon Geplaatst: 11 juli 2010 Auteur Geplaatst: 11 juli 2010 nou voor de leek is dit helaas niet makkelijk... 5 graden,sirius,is weer nieuw van mij.... ik snap er nu inmiddels niet veel meer van...
Gerard 76 Geplaatst: 11 juli 2010 Geplaatst: 11 juli 2010 Even rustig doorlezen en geen haast hebben...
metoo Geplaatst: 11 juli 2010 Geplaatst: 11 juli 2010 zet de motor op het nulpunt, koppel de coax van de motor en doe die rechtsrteeks op de lnb, stel nu de schotel via de beugels op de mast/muurbeugel uit op sirius, als je max signaal hebt op sirius doe je de coax weer aan de motor. Dan ben je al een heel eind ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD. SAT ET7000 ET6000 OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen