Ga naar inhoud


Blijvend ER 10 in IPBox 910HD


jopie

Aanbevolen berichten

Satvrienden

Heb een IPBox 910HD gekocht en heb geen idee wat erin zit maar wil er graag de laatste nieuwe firm of soft in zetten .

Wat voor een loader heb ik hiervoor nodig en hoe krijg ik er naderhand de CCcam 2.1.4 erin

Heb al geprobeerd met verschillen USB sticks maar blijf steeds de er10 houden

iemand een idee

BVD

jo maas

La Vida es Para DESFRUTAR !!

oftewel

HET LEVEN IS OM TE GENIETEN.!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


je file heeft niet de juiste naam of grootte.Mijn 9000HD zegt dit ook als de naam bv niet eindigd op ".img".Hernoem de file tot usb_update.img.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jo,

 

Ten eerste, het is onmogelijk om CCcam 2.1.4 te installeren. Deze box, zelfs met de Enigma2 firmware, is niet compatible met de Dreambox. Het enige wat je kan doen, is als client een verbinding maken met CCcam via MGCamd en IncubusCamd.

 

Wat betreft jouw vraag omtrent de ER10, je USB-stick moet geformatteerd zijn in FAT16 of FAT32 formaat (dus niet Default of in NTFS formaat!) en het bestand moet je hernoemen naar "usb_update.img".

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de antwoorden het is me gelukt om de nieuwe enigma 2 erin te zetten alleen :: wat een gedoe om uit te vinden welke image erop moet.

Ik heb er nu Cubberovo mini 2 maar daar zie ik de door de bomen het bos niet mee.

Hoe moet ik addons instaleren ,hoe krijg ik er een Cam in etc.

Is er een mogelijkheid om er Gemini 5.0 erop te zetten met een CCcam voor C*Sha daar ben ik tenminste mee bekend,heb een DM 7000 en een DM800 HD

Alvast bedankt.

jo maas

La Vida es Para DESFRUTAR !!

oftewel

HET LEVEN IS OM TE GENIETEN.!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb erin gekregen UBOOT 1.3.3 daarna er 095-cubevero mini2 erop gezet met USB. Alles gescant fta kanalen werken.

Daarna uitgezet en weer opnieuw aan dan de melding remove extencions gekregen in het menu voor extensions wissen stond:

¨¨ipkg system¨¨ dat proberen te wissen en krijg dan de melding terug met een extra regel erbij¨¨cannot make usr/lib/ipkg/lists.

Dat proberen te wissen en toen ging alles fout groen screen en werd opnieuw opgestart

Zo dan met totalcommander en met DCC geprobeerd de directorie aan te maken maar lukt op geen enkele manier.

is er een GEMINI Image voor deze Box.

weet iemand dat.?

of en hoe krijg ik deze image anders gefixt.

BVD

jo maas

 

La Vida es Para DESFRUTAR !!

oftewel

HET LEVEN IS OM TE GENIETEN.!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik quote mijzelf maar even:

 

Citaat:

Ten eerste, het is onmogelijk om CCcam 2.1.4 te installeren. Deze box, zelfs met de Enigma2 firmware, is niet compatible met de Dreambox. Het enige wat je kan doen, is als client een verbinding maken met CCcam via MGCamd en IncubusCamd.

 

Kort: NEE! Deze receiver is geen Dreambox. Dus geen Gemini, Nabilo, PLI, etc images dus.

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi dat moet je inderdaad bij windows 7 in mapopties uitvinken staat er als standaard in,ik ben kort geleden naar 7 overgestapt toen bleek als ik een nieuwe image wou installeren hij een fout melding gaf op de ipbox daarom moest de ext .img verwijderen en daar had ik in vista geen problemen mee.

bedankt voor de verwijzing

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jopie

Daarna uitgezet en weer opnieuw aan dan de melding remove extencions gekregen in het menu voor extensions wissen stond:
¨¨ipkg system¨¨


deze melding krijg je omdat var te weinig ruimte heeft met E2 in flash.
E2 op usb heeft dat probleem niet.

Cubecafe/Relook/IPBOX910, Visiosat Bisatellite HB/A1/A2/A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vrienden bedankt voor alle hulp het is me uiteindelijk gelukt om er E2 en de Image AAF WM erin te krijgen.

Nu moet ik nog stoeien om de cardreader aan het werk te krijgen en m´n sh*re met CCCam.

Deze kan gesloten worden !!

Start een nieuwe

Groetjes en bedankt nogmaals.

La Vida es Para DESFRUTAR !!

oftewel

HET LEVEN IS OM TE GENIETEN.!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...