Gast Henkksd Geplaatst: 12 juli 2010 Geplaatst: 12 juli 2010 Wij stappen binnenkort ook weer over naar de schotel. Nu hebben we in de buurt van de schotel een loze leiding liggen die in de buurt van de TV er weer uitkomt. De TV (Loewe) heeft een ingebouwde decoder en harddisk. Is het mogelijk om die twee signalen die van de schotel af moeten komen (1x opnemen / 1x kijken) over één coax (of zo) te versturen van de schotel naar de TV. 2 Coaxen passen niet in de ene buis :-(. Gaat b.v. om Ned 1 en b.v. SBS of zo. Kan zelf niets vinden maar hier zit zoveel kennis.... Al vast bedankt Henk
vGnp Geplaatst: 12 juli 2010 Geplaatst: 12 juli 2010 Via Google.nl even zoeken op "Stacker-Destacker" vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Tonskidutch Geplaatst: 12 juli 2010 Geplaatst: 12 juli 2010 twee coaxen passen wel door een standaard electrapijp met wat speciaal glijmiddel van 3M en wat "elbowgrease" en zorgvuldig kabeltrekken zou het kunnen lukken. enkel kleine bochten (bochstraal) zijn lastig of flexibele electra pijpen (die geribbelde) een andere optie is het unicable systeem PDF download technisat technirouter maar wel enkel als je receiver dergelijke speciale instellingen kan verwerken. ciao True North Rebekka Bakken
vGnp Geplaatst: 12 juli 2010 Geplaatst: 12 juli 2010 Als je het kunt/wilt betalen, eens Googelen op "FibreMDU Optical LNB" Daarachter hang je dan een twin of quad FibreMDU Virtual Converter. Zo'n optisch touwtje past zeker door die buis. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Tonskidutch Geplaatst: 12 juli 2010 Geplaatst: 12 juli 2010 als Henkksd een Loewe kan betalen... (heeft ie ook twee tuners, want normaal is dat enkel optioneel) dan kan zo'n optische oplossing er ook wel bij (kun je geloof ik niet zelf doen, wegens connectors aan die kabel zetten, toch?) ciao True North Rebekka Bakken
vGnp Geplaatst: 12 juli 2010 Geplaatst: 12 juli 2010 Origineel bericht van: Tonskidutch (kun je geloof ik niet zelf doen, wegens connectors aan die kabel zetten, toch?) Is in verschillende lengtes te koop, reeds voorzien van connectoren. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Tonskidutch Geplaatst: 12 juli 2010 Geplaatst: 12 juli 2010 ja maar ik bedoelde dus dat je zo'n plug niet door je loze buis kunt trekken als er een bochtje inzit en of je die pluggen zelf kunt monteren aan de fibre? ciao True North Rebekka Bakken
vGnp Geplaatst: 12 juli 2010 Geplaatst: 12 juli 2010 Er zijn allerlei hulpstukken en zo te zien op de Invacom website, maar het wordt mij niet geheel duidelijk of je dat zelf kunt doen. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Tonskidutch Geplaatst: 12 juli 2010 Geplaatst: 12 juli 2010 laten we maar niet vooruit lopen op de zaken want Henkksd heeft nog geen reactie geplaatst of zo iets 'm bevallen zou. ciao True North Rebekka Bakken
satencom Geplaatst: 12 juli 2010 Geplaatst: 12 juli 2010 het beste is er een coax kabel er bij treken , met deze kabel moet het lukken Belden H-121 satellietcoax wit dun Belden H-121 Satellietkabel 5 mm Belden H-121 twin satellietcoax wit Belden H-121 Twinsatellietkabel 5 mm Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
rudolfdebeer Geplaatst: 17 juli 2010 Geplaatst: 17 juli 2010 Vroeger, wordt minder, werd er over de grens veel met z.g. Mehrteilnehmeranlagen gewerkt middels het SMATV systeem. Ik beb nog zo'n Philips twin receiver analoog op zolder (Pace kloon). Men ging ervan uit dat je hier met twin LNB's zou werken. Truuk hier is/was het verschuiven van de frequenties. Zelf allerlei truuks over de jaren gehad. Twinreceiver vind ik niks. Gewoon 2e coax naar elders ander receivertje en videorecorder daar (sjouwt zich leuk om of zo'n video zendertje van 50 euro). Er is trouwens echt weinig de moeite waard om op te nemen. Videorecorder wordt hoogst zelden gebruikt. Gemist? Wat dan nog, teveel media aanbod en herhalingen om je daar druk over te maken. Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen