Ga naar inhoud

tuner kiezen bij opname (en/of weergave)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Weet iemand of en hoe het mogelijk is om de gewenste tuner( a,b,c of d) te kiezen bij een (geprogrammeerde) opname , of hoe ik deze kan kiezen bij weergave van een bepaalde zender ?

Dit omdat ik verschillende schotels/posities gebruik en mijn box nu soms de "verkeerde" tuner kiest...

DM8000 - DM500+ - Multytenne - triax 88cm - samsung 52"

Geplaatst:

zul je ook even moeten aangeven welk image jij nu gebruikt

ik gebruik er een die dynamisch wisselt

wil ik op mijn single-lnb's via 4in1 de BBC opnemen dan zet ik eerst de kanaalkeuze op een zender* die juist enkel op die andere 4in1 switch geschakeld staat

en dan voeg ik een timer per EPG of manueel in voor de BBC

laat ik de receiver nu op die zender*, moet straks bij opname begin de receiver dynamisch kiezen naar de vrije tuner waar BBC per diseqc op aangesloten is.

in de instellingen van expert kies je dan Opname gaat NIET voor

er zullen wellicht nog wel wat opties zijn maar die zijn lijkt me ook image afhankelijk.

ciao

Now We Are Free

Lisa Gerrard, Gavin Greenaway, The Lyndhurst Orchestra

Geplaatst:

de box kiest volgens mij automatisch de eerste vrije tuner die het gevraagde kanaal kan ontvangen. Wat kan er dan verkeerd lopen ?

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Jean-Claude
de box kiest volgens mij automatisch de eerste vrije tuner die het gevraagde kanaal kan ontvangen. Wat kan er dan verkeerd lopen ?

Nee, de box kiest die tuner met de minste satellieten om zoveel mogelijk beschikbaar te houden. Maar je kunt een voorkeurstuner instellen via de instellingen.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:
Origineel bericht van: Henksat
Nee, de box kiest die tuner met de minste satellieten om zoveel mogelijk beschikbaar te houden.

da's nog beter dus. Ik meen wel dat er in de instellingen wel een voorkeurskeuze was tussen S/T/C tuners, maar herinner me niet dat je een individuele tuner kon aanduiden (in open pli).

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Geplaatst:

bedankt voor de snelle reacties !

ik gebruik open pli als image.

de box lijkt inderdaad de eerste vrije tuner te kiezen bij een opname. hierdoor kan het voorkomen dat dan bijvoorbeeld mijn multiyenne posities/sats kwijtraak als er een opname op astra1 start of dat ik geen HD zenders meer kan bekijken omdat tuner C & D geen DVB-S2 tuners zijn ( en tuner a&b bezet zijn voor een opname).

Bij het kijken van zenders kan het gemakkelijk zijn om te kunnen kiezen welke tuner cq schotel je wilt gebruiken omdat mijn 88cm meer signaal geeft dan mijn multiyenne ( handig bij onweer/regen).

Het zou dus erg handig zijn om dit te "handmatig" kunnen kiezen, zowel bij het programmeren van een opname als bij de weergave van een zender.

Geplaatst:

je kan dit alleen als een globale instelling ingeven bij de OpenPLi images, zie je expert setup

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Geplaatst:

da's jammer dan frown

Is dit een beperking van open pli of zijn er images waarbij dit wel mogelijk is ?

Geplaatst:

Ik zie nog steeds niet precies het probleem.

Wat is nou exact het probleem? Misschien kan het wel anders opgelost worden...

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Geplaatst:

stel : je hebt 2 tuners, één DVB-S en één DVB-S2.

als er dan een opname start van een 'S' kanaal dan wens je dat hiervoor de DVB-S tuner gebruikt wordt, want indien de opname start via de DVB-S2 tuner dan kan je geen HD of mpeg-4 kanalen meer bekijken, omdat enkel de DVB-S tuner nog vrijstaat.

ander voorbeeld : je hebt 2 tuners, één verbonden met een vaste opstelling en één draaibare opstelling. In dit geval wens je dat de opname start op de tuner met vaste opstelling, zodat je nog steeds kan kijken naar eerder welke zender op eender welke satelliet (via de draaibare opstelling). En dit lukt niet indien de opname start via de tuner verbonden met de draaibare opstelling, dan kan je enkel nog kijken naar de zenders die beschikbaar zijn via je vaste opstelling.

Geplaatst:

Je beschrijft precies de strategie van Enigma2, dus het werkt al prima zoals het is.

(ik heb een 8000 met een extra DVB-S tuner, en die kiest hij altijd voor SD opnames)

Geplaatst:

daar zal de topic starter blij met zijn, hoewel ik nu al aanvoel dat dit volgens hem niet op die manier werkt.....

Geplaatst:

ik zal mijn instellingen nog eens nazien dan ( voorkeurtuner-opname voorrang). Hier zal het dan verkeerd gaan, want het is mij al enkele malen opgevallen dat ik geen astra 2 meer had terwijl er geen opname actief was van die sat en de betreffende tuner bezet was. Idem bij geplande SD opnames waar dan de HD tuner hiervoor werdt gebruikt. ( overigens altijd een situatie met meerdere gelijktijdige opnames).

en ja, blij dat dit al zo werkt in enigma2 smile

Geplaatst:

Wat ik regelmatig meemaak is dat ik een melding krijg dat "er wordt geschakeld naar een ander kanaal" voor een opname, maar als ik dan even terug ga naar het kanaal waar ik naar keek ik gewoon weer beeld heb. Bugje? confused

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen