Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ls:

Zit er verschil tussen deze 2 modulen?

ik wil er 1 wegdoen, en ik vind de moduul van tv vlaanderen net iet beter werken.

is het verstandig om die van canaal digitaal weg te doen?

• Moderator
Geplaatst:

CanaalDigitaal heeft 3 verschillende versies CI modulen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

De modules zijn allemaal gelijk of er nu CanalDigitaal opstaat of TV Vlaanderen.

Wel zijn er verschillende versies en de laatste versie zit een plaatje op van een wereldbol die doet het het beste in de meeste ontvangers. laugh

• 2 weken later...
Geplaatst:
Origineel bericht van: aart44
De modules zijn allemaal gelijk of er nu CanalDigitaal opstaat of TV Vlaanderen.
Wel zijn er verschillende versies en de laatste versie zit een plaatje op van een wereldbol die doet het het beste in de meeste ontvangers. laugh

Dat weet ik toch niet helemaal zeker, ik heb de eerste variant van de Canal Digitaal CAM zonder TVV logo erop. Als ik daar mijn TVV kaart instop, dan wou deze toch niet lekker lopen. Ook worden er voor mij geen HD zenders gedecodeerd met deze CAM, terwijl CD zegt dat het zou moeten werken. Dus als ik de Topicstarter was, dan zou ik die zonder TVV logo weg doen..

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Geplaatst:

Als je een Mediaguard Module hebt met een wereldbol erop zou ik je adviseren deze te houden en de andere weg te doen.

Die met wereldbol is volledig de nieuwe Seca2 (lees: Seca3, Seca3 is een snellere versie van Seca2 met wat grappen/grollen van CD tegen sharing).

Als je Updates in een Module wilt zetten, kan je beter de Module in je PCMCIA slot steken. Tooltjes voor andere Modules zijn er al volop. Voor Mediaguard is het voor de beginner even zoeken.

• 1 maand later...
  • 1 maand later...
Geplaatst:
Origineel bericht van: Kimble
Als je een Mediaguard Module hebt met een wereldbol erop zou ik je adviseren deze te houden en de andere weg te doen.

Die met wereldbol is volledig de nieuwe Seca2 (lees: Seca3, Seca3 is een snellere versie van Seca2 met wat grappen/grollen van CD tegen sharing).

Als je Updates in een Module wilt zetten, kan je beter de Module in je PCMCIA slot steken. Tooltjes voor andere Modules zijn er al volop. Voor Mediaguard is het voor de beginner even zoeken.

Ik kan dit onderschrijven! Test met de verschillende modules is dat deze oudere modules (Lichtblauw en die met de rood zwarte sticker)problemen kunnen geven. Ondanks dat volgens mij de laatste versie erop zit (FW1.03.05 en SW1.09.003) deze problemen geeft met het decoderen. Een test op een Panasonic LED Tv met DVB-S wees uit dat bepaalde zenders gewoon zwart bleven ondanks dat de kaart gewoon bekrachtigd was. De laatste versie (met de wereldbol)draaide daarintegen feilloos.

Als iemand weet of de SCM modules van canal digitaal nog verder te upgraden zijn hoor ik dat natuurlijk graag.....
Geplaatst:

het lijkt mij inderdaad logisch om de laatst uitgebrachte module (met wereldbol) te verkiezen. Niettemin heeft men mij in meer dan één satwinkel verteld dat de technische kwaliteit van dit fabrikaat minderwaardig zou zijn i.v.m. de oudere versies? Vooral het veelvuldig insteken of verwijderen van de smartcard zou tot snelle slijtage van de module kunnen leiden!

Iemand hier ervaring mee?

sony 50W656A, comag SL100HD pvr, triax 88 cm voor astra 1, 2, en 3

• 2 weken later...
Geplaatst:

Canal digitaal ondersteunt alleen zijn CI+ modules in hun goedgekeurde ontvangers. In alle andere ontvangers wordt hij niet gegarandeerd!

Dat de module gaat slijten als je de kaart er vaak in en uit stopt lijkt mij een broodje aap verhaal. Uitzondering misschien als je dit 200 keer per dag gaat doen. Ik neem aan dat dit niet aan de orde is dus die slijtage van de chipcontacten zal wel meevallen.

Geplaatst:
Origineel bericht van: satmenneke
Canal digitaal ondersteunt alleen zijn CI+ modules in hun goedgekeurde ontvangers. In alle andere ontvangers wordt hij niet gegarandeerd!

Deze zin mag je eens aan mij uitleggen......met name dan het verhaal CI+ ik ken geen andere variant dan de MEDIAGUARD common interface cam van Canal Digitaal.

Groetjes........
Geplaatst:

de nieuwe aston dual module heeft een speciale voorziening om beschadiging van smartcards te voorkomen!? Ontwikkeld dan misschien voor al die klanten welke honderden keren per dag van kaart wisselen...

sony 50W656A, comag SL100HD pvr, triax 88 cm voor astra 1, 2, en 3

Geplaatst:

Ik denk met gemotoriseerde gelagerde invoer en op het einde een soort elektromagnetische vergrendeling van de kaart zodat die ten aller tijde goed contact maakt met het thuisfront.......van Canal Digitaal natuurlijk :D:D:D

Groetjes...........

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen