Ga naar inhoud


[Opticum HD 9600 TS] Opticum HD 9600 TS eerste indruk.


EXTREEMPJE

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik had eerst de Opticum HD x403p besteld, maar aangezien de levertijd ineens 3 weken later zou worden heb ik de Opticum HD 9600 ts besteld.

Moet zeggen dat de ontvanger er mooi en degelijk uit ziet.

Heb er meteen andere software opgezet en de kaartlezers lezen de c+ kaart zonder problemen.

Het enigen minpunt wat ik heb ondervonden is het vernieuwen van de software dmv de usbstick.

Ik wou er weer een andere software opzetten, dus het bestand op de usbstick gezet en toen gaf hij de bestanden niet weer, opnieuw formatteren hielp niks, heb toen maar een andere usbstick gepakt die geformatteerd en voorzien van de bestanden en toen ging het weer zoals het moet, dus gebruik nu 2 usbsticks en dan om en om en nu gaat het wel.

Ik moet wel zeggen dat de SAB HD Ultimate Super Plus een mooier beeld weergeeft.

Ik wil tzt de component aansluiting gaan gebruiken en kijken of dit nog iets verbetering geeft.

Het intern connecten met de dm7020 werkt ook perfect.

Het schakelen tussen de kanalen gaat snel genoeg.

Kortom, dit is een leuke ontvanger voor een redelijke prijs.

 

André.

 

DM 7020-80gb - Div. Images - Lexar 512mb cf - DM 500+ - DM 800 - triax 78cm Astra 1,2,3,Hotbird - LG 42" PLASMA (1080)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hoi,

 

Hij is wat groter dan de 403, en hij heeft een display die ook de naam v.d zender weergeeft.

Verder heeft hij 2 ci sloten en 2 kaartlezers.

En hij heeft component en een optische uitgang.

En er zit een aan/uit schakelaar aan de achterzijde.

Maar ik blijf erbij dat ik de beeld kwaliteit niet echt goed vindt.

De SAB geeft een veel beter beeld op hd weer.

 

Ik denk dat deze 9600 gauw weer naar een andere eigenaar gaat die toch niet zo kritisch op het beeld is zoals ik zelf ben.

 

Verder werkt hij wel prima hoor.

 

Grtn André.

 

DM 7020-80gb - Div. Images - Lexar 512mb cf - DM 500+ - DM 800 - triax 78cm Astra 1,2,3,Hotbird - LG 42" PLASMA (1080)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Dan ga ik niet die nieuwe eigenaar worden

Koop er een en probeer het ook eens zelf. Dan ben je uitgenodigd om uitgebreide testberichten hier te plaatsen.

Voor de luttele €uro 106,00 die die 403 kost kun je geen prestaties verwachten van een model dat 3 a 4 maal zoveel kost.
En je zult je er echt geen bult aan vallen.

Het doet me denken aan de tijden dat er software was waarmee je je CAM of ontvanger om zeep kon helpen.
Toen had je ook van die users die iedere keer vroegen: "En heeft iemand deze nieuwe software versie al geprobeerd?" Te bang om zelf het haasje te worden. :D

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

smile

 

Maar toch maar niet. Ik ben zo kritisch op het beeld dat ik liever geen decoder dan een slechte heb. Te lang aan de andere kant van de uitzendstraat gezeten.

 

Ik geloof dat ik mijn HD TV drie keer geruild heb om dat alle recensies ten spijt ze niet weergaven wat ik verwachtte. Goede signaalkwaliteit hoeft echt niet per se duur te zijn. Het is een kwestie van zorgvuldigheid van het ontwerp, de signal routing op het circuit board, goede componenten op een paar kritische plaatsen en voor upscaling een goed algorithme en een leuke processor.

 

Men doet het vaak niet omdat featuritis dominant is bij de kopers, dus geef de paar dollar extra liever uit aan een slecht e 2e tuner module dan aan de kwaliteit van de hele decoder. Jammer voor mensen die gewoon een strak plaatje willen, maar goed de berichten over de x403 zijn positiever dus wie weet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben toch even met de instellingen op de tv aan ge gang gegaan en moet zeggen dat het een stuk beter is geworden.

Bij de sab kun je in de ontvanger zelf de kleuren instellen, denk daarom dat hij standaard een warmer beeld weergeeft.

Op eurosport hd geeft hij nu een prima en scherp beeld, op nl 1,2 en 3 verschilt het kwa uitzending.

Op de demokanalen is het beeld ook prima.

Hetzelfde voor de commerciele zenders, de ene uitzending is beter als de andere.

De sd kanalen worden beter weer gegeven als de dm7020.

Eén minpunt is toch het menu, als je de gemakken gewend bent van de dreambox dan is dit toch weer wat minder.

Maargoed, wie weet komt er ooit nog eens een update die in de buurt gaat komen.

Verder ben ik nu toch tevreden.

 

Grtn André.

 

DM 7020-80gb - Div. Images - Lexar 512mb cf - DM 500+ - DM 800 - triax 78cm Astra 1,2,3,Hotbird - LG 42" PLASMA (1080)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de menu voering hetzelfde is als bij de Opticom X403HD, dan vind ik het prima zo.

Ik kom er prima mee overweg.

 

Met de Dreamboxen kan ik het niet vergelijken omdat ik zo´n ontvanger niet heb.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Max3D
Goed nieuws! Ik ga eens kijken wat de 9600 kost.


Jij wacht net zo lang tot ze een honderd euro duurder zijn eerst was de 403 ook net iets boven de 100 euro nu is hij zo rond de 170 euro.

60 euro per jaar vind je voor de HD zenders niet nodig gewoon wachten is je receiver 60 euro duurder. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik hem heb besteld lag de 9600 rond de 140€, bij de shop waar ik hem door mijn collega heb laten bestellen was hij 159.

Je hebt ook de E versie, die is 149€.

De 403 kost daar nog steeds 129€ maar is nog steeds niet leverbaar.

 

André.

 

DM 7020-80gb - Div. Images - Lexar 512mb cf - DM 500+ - DM 800 - triax 78cm Astra 1,2,3,Hotbird - LG 42" PLASMA (1080)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: EXTREEMPJE

De 403 kost daar nog steeds 129€ maar is nog steeds niet leverbaar.

André.


Heb gisteren gekeken op de wereldwijde verkoopsite in Duitsland en de Opticim 403 is gewoon leverbaar maar kosten nu €169.
Maar goed als er genoeg zijn zal de prijs wel weer zakken. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Ik bedoel ermee dat ze hem op het ogenblik niet op voorraad hebben.

Ze zouden 17/7 in Berlijn geleverd worden, en dan zouden ze verder naar de winkels gaan.

Dus zou tzt wel weer op voorraad moeten zijn.

 

André.

 

DM 7020-80gb - Div. Images - Lexar 512mb cf - DM 500+ - DM 800 - triax 78cm Astra 1,2,3,Hotbird - LG 42" PLASMA (1080)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie hem anders gewoon staan onder de 140E (de 9600 economy versie, zie mijn post in het 403 topic), dus voorlopig word er niets duurder, want ik kijk niet naar de 403 smile

 

(sterker nog ik kijk nergens naar want het is hier razend druk en bloedheet, dus TV kijken is wel het laatste....)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...