Ga naar inhoud

Prijsstijging voor abonnees die het voormalige basispakket hebben.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo iedereen,

Deze week stelde ik vast dat TV Vlaanderen de prijs voor hun bestaande abonnees (abonnees die dus voorheen geabonneerd waren op het basispakket aan 9,90€) naar 10,50€ verhoogd heeft.

Volgens Tv Vlaanderen hebben ze dit duidelijk aan iedereen via hun website laten weten.

Zijn hier nog mensen die hier niet op de hoogte van waren? Ik kon niets hierover terugvinden.

Let op: het gaat hier dus niet over abonnees die na de naamswijziging van hun abonnementen klant zijn geworden.

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Geplaatst:
Origineel bericht van: hanskedrie
Normaal gezien zou de prijs voor "oude" abonnees gelijk moeten blijven; TV Vlaanderen 1 april

Dat heb ik ook aan de klantendienst laten weten. Ik kreeg dit als antwoord:
Dit stond vermeld op de website tijdens de maand juni, als u inlogt als klant op de homepage en ook op alle aanrekeningen die u bekijkt via Mijn Tv-vlaanderen.

Ik ben dit niet tegengekomen en ondertussen is er van m'n rekening reeds 10,50€ afgehaald.
Momenteel lukt het zelfs niet om je laatste aanrekeningen via 'Mijn TV-Vlaanderen te bekijken.
Dit is toch niet echt een voorbeeld van degelijke communicatie naar hun klanten toe, dacht ik.

Geplaatst:

Nope hier nix van gezien en nix van vernomen via...

Mvg Tw-er
Mut@nt HD 51  open-pli 6.1, Triax 78 astra 1-2 & 3

Geplaatst:

Ik heb even ingelogd op "mijn tv-vlaanderen", daar zie ik nu inderdaad het volgende staan:

* Op 1 juli 2010 voert TV VLAANDEREN een prijswijziging door voor het BasisPakket. Het tarief bedraagt vanaf dan 10,50 euro per maand in plaats van 9,90 euro.

* Op 1 juli 2010 voert TV VLAANDEREN een prijswijziging door voor de Extra Kaart. Het tarief bedraagt vanaf dan 2,50 euro per maand in plaats van 2,00 euro.

* Op 1 juli 2010 voert TV VLAANDEREN een prijsverlaging door voor de maandelijkse huurprijs van de HD ontvanger. Het tarief bedraagt vanaf dan 3,95 euro in plaats van 5,95 euro.

* Op 1 juli 2010 voert TV VLAANDEREN een prijsverlaging door voor maandelijkse huurprijs van de HD ontvanger met recorder. Het tarief bedraagt vanaf dan 7,95 euro in plaats van 8,95 euro.

Dat is wel straf, in april zeggen dat de prijs van het oude basis-pakket gelijk blijft en drie maanden later toch gelijk trekken.

Nu moet ik toch eens zien, want als je voor het oude net zoveel moet betalen als voor het nieuwe heb je ook gewoon recht op vitaliteit. Daar moet ik dan ook eens achteraan.

Geplaatst:

Als ik me inlog op "Mijn Tv-Vlaanderen" krijg ik enkel die 6 mogelijkheden te zien zoals profiel wijzigen, pakket wijzigen enz.

Mijn aanrekeningen zijn zelfs niet te bekijken.

Waaronder heb je dit precies gevonden?

Met dat laatste moet je wel even uitkijken. Zenders zoals Trace Tropical en de Nederlandse HD zenders kunnen wij wel nog bekijken terwijl deze eigenlijk in het Basic+ pakket zitten. Ik heb de indruk dat er een hoop zenders (themazenders Discovery enz.) naar het duurste pakket werden verhuisd.

Geplaatst:

Bij mij staat het bij "Mijn aanrekening bekijken" (moet wel even laden).

Je hebt idd gelijk dat het misschien verstandiger is om eerst even te kijken welke kanalen verschillend zijn.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Hebben nog andere mensen deze prijswijziging gemerkt via 'Mijn aanrekeningen' of betalen jullie telkens per jaar?

Geplaatst:

Dit zegt de wet op de marktpraktijken en de bescherming van de consument:

"In de overeenkomsten gesloten tussen een onderneming en een consument zijn in elk geval onrechtmatig, de bedingen en voorwaarden of de combinaties van bedingen en voorwaarden die ertoe strekken :

1° te voorzien in een onherroepelijke verbintenis van de consument terwijl de uitvoering van de prestaties van de onderneming onderworpen is aan een voorwaarde waarvan de verwezenlijking uitsluitend afhankelijk is van haar wil;

2° in overeenkomsten van onbepaalde duur te bepalen dat de prijs van de producten wordt vastgelegd op het ogenblik van levering, dan wel de onderneming toe te laten eenzijdig de prijs te verhogen of de voorwaarden ten nadele van de consument te wijzigen op basis van elementen die enkel afhangen van haar wil, zonder dat de consument in al deze gevallen het recht heeft om vooraleer de nieuwe prijs of de nieuwe voorwaarden van kracht worden, de overeenkomst zonder kosten of schadevergoeding te beëindigen en hem daartoe een redelijke termijn wordt gelaten.

