stefan.wolfrum Geplaatst: 11 juli 2010 Geplaatst: 11 juli 2010 Hoi, Ik wil mijn beide vu+ duos vanaf mijn pc kunnen zien in de werkgroep. ze hebben een verschillend IP adres, dus op die manier gaat het goed, maar ze heten beide vuduo en in bv verkenner en netwerkomgeving van windows gaat dat fout. in smb.conf heb ik wel gezien dat de parameter %h bepalend is, maar waar wordt die %h gelijk gesteld aan vuduo? dan kan ik dat bij één van de twee wijzigen in vuduo2. is er nog meer wat gelijk loopt en dus gewijzigd moet worden? bovendien maakt de vuduo er toch een beetje een potje van, als die dingen aanstaan zie ik wel (op dit moment dus 1) vuduo network services in Mijn Netwerk van Verkenner, maar de overige pc's in de werkgroep zijn plotseling weg. Erg compatibel is het niet allemaal. VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne
metoo Geplaatst: 11 juli 2010 Geplaatst: 11 juli 2010 in smb.cfg netbios name? in etc/hostname hostname? ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD. SAT ET7000 ET6000 OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs
stefan.wolfrum Geplaatst: 11 juli 2010 Auteur Geplaatst: 11 juli 2010 hoi, dank voor het meedenken. smb.cnf: netbiosname is gewijzigd van vuduo in vuduo2. dat zie je inderdaad terug in windows. etc/hostname is bm750 die is anders dan bij de openpli-versie dus dat zit goed. vraag is waar de %h parameter die je ook in de smb.cnf terugvindt, vandaankomt. VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne
Gast wtf Geplaatst: 8 augustus 2010 Geplaatst: 8 augustus 2010 heb je elke VUDUO een eigen ip adres gegeven in plaats van een dynamische? (in netwerk settings.) Dan moet je met ftp elke box afzonderlijk kunnen bekijken. username root password (geen)
stefan.wolfrum Geplaatst: 9 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 9 augustus 2010 jep, 192.168.1.5 en 6. het gaat om de parameter %h die ergens, maar waar??, in de software wordt gedefinieerd en gelijkgesteld aan VUDUO. Dat is weer een andere dan de naam BM750 die VTI gebruikt, de VTI-Vu die BM750 heet meldt zich in het netwerk met de netbios naam VUDUO, evenals de PLI-VU dat doet (maar wel met ander IP). Windows XP verkenner en netwerkbeheer vindt dat niet leuk. Ik heb her en der deze %h vervangen door VUDUO2 en dat lijkt nu genoeg te wezen, ik zie hem nu als VUDUO2 en dat is ok. alleen ipv her en der zitten klooien in de source en %h voor vaste tekst vervangen is geklungel, netter is bij de declaratie van de variabele %h de wijziging éénmalig uit te voeren, maar die hyeb ik dus niet gevonden. en wat gebeurt er met deze naamswijziging na een softwareupdate?? VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne
GeniusX Geplaatst: 9 augustus 2010 Geplaatst: 9 augustus 2010 Wijzig de naam in '/etc/hostname' In source klooien is overigens heel wat anders, je wijzigt alleen een configuratie.
stefan.wolfrum Geplaatst: 10 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 10 augustus 2010 ok, daar staat bm750 in wat betreft de vti-versie. dat is ok, die naam kent openpli niet. maar waar komt de netbios aanduiding VUDUO vandaan, die de parameter %h overneemt en doorgeeft aan het net? VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne
Tonskidutch Geplaatst: 10 augustus 2010 Geplaatst: 10 augustus 2010 heb je ook zoals ik al aangaf in het bovenstaand linkje in je etc/samba/smb.conf gekeken? ciao Second Life Mungo Parker
stefan.wolfrum Geplaatst: 10 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 10 augustus 2010 ja, dat is één van de plaatsen waar ik de variabele %h heb vervangen door vuduo2. dit staat er momenteel in: # server string = VUPLUS1 %h network services server string = VUPLUS1 vuduo2 network services boven dus de originele regel onder de aangepaste. ik zou dus liever %h bij de bron veranderen ipv in deze regel. VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne
Tonskidutch Geplaatst: 10 augustus 2010 Geplaatst: 10 augustus 2010 in mijn linkje gaf ik het voorbeeld BM750 en voor de dreambox wk800 die staan voor %h en vervangen niet %h. maar je zoekt wel veel uit, echter na een nieuw image plaatsen is alles weer bij het oude het image is namelijk een kopie van degene die het image compileerde en samengevoegd heeft, dus met algemene waarden je kunt dus evenwel net zo goed enkel de hostname en de smb.conf aanpassen en backuppen naar pc (zoals ik dat doe met enkele andere bestanden) om na flashen in een klap weer alles terug te plaatsen maar vergeet nooit dat naamswijzigingen pas werken na reboot. en dat windows ook nog middels lanmanager een cach heeft. ciao Second Life Mungo Parker
stefan.wolfrum Geplaatst: 10 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 10 augustus 2010 Origineel bericht van: Tonskidutch maar je zoekt wel veel uit, echter na een nieuw image plaatsen is alles weer bij het oude het image is namelijk een kopie van degene die het image compileerde en samengevoegd heeft, dus met algemene waarden ciao daar was ik al bang voor, overigens is dat een vraag die ik ook eens gesteld had: wordt bij een nieuw image alles vervangen of alleen de files die gewijzigd zijn? met jouw reactie ben ik geneigd deze vraag met 'alles' te beantwoorden. VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne
Tonskidutch Geplaatst: 10 augustus 2010 Geplaatst: 10 augustus 2010 yup that is flashing "an image" ciao Second Life Mungo Parker
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen