jopie Geplaatst: 10 juli 2010 Geplaatst: 10 juli 2010 Satvrienden Heb een IPBox 910HD gekocht en heb geen idee wat erin zit maar wil er graag de laatste nieuwe firm of soft in zetten . Wat voor een loader heb ik hiervoor nodig en hoe krijg ik er naderhand de CCcam 2.1.4 erin Heb al geprobeerd met verschillen USB sticks maar blijf steeds de er10 houden iemand een idee BVD jo maas La Vida es Para DESFRUTAR !! oftewel HET LEVEN IS OM TE GENIETEN.!!
bellejt Geplaatst: 10 juli 2010 Geplaatst: 10 juli 2010 je file heeft niet de juiste naam of grootte.Mijn 9000HD zegt dit ook als de naam bv niet eindigd op ".img".Hernoem de file tot usb_update.img. Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
Niels Wagenaar Geplaatst: 10 juli 2010 Geplaatst: 10 juli 2010 Jo, Ten eerste, het is onmogelijk om CCcam 2.1.4 te installeren. Deze box, zelfs met de Enigma2 firmware, is niet compatible met de Dreambox. Het enige wat je kan doen, is als client een verbinding maken met CCcam via MGCamd en IncubusCamd. Wat betreft jouw vraag omtrent de ER10, je USB-stick moet geformatteerd zijn in FAT16 of FAT32 formaat (dus niet Default of in NTFS formaat!) en het bestand moet je hernoemen naar "usb_update.img". Mvg, Niels Wagenaar Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD. Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.
jopie Geplaatst: 10 juli 2010 Auteur Geplaatst: 10 juli 2010 Dank voor de antwoorden het is me gelukt om de nieuwe enigma 2 erin te zetten alleen :: wat een gedoe om uit te vinden welke image erop moet. Ik heb er nu Cubberovo mini 2 maar daar zie ik de door de bomen het bos niet mee. Hoe moet ik addons instaleren ,hoe krijg ik er een Cam in etc. Is er een mogelijkheid om er Gemini 5.0 erop te zetten met een CCcam voor C*Sha daar ben ik tenminste mee bekend,heb een DM 7000 en een DM800 HD Alvast bedankt. jo maas La Vida es Para DESFRUTAR !! oftewel HET LEVEN IS OM TE GENIETEN.!!
hobbytraveler Geplaatst: 10 juli 2010 Geplaatst: 10 juli 2010 Bij mijn 900HD en de 910HD is het updaten geen enkele probleem ik formateer de usb stick zet de file er op in Windows Vista moet hij usb_update.img benoemd worden en in Windows 7 zonder de aanduiding img tomtraveler
GeniusX Geplaatst: 10 juli 2010 Geplaatst: 10 juli 2010 'usb_update.img' is de naam of je nu 7 of xp gebruikt. Wel even in windows "do not show known extentions" uitzetten, anders laat deze .img niet zien wanneer je er al een keer een prog. aan hebt gekoppeld.
jopie Geplaatst: 10 juli 2010 Auteur Geplaatst: 10 juli 2010 Ik heb erin gekregen UBOOT 1.3.3 daarna er 095-cubevero mini2 erop gezet met USB. Alles gescant fta kanalen werken. Daarna uitgezet en weer opnieuw aan dan de melding remove extencions gekregen in het menu voor extensions wissen stond: ¨¨ipkg system¨¨ dat proberen te wissen en krijg dan de melding terug met een extra regel erbij¨¨cannot make usr/lib/ipkg/lists. Dat proberen te wissen en toen ging alles fout groen screen en werd opnieuw opgestart Zo dan met totalcommander en met DCC geprobeerd de directorie aan te maken maar lukt op geen enkele manier. is er een GEMINI Image voor deze Box. weet iemand dat.? of en hoe krijg ik deze image anders gefixt. BVD jo maas La Vida es Para DESFRUTAR !! oftewel HET LEVEN IS OM TE GENIETEN.!!
Niels Wagenaar Geplaatst: 10 juli 2010 Geplaatst: 10 juli 2010 Ik quote mijzelf maar even: Citaat: Ten eerste, het is onmogelijk om CCcam 2.1.4 te installeren. Deze box, zelfs met de Enigma2 firmware, is niet compatible met de Dreambox. Het enige wat je kan doen, is als client een verbinding maken met CCcam via MGCamd en IncubusCamd. Kort: NEE! Deze receiver is geen Dreambox. Dus geen Gemini, Nabilo, PLI, etc images dus. Mvg, Niels Wagenaar Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD. Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.
hobbytraveler Geplaatst: 11 juli 2010 Geplaatst: 11 juli 2010 Hoi dat moet je inderdaad bij windows 7 in mapopties uitvinken staat er als standaard in,ik ben kort geleden naar 7 overgestapt toen bleek als ik een nieuwe image wou installeren hij een fout melding gaf op de ipbox daarom moest de ext .img verwijderen en daar had ik in vista geen problemen mee. bedankt voor de verwijzing
FoF Geplaatst: 14 juli 2010 Geplaatst: 14 juli 2010 Origineel bericht van: jopie Daarna uitgezet en weer opnieuw aan dan de melding remove extencions gekregen in het menu voor extensions wissen stond: ¨¨ipkg system¨¨ deze melding krijg je omdat var te weinig ruimte heeft met E2 in flash. E2 op usb heeft dat probleem niet. Cubecafe/Relook/IPBOX910, Visiosat Bisatellite HB/A1/A2/A3
jopie Geplaatst: 14 juli 2010 Auteur Geplaatst: 14 juli 2010 Vrienden bedankt voor alle hulp het is me uiteindelijk gelukt om er E2 en de Image AAF WM erin te krijgen. Nu moet ik nog stoeien om de cardreader aan het werk te krijgen en m´n sh*re met CCCam. Deze kan gesloten worden !! Start een nieuwe Groetjes en bedankt nogmaals. La Vida es Para DESFRUTAR !! oftewel HET LEVEN IS OM TE GENIETEN.!!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen