Gast Lutefisk Geplaatst: 11 juli 2010 Geplaatst: 11 juli 2010 Hallo forumleden, Ondanks zoeken kon ik niet vinden of er meer leden zijn met het volgende probleem: Sinds een korte tijd heb ik last van het volgende nare verschijnsel, en wel dat zo ongeveer tussen 12:00 en 17:00 diverse transponders van de Astra 1 door mij niet meer ontvangen kunnen worden. Zowel "quality" als "level" niveaus gaan op nul met het bekende zwarte beeld als gevolg :-) Het betreft uitsluitend frequenties "dik" in de 12000, zoals bijv. 12515H en alleen maar verticaal gepolariseerde freqs. Freqs met Verticale polarisatie heb ik wel. Overigens, wanneer 12515 het wel doet, bijvoorbeeld vanmorgen om 06:00 uur (ik moest toevallig vroeg op en heb het effe gecheckt) dan is de ontvangstkwaliteit kielekiele, Nederland 1 heeft dan Q15/L23 terwijl op hetzelfde moment ARD Q76/L67 laat zien. Ik heb al gecheckt of een DECT telefoon de storing veroorzaakt en wel door deze telefoon geheel te verwijderen. Ook WLAN router uitgezet, dit gaf geen enkel resultaat (zou ook erg vreemd zijn want tot voor enige tijd werkte alles normaal). Mijn eigen idee is dat de LNB gewoonweg kapot is. Sowieso was ik aan vervanging toe vanwege uitbreiding, dus een echte ramp zou dat niet zijn. Dan nu mijn vraag: denken jullie ook dat de LNB kapot is, ik bedoel, kan het dat er dan een aantal frequenties "kritisch" worden terwijl de rest gewoon goed ontvangbaar blijft? Ik heb een monoblock LNB (Astra/HB), TRIAX schotel (maar daar zal het echt niet aan liggen). Van de Hotbird doet alles het, altijd. Voor mij blijft het meest vreemde van dit verschijnsel dat het tussen 12:00 en 17:00 uur optreedt? Hopelijk sturen jullie mij gauw de juist weg op! Groetjes, Rick
Moderator ceesv Geplaatst: 11 juli 2010 Moderator Geplaatst: 11 juli 2010 Klinkt inderdaad als een brakke LNB. Vervanging geeft je heel snel antwoord op je vraag. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
satencom Geplaatst: 11 juli 2010 Geplaatst: 11 juli 2010 dat het om 12 uur begint dat zou best door de stand van de zon kunnen komen die staat dan bijna recht op schotel als er vocht in de lnb zit dat begint dan te ver dampen ,er zit dan een scheur in kapje voor op de lnb Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Gast Lutefisk Geplaatst: 11 juli 2010 Geplaatst: 11 juli 2010 Jongens - bedankt! Ik ga shoppen. Overigens zag ik net dat 10862H het ook niet doet, dus zal inderdaad die LNB wel het loodje gelegd hebben.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen