Ga naar inhoud


Verschil TvVlaanderen vs Canal Digitaal


Braintje

Aanbevolen berichten

De voorbije dagen is me iets opgevallen en ik vind het jammer dat wederom wij Vlamingen in de kou blijven staan. Op een andere site lees ik dat CD de tvzender DanceTv HD standaard in de zenderlijst geplaatst heeft op kanaal 95. Check ik de zenderlijst van TvVl dan staat deze zender er niet ingezet. Ook de fastscan levert niets op, want TvVl is precies vergeten, in tegenstelling tot CD deze zender in de lijsten te zetten.

 

Een ander punt: op dezelfde site lees ik dat CD de lijsten aangepast heeft voor mensen die met een multytenne bv Tve op Hotbird willen ontvangen. Bij TvVl is men ook dit wederom vergeten aan te passen. Bewust of onbewust?

 

Zo mogen eens werking treden hier in Vlaanderen, want na de komst van VTMHD lijkt het boeltje wederom in het slop te geraken.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Misschien is het toch niet zo'n slecht idee dat TV Vlaanderen Dance TV voorlopig niet in hun fastscan-lijst toevoegt.

Dance TV is maar een beperkte tijd FTA en het is nog niet bekend of er interesse is van M7, laat staan een overeenkomst om Dance TV toe te voegen aan hun zenderpakket.

En zolang die er niet is, kan de zender zomaar verdwijnen en dan zou het kot weer te klein zijn omdat TVV een zender 'afgepakt' heeft.

Samsung UE55KS8000 - Philips 55PUS8848/12 - VU+ Duo 4K SE - Vantage HD8000S - M7 DSR8141 - M7 SAT801 - SAB Explorer CISC
Multytenne Twin - Triax 64/Triple LNB - TV Vlaanderen Basic+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als men bij CDS die zenders via Hotbird heeft overgenomen, vermoed ik dat dat bij TVVlaanderen ook wel zal gebeuren en ze in de fastscanlijst terechtkomen.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heeft misschien te maken met het feit dat zij veel minder groot zijn dan CDS en naar ik veronderstel met minder personeel werken.

 

Nu ik weet niet van wanneer de nieuwe zenderlijst van CDS dateert, maar meer dan een week verschil zal er wel niet geweest zijn, dus voor wat mij betreft is dat verwaarloosbaar.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou toch verwachten dat zo een kanalen lijstje door dezelfde afdeling, of indien uitbesteed, gemaakt wordt.

Dat zijn namelijk de voordelen van schaalvergroting van de M7 groep waarvan CanalDigitaal en TV Vlaanderen deel uit maken.

Dat daar een week of langer tussen moet zitten geeft te denken over de synergie die tussen de activiteiten onderling is.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is juist, maar het zijn wel twee totaal verschillende zenderlijsten waarbij de indelingen totaal verschillend zijn.

 

Er zal wel een reden voor zijn zeker.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

het zijn wel twee totaal verschillende zenderlijsten waarbij de indelingen totaal verschillend zijn.

 

Waaruit blijkt dat er geen gebruik wordt gemaakt van de schaalvergroting.

Een -klein- verschil in de betaal kanalen is natuurlijk logies.

Maar de FTA kanalenlijst indeling kan niet zoveel verschil uitmaken voor Belgische of Nederlandse gebruikers.

Ik kan me dan ook niet aan de indruk onttrekken dat er hier niet effectief gewerkt wordt in de M7 groep.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar misschien denkt die persoon niet logisch na? Of had hij problemen met zijn CDS/TVV goedgekeurde ontvanger om de zenderlijst te testen? wink Zijn GPS vond misschien zijn logie niet terug?

 

Denk eigenlijk eerder dat ze de nieuwe fastscanlijst vergeten waren te maken en dat hier een enkele TVV-spion dat intern gemeld heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...