Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Klopt het dat een V-box extra demping geeft en zo ja wat is hier aan te doen.

Ik bedoel iets anders dan een andere box kopen

Bij voorbaat dank

Geplaatst:

Ik neem aan dat je bedoelt dat je signaal gedempt wordt ?

Zo ja dan kan ik alleen zeggen dat er altijd een demping optreedt als je een factor toevoegd aan een proces, in dit geval is je v-box een extra factor in de opstelling waardoor je misschien (ik ken de specificaties niet) 2 db meer demping hebt.

Zonder hulpmiddelen zou je de opstelling net iets scherper kunnen uitrichten waardoor je signaal weer iets omhoog gaat, maar als deze al optimaal staat dan kan ik je alleen doorverwijzen naar je sat dealer die misschien een hardwarematige oplossing heeft voor je.

Succes

Geplaatst:

Ik heb zelf (nog) geen v-box maar wel eens gehoord dat als je 'm van binnen afschermd en nasoldeerd de demping minder is......

Was wel van plan om er een te gaan kopen aangezien de stab nog al traag is.

Sjaak

Geplaatst:

Heb zelf sinds een 14 dagen zo'n V-box en ben er tevreden mee. Aan m'n Humax geplakt en gaan met die schotel.

Omdat de stapjes die de v-box maakt kleiner zijn dan de stapjes die m'n echo-2500 maakt heb ik zelfs beter signaal op Amos dan voorheen en dat is een satelliet die ik maar slecht kan ontvangen.

Geplaatst:

Vergeleken met m'n Echo is hij misschien een heel klein beetje langzamer maar dat is mij niet echt opgevallen.

gelijk maar eens gemeten. van Sirius naar astra 1 9 seconden

Van astra 1 naar Amos 14 seconden.

Het duurt sowieso een paar seconden voordat de v-box echt gaat draaien. Moet natuurlijk wel z'n info van de ontvanger verwerken.

Dit alles met een 18" actuator.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen