Ga naar inhoud

Bij onweer klapt er steeds 1 kaart eruit in de server

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb in mijn newcamd server 2 kaarten zitten een seca3 en een irdeto kaart.

Als het gaat onweren dan stopt de seca3 kaart, maar de irdeto kaart blijft gewoon draaien.

Als ik de newcamdserver opnieuw opstart dan draaien ze beide weer.

Maar zo als afgelopen nacht dan kan ik hem wel 5 a 6 keer opnieuw opstarten.

Iemand een idee wat het kan zijn

The birdman has left the building

Geplaatst:

niemand een idee?

heb de kaarten ook al eens omgedraaid in de mastera maar dit maakt ook niks uit ook al eens een andere mastera gebrobeert dit hielp ook niet.

Heb ook nog 2 smargo's maar deze werken niet met newcamd.

Geplaatst:
Origineel bericht van: satede
Ik heb in mijn newcamd server 2 kaarten zitten een seca3 en een irdeto kaart.
Als het gaat onweren dan stopt de seca3 kaart, maar de irdeto kaart blijft gewoon draaien.
Als ik de newcamdserver opnieuw opstart dan draaien ze beide weer.
Maar zo als afgelopen nacht dan kan ik hem wel 5 a 6 keer opnieuw opstarten.
Iemand een idee wat het kan zijn

Statische (ont)ladingen, meest voorkomende oorzaak hiervan is vaak slecht geaarde wandcontactdoos, of een "vervuilde" aarde aansluiting.
Kijk ook eens naar de ethernetkabel, is dit een afgeschermde kabel, en hoe is de ligging van de kabel door het huis...
Geplaatst:

maar waarom heeft de seca kaart hier last van en de irdeto kaart niet ? Ze zitten beide op hetzelfde wcd aangesloten.

Geplaatst:
Origineel bericht van: satede
maar waarom heeft de seca kaart hier last van en de irdeto kaart niet ? Ze zitten beide op hetzelfde wcd aangesloten.

...de gebruikte processor op de kaart kan daar gevoelig voor zijn, blijft een lastige materie, als je twee exact de zelfde kaarten hebt, kan de een er last van hebben, terwijl de andere er geen last van heeft, en storingsvrij blijft werken. (ESD)
Geplaatst:

Misschien loopt de kaart gewoon vast. Ik heb gemerkt dat er de laatste tijd heel veel emm's naar de kaart gaan.

Je zou een script kunnen gebruiken die het proces iedere minuut controleerd. Dit script staat ergens op dit forum voor CCcam.

System Administrator (niet van deze site)

Geplaatst:

Natuurlijk werkt dat ook. Alleen zal je da naam CCcam.x86 moeten veranderen naar cardserver.x86 zoals die bij newcamd heet.

System Administrator (niet van deze site)

Geplaatst:

Hoezo als ik telnet naar mijn server san zie ik alleen de irdeto kaart en niet de seca kaart als ik de newcamd weer opnieuw opstart dan loopt de seca kaart ook weer, lijkt mij geen signaal probleem.

Maar kan ik die emm's niet blokkeren ?

• Beheerder
Geplaatst:

Dit heeft nu niets meer met Linux te maken dus gaat het topic op slot.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.