Zijn echter geoorloofd en geldig :

a) de bedingen van prijsindexering, voor zover deze niet onwettig zijn en de wijze waarop de prijzen worden aangepast expliciet beschreven is in de overeenkomst;

B) de bedingen waarbij de onderneming van financiële diensten zich het recht voorbehoudt de door of aan de consument te betalen rentevoet te wijzigen, zonder enige opzegtermijn in geval van geldige reden, mits de onderneming verplicht wordt dit ter kennis te brengen van de consument en deze vrij is de overeenkomst onmiddellijk op te zeggen;

3° in overeenkomsten van bepaalde duur te bepalen dat de prijs van de producten wordt vastgelegd op het ogenblik van levering, dan wel de onderneming toe te laten eenzijdig de prijs te verhogen of de voorwaarden ten nadele van de consument te wijzigen op basis van elementen die enkel afhangen van haar wil, zelfs indien op dat ogenblik de consument de mogelijkheid wordt geboden om de overeenkomst te beëindigen.

De in het 2°, tweede lid, bepaalde uitzonderingen zijn ook van toepassing met betrekking tot het in het eerste lid bedoelde geval;"

Bij overeenkomsten van bepaalde duur lijkt mij dan ook een éénzijdige prijswijziging niet mogelijk, zelfs niet als aan de consument de mogelijkheid wordt geboden om de overeenkomst op te zeggen. Volgens mij is dat pas mogelijk vanaf de verjaardag van de overeenkomst, m.a.w. na het eerste of tweede jaar al naargelang de contractuele voorwaarden.

Greets

Geplaatst:

Ik vrees Paullo dat we als gewone consument hier weinig tegen kunnen doen. Bovendien heb ik de indruk dat de prijsstijging bij weinig TV Vlaanderen klanten is opgevallen. Helaas wacht ik nog steeds op een duidelijke uitleg van Tv Vlaanderen. Zoals reeds eerder gezegd, ben ik nooit op de hoogte gebracht omdat die functie via hun website niet werkt op m'n account.

De klantendienst werkt nog steeds bijzonder traag.

Gast Tom de Bruyn
Geplaatst:

Ik heb een tijdje geleden hierover een mail gestuurd en kreeg dit fijnen antwoord :

Geachte,

Wij hebben uw mail goed ontvangen en helpen u graag verder.

Door te toevoeging van verschillende zenders sinds het begin van TV VLAANDEREN in onze pakketten dienen wij onze prijzen aan te passen. Echter blijven wij nog steeds de goedkoopste op het gebied van digitale televisie in vergelijking met andere providers.

Door de toevoeging van onder andere de HD-zenders is het pakket dan ook uitgebreid met verschillende zenders in superieure kwaliteit.

De prijsstijging is van toepassing op het basispakket en de Extra kaart.

Voor slechts €0,60 extra bovenop de €9,90 krijgt u extra zenders zoals de Vlaamse HD-zenders in het basispakket. En Op de Extra Kaart hebben wij voor slechts €0,50 alle Vlaamse Radiozenders toegevoegd aan de Vlaamse TV-zenders.

Deze prijsstijging is door ons dan ook aangekondigd op onze website www.tv-vlaanderen.be in navolging van artikel 25 van onze Algemene Voorwaarden.

25. TV VLAANDEREN heeft het recht de hoogte van de vergoedingen aan te passen in verband met wijziging van haar kostenstructuur c.q. prijsindexeringen.

De wijzigingen zullen minstens één maand voor de inwerkingtreding aangekondigd worden op de website www.tv-vlaanderen.be en gelden voor de administratieve handelingen waarom de Abonnee vanaf dan verzoekt.

U kunt zich via onze website aanmelden om per mail op de hoogte te worden gehouden van alle nieuws in verband met TV VLAANDEREN. Klik op www.tv-vlaanderen.be/abonnee om u nu meteen in te schrijven voor op onze elektronische nieuwsbrief.

Mocht u problemen ondervinden of verdere vragen hebben, kunt u daarmee steeds terecht op www.tv-vlaanderen.be, of op onze consumentenlijn op het nummer 02 / 403 03 33. Onze medewerkers helpen u daar graag persoonlijk verder! We wensen u verder veel kijkplezier toe met digitale televisie van TV VLAANDEREN!

Met vriendelijke groet,

Maarten,TV VLAANDEREN klantendienst

Geplaatst:

Volgens mij gaat die uitleg niet op.

Ofwel is het een indexering, maar dan zou de prijs van alle pakketten omhoog moeten gaan en dat is niet het geval. Bovendien wordt er geschreven dat er een verhoging komt omwille van de toevoeging van zenders, dus gaat het niet om een indexatie.

Als het gaat om een prijsaanpassing zegt de wet duidelijk dat de leverancier van de dienst enkel de prijs mag verhogen als vooraf in de overeenkomst duidelijk wordt aangegeven in welke omstandigheden de prijs kan worden aangepast. Dat is niet het geval, want artikel 25 van die algemene voorwaarden geeft alléén maar aan dat de leverancier de prijs kan aanpassen, maar zegt niet in welke omstandigheden dit kan.

M.i. is dat artikel 25 van de algemene voorwaarden dan ook niet conform de wetgeving en is het een nietig beding.

Je zal trouwens maar beter zorgen dat je internet hebt, want anders heb je zelfs geen weet van de wijzigingen.

Greets

Geplaatst:

Ik heb nog eens gebeld naar hun klantendienst.

De vriendelijke dame beweerde dat de prijswijziging gedurende de volledige maand juni op de website vermeld stond. Tja, ofwel was ik die maand stekeblind ofwel was dit een standaard ingestudeerd antwoord dat ze moest geven van hogerop. Ik heb hen het advies gegeven dat ze de volgende keer wel een duidelijke mail mogen versturen naar hun klanten of dit tenminste in hun nieuwsbrief kunnen opnemen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen