chrisch Geplaatst: 13 juli 2010 Geplaatst: 13 juli 2010 Ik zou je security issue conceptueel omschrijven in het Engels op een aantal toonaangevende boards. Binnen het kader van security zou ik altijd zeggen: gewoon public maken! En als iemand de cccam source heeft, waarom zet iemand die dan niet online? Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.
Gast Geplaatst: 13 juli 2010 Geplaatst: 13 juli 2010 Origineel bericht van: chrisch En als iemand de cccam source heeft, waarom zet iemand die dan niet online? Dat zou ultiem en ideaal zijn, zodat anderen een nieuwe versie zouden kunnen schrijven. Alleen welk board wil hier zijn vingers aan branden?
Gast MiLo Geplaatst: 14 juli 2010 Geplaatst: 14 juli 2010 Origineel bericht van: chrisch En als iemand de cccam source heeft, waarom zet iemand die dan niet online? Ik kan er wel een paar (fictieve!) bedenken: 1. Hij schaamt zich voor die code. 2. Maakt het ook makkelijker voor providers om CCcam te "pesten". 3. Om dezelfde reden als die waarom Gemini geen code openbaar maakt. 4. Omdat een van de providers er actief aan meewerkt om andere providers dwars te zitten. 5. Omdat er code in zit die stiekem gekopieerd is door iemand die bij Nagra/NDS/whatever werkt. 6. Omdat de code verdacht vaak dezelfde stijl heeft als die van een van de DMM medewerkers.
chrisch Geplaatst: 14 juli 2010 Geplaatst: 14 juli 2010 Origineel bericht van: daan Origineel bericht van: aux99 Waar haal ik de broncode? Ik kan de issue ook gewoon publiek maken, maar dat veroorzaakt nogal wat onrust vermoed ik... Als je goed zoekt vind je hem wel op het net,maar zal vanavond even kijken heb hem hier ergens op me laptop staan @daan: leer mij eens goed zoeken? Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.
chrisch Geplaatst: 14 juli 2010 Geplaatst: 14 juli 2010 Origineel bericht van: MiLo Ik kan er wel een paar (fictieve!) bedenken: 4. Omdat een van de providers er actief aan meewerkt om andere providers dwars te zitten. 5. Omdat er code in zit die stiekem gekopieerd is door iemand die bij Nagra/NDS/whatever werkt. 6. Omdat de code verdacht vaak dezelfde stijl heeft als die van een van de DMM medewerkers. Hmmm... puntje 6 hoorde ik wel vaker, maar 4 en 5 klinken mij als over de top @ts: pm. Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.
Beheerder Michel Geplaatst: 14 juli 2010 Beheerder Geplaatst: 14 juli 2010 Puntje 6 is de juiste, maar er is nog een persoon die niet vast in dienst is van DMM, maar wel aan CCcam meewerkt of er in ieder geval aan mee heeft gewerkt. Zolang er bij CCcam zo'n enorm commercieel belang is, komt er echt geen broncode van vrij. Vergeet dat maar gerust. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Littlesat Geplaatst: 14 juli 2010 Geplaatst: 14 juli 2010 Michel, Zo te lezen weet je meer... Of je hebt gewoon meer overtuigende vermoedens ;-) Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Beheerder Michel Geplaatst: 14 juli 2010 Beheerder Geplaatst: 14 juli 2010 Als je weet wat mijn oude bezigheid was, weet je ook dat dit meer dan vermoedens zijn Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
dolphs Geplaatst: 14 juli 2010 Geplaatst: 14 juli 2010 Er gaat in ieder geval "een roddel" dat jij als ex dm importeur een hoop kwaad bloed hebt gezet bij o.a. lieden die bezig waren met development van linkey en CCcam. Het zal allemaal wel weer met geld te maken hebben zoals zo vaak ... Maar laten we het op een roddel houden en niet meteen het wijzende vingertje uitsteken ... Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra
