Gast willem61 Geplaatst: 11 juli 2010 Geplaatst: 11 juli 2010 hallo ik ben nieuw hier, heb onlangs een satelliet ontvangstset gekocht in Duitsland, de receiver SL 30/12, als onderdeel van een set. ik wilde niet teveel uitgeven omdat ik eerst wilde experimenteren. Nu heb ik alles aangesloten de antenne geplaatst, er zit een rood lichtje op de antenne, die moet sneller gaan knipperen als ik een signaal ontvang en uiteindelijk groen worden. Op het scherm zie ik soms signaal ong 80, kwaliteit ong 14 %, maar ik heb op alle geprogrammeerde signalen geen beeld, waar kan dit in zitten, is er iets kapot, moet ik altijd wel iets ontvangen als is het een slecht signaal ? ik heb free to air uitgeprobeerd.
Moderator ceesv Geplaatst: 11 juli 2010 Moderator Geplaatst: 11 juli 2010 Allereerst zal je de schotel moeten uitrichten op de juiste satelliet. Kijk eens om je heen, en probeer jou schotel dezelfde richting te geven, als andere schotels in je omgeving. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Gast willem61 Geplaatst: 11 juli 2010 Geplaatst: 11 juli 2010 ik heb de schotel op alle satellieten gedraaid van oost via zuid naar west op alle hoogten, zou ik dan niet iets al is het een slecht signaal moeten opvangen ergens ? het rode lampje gaat nergens sneller knipperen
Moderator ceesv Geplaatst: 11 juli 2010 Moderator Geplaatst: 11 juli 2010 Met digitale signalen heb je maar 2 mogelijkheden. Goed, of geen beeld. Je zult echt op de juiste satelliet moeten uitrichten, en eerst dan na een paar seconden beeld krijgen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
satencom Geplaatst: 11 juli 2010 Geplaatst: 11 juli 2010 kijk hier even hier staat hoe het moet klik Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Gast willem61 Geplaatst: 11 juli 2010 Geplaatst: 11 juli 2010 ga het gewoon weer proberen, 30 graden en 19 graden oostelijk van zuid voor astra 19. ik moet gewoon enkele seconden wachten. ik geef het niet op
Miauw Geplaatst: 11 juli 2010 Geplaatst: 11 juli 2010 Probeer BVN is, die zit op meerdere sats en is ongecodeerd. Daarna kan je rustig verder kijken naar wat je wensen zijn. Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.
Jean-Claude Geplaatst: 12 juli 2010 Geplaatst: 12 juli 2010 allemaal brol die lampjes en andere "goedkope" oplossingen. Mijn eerste set was ook van een duits merk, heb één week zitten klooien om ook maar iets te kunnen ontvangen, nada. Dacht al dat de ontvanger stuk was of zo. Dan maar een satfinder gekocht, en binnen de 5 minuten had ik beeld ! bij digitale ontvangst is afstelling inderdaad zeer belangrijk, een milimeter kan het verschil geven tussen wel of geen ontvangst. DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.
Gast willem61 Geplaatst: 12 juli 2010 Geplaatst: 12 juli 2010 kijk hier heb ik wat aan, iemand met dezelfde ervaringen. ik ging en ga ervan uit dat de afstelling niet moeilijk mag en moet zijn. de bedoeling is dat ik een satellietontvangst op de camping krijg met mijn camper. als de ontvangst zo lastig is, heeft het geen zin om alles op te stellen, dat duurt te lang. ik heb dus een goedkoop setje gekocht om de ervaring op te doen. ik kan dan gaan inschatten waar de grootste problemen liggen en wat ik moet doen om het op te lossen. als ik dan iets beters ga kopen weet ik in ieder geval een beetje waar ik over praat. volgens de handleiding moet ik de antenne richten met een lampje wat op de schotel zit, die knippert rood en bij een signaal moet die sneller rood gaan knipperen en tenslotte groen gaan worden. op het tv scherm kan ik ook signalen zien, maar dat is bij het richten lastig omdat het scherm in huis staat, ik kan niet tegelijk richten en op het scherm kijken. alleen krijg ik alleen maar een langzaam rood knipperend lichtje, dus helemaal geen signaal.
Gast willem61 Geplaatst: 12 juli 2010 Geplaatst: 12 juli 2010 ik kon een setje laten inbouwen bij aankoop camper, alleen ben ik dan ongeveer 3500 euro kwijt, dat vind ik een beetje veel voor die paar dagen dat ik tv kijk. een ingebouwd systeem is achteraf ook niet handig, het komt vaak voor dat je op een camping niet zo goed staat, onder bomen bv, dat je geen signaal hebt, met een los setje kan je dat de antenne verplaatsen, zonder de camper te verplaatsen. je ziet dus veel losse systemen. Ik ben nu alles eerst aan het uittesten thuis zodat ik hopelijk wat meer ervan ga begrijpen.
Jean-Claude Geplaatst: 12 juli 2010 Geplaatst: 12 juli 2010 ik had m'n eerste schotelantenne op de rugleuning van een stoel gemonteerd, en 's avonds of in het weekend zette ik dus die stoel buiten en schakelde ik de antennekabel aan. En dan snel africhten met de satfinder - als ik er nu aan terugdenk hoe primitief dit was ...... maar ik kan maar 1 goede raad geven : koop zo'n satfinder, kost zo'n 10 euro, en hiermee kan je de antennekop perfect afregelen, is veel gevoeliger dan die lampjes en je hebt er geen tv bij nodig, alleen om na te gaan of je wel op de juiste satelliet afgestemd staat, want dat vertelt zo'n satfinder niet uiteraard, dat weet je na een tijdje uit ervaring. DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.
Gast willem61 Geplaatst: 12 juli 2010 Geplaatst: 12 juli 2010 ik ga naar een kompas en een satfinder zoeken, alleen nog uitvinden waar te koop
alleyoop Geplaatst: 12 juli 2010 Geplaatst: 12 juli 2010 Origineel bericht van: willem61 ik ga naar een kompas en een satfinder zoeken, alleen nog uitvinden waar te koop Met dishpointer-punt-com hoef je geen geld aan een kompas uit te geven, gewoon ver genoeg inzoomen en het lijntje volgen.
Gast willem61 Geplaatst: 12 juli 2010 Geplaatst: 12 juli 2010 heb het opgezocht en uitgeprint, kan ik dat ook gebruiken. de satfinder heb ik toch nodig omdat ik met mijn camper overal kan zijn, en niet altijd internet heb, zie je ik kom steeds verder
satencom Geplaatst: 12 juli 2010 Geplaatst: 12 juli 2010 je zou deze kunnen nemen SATELLIET KOMPAS MET INGEBOUWDE SATFINDER Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen