Ga naar inhoud


iPhone 3G 8Gb zwart gestolen of kwijt


cosmos

Aanbevolen berichten

Met het IMEI nummer kunnen ze de telefoon zo traceren.

Deze gegevens zijn echter alleen bij de providers bekend, ze kunnen dus zien waar en wanneer je ergens geweest bent.

Dit kan namelijk door de tracking van een GSM site, via een GPS systeem, GPRS/UMTS, G2 en G3.5 en Hotspots.

Dit kan ook gebruikt worden door justitie, maar dat moet dan wel getoets worden op rechtmatigheid door een Officier van Justitie, en kunnen met een gerechtelijk bevel opgevraagd worden door justitie.

Aangezien dit een tijdrovend (en duur) geintje is, doen ze dit nagenoeg zelden.

 

Waarom worden de rotte appels in de samenleving gelaten? Waarom worden de dieven niet gewoon opgespoord, opgepakt, gescreend en vast gezet voor 2 maanden? Lijkt mij dat de politie meer mensen in dienst moet nemen hiervoor.

 

Wanneer dan wel?

Als er een moord is gepleegd of teroristische activiteiten gaan plaatsvinden of zware criminaliteit en hierin een GSM telefoon is betrokken dan zullen ze elke byte dat ze kunnen achterhalen binnen halen.

 

Het is jammer dat er niet een project bestaat om een toestel te volgen via Google maps via het IMEI nummer dat weer in verbinding staat met het internet of GPS en dan gewoon freeware, er worden flinke bedragen gevraagd maar dan werkt het niet zoals men zou willen, zoals Mobile Me.

DM8000 1TB HDD - ICVS + GP3

DM7025+ SC 300GB HDD/4GB CF + Dumbo - ICVS + GP3

Visiosat BIG Bisat |15°W|5°W|0.8°W|4.8°E|9°E|13°E|19.2°E|23.5°E|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kijk Gerard,jij snapt het... :D

 

Ik denk er dus net zo over.

De kosten die het opsporen kost moeten ze gewoon op de dader gaan verhalen, dan is het heel gauw afgelopen.

 

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is een goed idee, de kosten verhalen op de dader!

Daarbij is er ook een dief die in de cel hoort!

 

Het vreemde is dat als een dief een snoepje steelt in de winkel en de politie wordt gebeld, komen ze ook met z'n 2en aan om de boef mee te nemen om deze weer te laten gaan.

 

Eenzelfde verhaal stond afgelopen week in Trouw. Ging over gestolen fiets ergens op een school. Hier wel camerabeelden bekeken. En jawel: diefstal stond haarscherp op beeld. Dus dief bekend, diefstal bekend, alles bekend.

School verwees naar politie, politie naar school. Resultaat: nul. Dag fiets.

 

Een telefoon kan zelfs een waarde hebben van 800,- euro, achter een pc IMEI tracking doen met Google maps heb je de dief ook meteen te pakken, en daar doen ze weer niet aan. confused

DM8000 1TB HDD - ICVS + GP3

DM7025+ SC 300GB HDD/4GB CF + Dumbo - ICVS + GP3

Visiosat BIG Bisat |15°W|5°W|0.8°W|4.8°E|9°E|13°E|19.2°E|23.5°E|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gerard 76
Origineel bericht van: cosmos
Lijkt mij dat de politie meer mensen in dienst moet nemen hiervoor.



Nee,
gewoon een kwestie van prioriteiten.
Maar een flits of laserteam levert geld op,
en een mobieltje opsporen kóst geld.
Daar zit 'm de kneep


Af en toe leest mijn vrouw mee, maar ik denk dat het meer de luiheid is (nou maar hopen dat ze dit niet leest). Waarom maken ze traject controles ??? Alles is dan geautomatiseerd..... vraag me dan af wat ze met de overgebleven tijd doen..... geen boeven vangen iig.

Ben eigenlijk wel nieuwsgierig..... fietsers contoleren of ze een bel hebben die het doet crazy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...