Beheerder Michel Geplaatst: 14 juli 2010 Beheerder Geplaatst: 14 juli 2010 Dat is inderdaad een roddel en het zou zomaar gedeeltelijk waar kunnen zijn. Met gedeeltelijk waar bedoel ik dan dat ze boos waren. Niet dat dit terecht was. Als mensen liegen over waar ze mee bezig zijn en achterbaks zijn en iemand anders dan wel gewoon de waarheid aan het licht brengt, kan ik me zo voorstellen dat je daar als leugenaar niet blij mee bent. Dat heb ik overigens nooit gedaan. Ik heb hooguit iemand van een image team ooit gezegd dat ik weet wie er achter CCcam zit en ooit eens een nickname genoemd. Dat is onder 4 ogen gebeurt en als die persoon zijn mond niet houd, kan ik daar niets aan doen natuurlijk. Ik zie ook geen enkele reden om openbaar namen te gaan lopen noemen. Ik vind het alleen jammer dat de persoon waarvan ik weet dat hij aan CCcam mee ontwikkeld heeft, zelfs onder 4 ogen bleef ontkennen, terwijl een andere heel erg betrouwbare bron ook met beide wijsvingers in zijn richting wees. Als je met de mensen achter het CCcam development, ook Dream Multimedia bedoeld, is het niet zo vreemd dat die boos zijn of boos waren. Wij zijn als distributeur gestopt met het verhandelen van hun spullen en dat was niet omdat het zo'n fijne fabrikant was om mee samen te werken of omdat daar alles ging zoals je bij een normaal bedrijf zou mogen verwachten. Jouw opmerking is overigens wel volledig off-topic. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Catastrofus Geplaatst: 14 juli 2010 Geplaatst: 14 juli 2010 [helaas off-topic] Maar ik kan me voorstellen dat evt ontwikkelaars van CCcam, min of meer, in dienst zijn van dmm. Want zonder CCcam valt de bodem uit hun bestaan van toch wel prima satontvangers... [/helaas off-topic] Gert. 2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)
Beheerder Michel Geplaatst: 14 juli 2010 Beheerder Geplaatst: 14 juli 2010 Dat is een beetje overdreven. Als CCcam morgen uit zou vallen, is er overmorgen een softcam die min of meer hetzelfde kan. Er zijn meer slimme mensen op deze planeet en als de nood hoog is, zo ook de vindingrijkheid en inzet. Iedereen met een beetje verstand van zaken kan overigens zien dat een andere in Nederland erg populaire cam qua structuur en wijze van verspreiding wel verdacht veel overeen komt met CCcam. Dan hoeft je niet eens interne informatie te hebben om 1 en 1 op te tellen. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Catastrofus Geplaatst: 14 juli 2010 Geplaatst: 14 juli 2010 Eerlijk gezegd heb ik, als gebruiker van dm's, best wel vertrouwen in de ontwikkeling van CCcam, zeker als deze (wellicht) bij dmm ligt. Of dat terecht is zal blijken in de toekomst. Uiteraard zijn er mensen die een betere softcam kunnen ontwikkelen dan CCcam, zeker als deze kunnen beschikken over de source van CCcam... Want je moet ergens beginnen, nietwaar? Gert. 2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)
Beheerder Michel Geplaatst: 14 juli 2010 Beheerder Geplaatst: 14 juli 2010 Van radegast, newcamd, mgcamd en opencam zijn de sources gewoon te vinden. Er zijn open source caching producten die dat veel beter doen dan de caching afhandeling in CCcam, dus iemand met veel tijd en goede programmeerkennis kan zo aan de slag. Daar heb je echt de sources van CCcam niet voor nodig. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Catastrofus Geplaatst: 14 juli 2010 Geplaatst: 14 juli 2010 Dat snap ik dan niet. Als die sources beschikbaar zijn waarom hangt een ieder dan aan CCcam? Een developer, met de juiste skills, kan dan zo een softcam in elkaar drukken die beter zal functioneren dan CCcam waar een waas van geheimzinnigheid omheen hangt. Uiteraard, men wil niet met naam en toenaam bekend raken als developer van een softcam en dat is dus net het probleem en daarom gebruiken we, als dm gebruikers, CCcam. Gert. 2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)
Aanbevolen berichten