Ga naar inhoud

satelliet tv in Tsjechie

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier op het forum en nieuw in het satelliet gebeuren. Heb geprobeerd me goed in te lezen maar zit nog met wat onduidelijkheden. Hopelijk kan iemand met een beetje op weg helpen.

Ik heb van familie een enigszins verouderd satelliet setje gekregen dat ik wil installeren in ons vakantiehuis in Tsjechie. Ik heb een 60cm schotel met LNB en een satelliet ontvanger van het Merk Strong (STR 8000). Tevens een smart card van canal digitaal die niet meer geactiveerd is.

De bedoeling is om het geheel in Tsjechie te laten installeren. Ik wil eigenlijk eerst eens kijken of alles het wel doet, met de gratis kanalen zoals BVN, en daarna besluiten of ik een abonnement bij canal digitaal wil afsluiten. Vind het niet zo belangrijk dat het geen HD kwaliteit is, ik zit maar een paar weken per jaar in Tsjechie.

Nu heb ik gelezen over het activeren van de smart card. Dit zou in Nederland moeten gebeuren, maar kan alleen door de kaart in een werkende satelliet ontvanger te stoppen etc. Hoe zit dit nu precies?

Eigenlijk is mn vraag: wat moet ik nu precies doen, welke stappen moet ik ondernemer? Ik wil:

1. eerst controleren of het setje wel werkt en kijken of ik uberhaupt de gewenste satelliet (voor NL-zenders) kan ontvangen (huisje ligt aan rand van bos, dus mogelijk geen vrij zicht);

2. daarna besluiten of ik een abonnement wil;

3. wel de mogelijkheid hebben om in dat geval direct een abonnement af te sluiten en tv te kijken.

- Hoe zit het nu precies met het activeren van de smart card?

- Kan dit ook vanuit het buitenland?

- Is dit ook nodig als ik alleen de gratis zenders wil kijken?

- Op welke satelliet moet ik nu afstemmen voor de NL-zenders, ook BVN?

Alvast dank voor de reakties!

Groeten,

Remco

Geplaatst:

De STR8000 is een z.g. goedgekeurde ontvanger. OOk voor de gratis zenders Free To Air moet de kaart in de ontvanger. Ik denk dat het ook een verlopen kaart mag zijn. Mocht je besluiten de kaart te laten activeren, moet je een nederlands adres hebben en met een nederlandse bankrekening betalen. De kaart kun je overal activeren (in de ontvanger) waar je de nederlandse zenders

kunt ontvangen. Ik zou een modernere ontvanger kopen!

Voor iets meer dan 100 euro koop je een HD-ontvanger met de

mogelijkheid uitzendingen te bewaren op een externe schijf.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Geplaatst:

Dag Remco,

Welkom op het forum, veel leesplezier toegewenst en dat de ontvanger datgene brengt wat je daarvan verwacht.

Origineel bericht van: RVL

Ik wil:

1. eerst controleren of het setje wel werkt en kijken of ik uberhaupt de gewenste satelliet (voor NL-zenders) kan ontvangen (huisje ligt aan rand van bos, dus mogelijk geen vrij zicht);

Wellicht is het raadzaam om de ontvanger eerst thuis te testen door de schotel provisorisch op te stellen.

Eerstens maak jij je alvast vertrouwt met de ontvanger en kun je alvast bekijken of alles naar wens functioneert.

Een voorwaarde is echter dat de schotel vrij zicht naar de te ontvangen satelliet (b.v. ASTRA1 19,2) moet hebben.

Als dat niet zo is dan kun je het wel vergeten.

2. daarna besluiten of ik een abonnement wil;

3. wel de mogelijkheid hebben om in dat geval direct een abonnement af te sluiten en tv te kijken.

Je kunt in het buitenland altijd een abonnement op één van de CanalDigitaal pakketten afsluiten.

Dit kan per telefoon maar gemakkelijker is het via het Internet.

Om je aan te melden dien je inderdaad een Nederlands adres, bankgegevens en de SmartCard nummer op te geven.

Je meldt je aan op de site van CD, zie <HIER> , kiest het gewenste pakket en je kunt normaliter even later naar de kanalen van het gewenste pakket kijken.

- Hoe zit het nu precies met het activeren van de smart card?

- Is dit ook nodig als ik alleen de gratis zenders wil kijken?

- Op welke satelliet moet ik nu afstemmen voor de NL-zenders, ook BVN?

De SmartCard kun je heel gemakkelijk via het Internet activeren maar daarvoor moet jij je eerst bij CD aanmelden.

Als je alleen naar FTA (Free To Air) zenders zoals b.v. BVN, ARD, e.d. wilt kijken hoef jij de CD SmartCard niet te gebruiken dus ook niet te activeren.

LET OP! Voor NED1, NED2 en NED3 heb je ook geen abo nodig maar moet je wel over een geactiveerde CD SmartCard beschikken.

Voor de Nederlandse SD zenders zoals o.a BVN, NED1, NED2, NED3, RTL4, SBS6, etc, moet je de schotel op ASTRA1 (19,2) uitrichten.

Voor de gratis te ontvangen Regionalen zoals b.v. TV Gelderland moet je op ASTRA3 (23,5) afstemmen.

Wil je beiden ontvangen dan komt er veel meer bij kijken en dat zou ik voorlopig even afraden.

Op ASTRA1 kun je eigenlijk al heel goed mee uit te voeten.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen