Ga naar inhoud


Welke image nu het meest stabiel?


goofy17

Aanbevolen berichten

Sinds 2 jaar heb ik een IP Box 9000 HD. Ik geloof dat ik de 10e image er inmiddels in heb. Nu de 11xxx van NLB. De NLB images vond ik het meest bruikbare menu hebben.

 

Eenmaal een E2 op USB (via een norton image) die redelijk werkte, maar weer geen HD herkenning. In flash geprobeerd en daar geheugenproblemen....

 

Wat vinden jullie nu de beste/ meest stabiele image? Loopt E2 in flash al zonder geheugen problemen. Met 2 tuners?. Werkende HD/timeshift?

 

Iedere keer een andere image en steeds weer kanalen en configuraties terugzetten wordt me met dit mooie weer wat veel en ik wil graag gebruik maken van ervaring van anderen.....

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

ik heb er pgi 0.7 in zitten.

 

Mooie van pgi is dat je je settings kan backuppen naar je harddisk, en nieuwe image flashen, box uit, box aan, 9 ingedrukt houden, box gaat booten, zet backup terug boot en klaar.

 

Er is eigenlijk niet een "beste", elk image heeft zijn voors en tegens.

 

Aardige van pgi is dat ie heel snel start, en je kan er aardig wat aan configureren en naar eigen smaak inregelen.

 

Mooie van sif is dat je daar dingen kan downloaden en installeren in het sif menu.

 

Aardige van NLB is het nlb panel waar je aardig wat instellingen kan doen en ik meen ook skins enzo installeren.

 

E2 heb ik ook een tijdje geleden geprobeerd, de interface sprak mij wel aan, maar destijds was het twin tuner gebeuren nog niet helemaal werkzaam.

 

En ik wil natuurlijk wel gewoon twee tuners kunnen gebruiken, anders had ik wel een single tuner box gekocht smile

 

Ik weet niet hoever E2 nu is, maar mijn eega kan nu overweg met de box, en ik heb geen trek in weer alles te moeten uitleggen en weer geneuzel te hebben met hij werkte toch prima met die andere versie. De rust in huis is mij ook wat waard...

 

Ik hou het voorlopig wel bij pgi, ziet er lean en mean uit, en doet het uitstekend (de 7.1 was iets minder, maar dat wordt wel glad gestreken in 0.72 of 0.8)

 

groet,

 

Wiz

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan niet vergelijken qua stabiliteit, ik heb alleen diverse images eens geflasht, om ze eens te zien en te kijken hoe het allemaal werkt. Ben bij Open PLi terecht gekomen. Deze is bij mij erg stabiel. Ik hoef niks anders meer.

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bigtwin
Ben bij Open PLi terecht gekomen


Dit is toch het DGS/ABCom gedeelte, knap als dat zou werken op de Ipbox.

Zelf gebruik ik nog steeds E2 Vizyon beta-0.6. Een oudere, lekker strak en doet het voor de rest prima, alleen werkt teletekst niet echt lekker.

DM500HD, Ubuntu 14.04-server-tvheadend-TBS6981-TBS6922SE-OSCam, Xubuntu/XBMCbuntu 14.04 front end's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb veel goede ervaringen met pgi versie's en dan de 0.4 en 0.5 draaiden zeer stabiel, de 0.6 en 0.7 hebben meer functionaliteiten en ook handige config file's maar hebben sporadisch last van een werkend beeld, maar wel een melding van geen signaal, maar volgens mij hebben daar meer image's last van, zit namenlijk in de officiele release van dsg.

 

Groet Robert

een Sony 40W4500, 2x ipbox 9000, Triax 110, Moteck SG-2100 A ontvangst van 53,1 Oost t/m 24,5 West en een Logitech Harmony Remote 785 (ideaal)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Dank jullie wel voor de antwoorden.

 

Ik begrijp nu:

- E2 nog steeds geen 2 tuner ondersteuning. (geheugenprobleem in flash wel opgelost?)

- PGI heeft de meeste fans? Maar de settings kun je bij andere images toch ook makkelijk via FTP terug zetten? Ik ben het helemaal met Wiz eens dat het belangrijk is rekening te houden met anderen in huis.... Steeds wisselen van image maakt bij mij de roep om de kabel steeds sterker!

 

-CS lijkt leuk maar geeft bij mij net te veel hinderlijke freezes om lekker te kunnen kijken. Wordt dus niet gebruikt met zoveel andere zenders....

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi Ik heb een 900HD en een kennis van mij een 910HD ik heb op allebei de PGI 0,7 er op gezet met als skin de MySkyEPG ziet er goed uit en geen enkele problemen met beelduitval, ik krijg wel bij overschakelen een bericht dat mijn geluid is gecodeerd maar dat ligt volgens mij aan de Aston cam die is toen geupdate naar een nieuwere versie want met een andere cam Matrix metZ-cas doet hij het niet, maar dan krijg de maandelijkse update van Canal + niet binnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...