Gast Poeh Geplaatst: 9 juli 2010 Geplaatst: 9 juli 2010 Hallo allemaal! Momenteel 'beschik' ik over de volgende configuratie: Ontvanger: Max plus (clark-tech) HTS 2100s+ Schotel: Technisat Multytenne single TV: Samsung LE-32M86BX (LCD, HD-Ready, 82 cm) Abonnement: Canal Digitaal Basispakket Nu zou ik graag een hd-ontvanger willen aanschaffen, maar heeft dit veel zin? Ik heb namelijk geen full-hd tv (slechts hd-ready). En als ik een hd-ontvanger overweeg, is het dan slim om een ontvanger met USB 2.0 aan te schaffen? Je kunt daar dan zelf een externe hdd aan koppelen. Maar is USB 2.0 wel snel genoeg om hd-opnames af te spelen?
Gerard 76 Geplaatst: 9 juli 2010 Geplaatst: 9 juli 2010 Hoi,en welkom hier op Sat4All Ook een HD ready TV kan een verbluffend mooi plaatje neerzetten Als je het niet gewend bent kijk je je ogen uit. Dus alleen al daarvoor zou ik 't al doen.
drz Geplaatst: 9 juli 2010 Geplaatst: 9 juli 2010 Ja, geheel mee eens!! "Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."
Gast Poeh Geplaatst: 10 juli 2010 Geplaatst: 10 juli 2010 Kijk, dat wilde ik horen! Nu kan de zoektocht naar een geschikte hd-ontvanger beginnen! En dat USB 2.0 gebeuren? Is dat geen probleem?
ton2207 Geplaatst: 10 juli 2010 Geplaatst: 10 juli 2010 Mijn Rebox 9000 heeft ook een USB2 aansluiting - daar heb ik een extra WD harde schijf aanhangen en kan alle HD opnames die ik daarop geparkeerd heb perfect afspelen. Dus in mijn geval snel genoeg. Wat niet beter wordt, blijft niet goed.
FuManchu Geplaatst: 10 juli 2010 Geplaatst: 10 juli 2010 Ik heb een Technomate 5400 super en een Spiderbox 9000HD. Beide hebben een USB 2.0. Kan worden gebruikt voor firmware updates en voor PVR opnames. Heel eenvoudig en geen verlies van kwaliteit. En de opnames kan je dan ook bekijken op je PC of ze daar bewerken indien je wil. Met een interne HDD is dit moeilijker denk ik (maar heb daarmee geen ervaring). O ja, ik gebruik een Lacie 250GB HDD. 1 Vu+Ultimo met 2Tb HDD , VU+Duo met 2Tb HDD , TM 5400 CI+usb SuperTriax 88 met multibracket en 4 quad lnb's (13 oost, 19,2 oost, 23,5 oost, 28,2/28,5 oost)Wavefrontier 90
leo1949 Geplaatst: 10 juli 2010 Geplaatst: 10 juli 2010 Een leuke niet dure ontvanger is de Vision HD 400S. Deze heeft ook usb2 en deze is geschikt voor vele providers, ook CD's en hij heeft 2 kaartlezers Deze ontvanger kost nu tussen de 100 en 120 euro Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.
Gast Poeh Geplaatst: 11 juli 2010 Geplaatst: 11 juli 2010 Hartelijk dank voor alle reacties! Wat ik zoek in een ontvanger is dat hij goed overweg kan met het HD aanbod van CanalDigitaal en over een USB 2.0 aansluiting beschikt. Daarnaast is het leuk om een beetje te kunnen 'rommelen', maar dit moet zeker niet ten koste gaan van het gebruiksgemak. Prijs maakt niet zo heel veel uit, maar liefst minder dan € 250,-. Ik zal eens de gebruikerservaring zoeken van jullie suggesties.
leo1949 Geplaatst: 11 juli 2010 Geplaatst: 11 juli 2010 Origineel bericht van: Poeh Daarnaast is het leuk om een beetje te kunnen 'rommelen', maar dit moet zeker niet ten koste gaan van het gebruiksgemak. Prijs maakt niet zo heel veel uit, maar liefst minder dan € 250,-. Ik zal eens de gebruikerservaring zoeken van jullie suggesties. Dan kom je toch weer uit op de Vision HD 400S. Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen