Ga naar inhoud

Duits satelliet setje SL30/12, problemen met het uitrichten

Aanbevolen berichten

Gast willem61
Geplaatst:

moet nu dus een receiver kopen met een geschikte kaartingang

• Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

• Beheerder
Geplaatst:
Origineel bericht van: willem61
moet nu dus een receiver kopen met een geschikte kaartingang

Ja en misschien dit keer geen impuls aankoop wink

Ik zou ook meteen een nieuwe schotel kopen. Wat je nu hebt is brol.

## Ik lees nu dat je het op de camping wilt gaan gebruiken en daarvoor is die schotel voorlopig goed genoeg.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Gast Pedro Newbie
Geplaatst:

Sorry even off topic: Ben ik nou de enige of lezen er meer iedere keer bij het onderwerp: Duits satelliet sletje.

blush

(Zal wel voer voor psychologen zijn)

• Moderator
Geplaatst:

Daar heeft ene Freud een boek over geschreven. Off topic mode off.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Gast willem61
Geplaatst:

ok ik weet nu waar ik op moet letten, de juiste cardreader moet erin kunnen en een statief voor de schotel. bedankt voor alle adviezen.

Gast willem61
Geplaatst:

mijn setje was een oefensetje, zonder dat zou ik geen praktijkervaring kunnen opdoen, en zou alles theorie zijn geweest

en dat werkt niet bij mij.

Gast willem61
Geplaatst:

moet ook nog een lcd tv kopen. dat wilde ik niet doen voor ik een werkend systeem had. ik gebruikte een hele oude buistv.

moet dus een scartaansluiting hebben, dat heeft het huidige systeem ook.

• Moderator
Geplaatst:

Wanneer je een paar jaar vooruit wilt, is het aan te bevelen, een HD satelliet ontvanger te kopen.

Die werkt ook met een "gewone" TV.

In de komende jaren zullen er steeds meer zenders in HD uitgezonden worden, of SD zenders, die in DVB-S2 opgestraald worden.

Het prijsverschil tussen een SD en een HD ontvanger is te overzien.

Verder zitten de nederlandse zenders verdeeld over 2 satelliet posities, Astra 19 en Astra 23 graden oost.

Daarvoor zijn er schotels in de handel, die beide posities kunnen ontvangen, zonder de schotel te hoeven draaien.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Gast willem61
Geplaatst:

heb nu de Philips recreatieset gekocht

de set bestaat uit

schotel waarschijnlijk 58 cm

satfinder, (een pieper)

een statief

dubbele LNB

smardcard voor canal digital

coax 20m en coax 1.5 m

philips ontvanger DSR 2211

kreeg ik na onderhandelingen van 299 voor 255 euro.

hoop dat ik dit goed heb gedaan

het systeem werkt, alleen moet ik de card nog activeren. heb nu de vrije kanalen.

Geplaatst:

daar om heb korting gekregen want 2211 is al wat een oudere ontvanger verder niks mis mee

Philips DSR 2221 slimsize mediaguard ontvanger

CANAL DIGITAAL smartcard!!!!!!

Triax TDS 54

DUO lnbf

20mtr kabel+f-con

Draaibaar campingstatief

Met deze set is het ook mogelijk naast ASTRA1 de ASTRA3 (zonder dat de schotel hoeft te draaien) te ontvangen. Op deze satelliet bevinden zich de regionale FTA kanalen en daarnaast ALLE nieuwe HD kanalen van Canal digitaal. LET OP: voor ontvangst van HD kanalen dient U een zgn. HD ontvanger aan de schaffen.

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Gast willem61
Geplaatst:

ik heb dus geen miskoop gedaan, ik heb de kaart nog niet geactiveerd, want dan moet ik elke maand in de eerste week online gaan, en ik gebruik hem pas als ik weer met de camper ga, en dat is pas over 5 weken als het hoogseizoen over is. Ik ben pas met pensioen, dus heb alle tijd.

heb alles in elkaar gezet en het werkte, ik kreeg vrij snel een signaal, met het compas de richting opgezocht en met de satfinder het signaal.

Is het de bedoeling dat de satfinder altijd aangesloten blijft of wordt deze na het gebruik er tussenuit gehaald?

Geplaatst:

het zou geen probleem zijn dat je nu de kaart activeert, als hij het niet meer doet kun je hem zo op de site van canaldigtaal activeren ,je kunt het ook op je eigen manier doen

de meter kun je er beter tussen weg halen

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen