Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Na het aansluiten van mijn externe WD passport 500Gb. Zie ik wel /dev/sdb1 e.d. verschijnen maar deze zijn leeg. Kan ook met geen mogelijkheid dit op de console mounten.

Lijkt wel of ntfs ontbreekt maar de ipk is wel geinstalleerd. Met Gemini en NewNigma2 wel direct ntfs inhoud te zien.

Ik gebruik OpenPli dm8000 van 13-07-2010.

Dreambox DM8000SSCC Rev 1.3 2010 + 500GB Maxtor Diamondmax

Philips Cineos 42PFL9703D/10, AC Ryan Mini, Yamaha RX-V667 + Canton Movie 125 MX, PS3, wat spaarlampen en een deurbel

Geplaatst:

NFS geinstaleerd via de downloads van Pli? en NFS ook geactiveerd via menu/applicaties?

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Geplaatst:

Wat heeft nfs hier nu mee te maken?

Philips Cineos 42PFL9703D/10, AC Ryan Mini, Yamaha RX-V667 + Canton Movie 125 MX, PS3, wat spaarlampen en een deurbel

Geplaatst:

Volgens mij ligt't aan OpenPli, want ik krijg het met werkelijk elke image wel voor elkaar behalve OpenPli. Is er iemand met tips en advies?

Geplaatst:

Goh zoveel bezoekers en niemand die me kan vertellen hoe je een usb harddisk mount in OpenPLi.

Denk da'k maar een NAS ga aanschaffen. Ik kan ntfs-3g ook niet vinden in OpenPLi.

Geplaatst:

Ik vind het raar dat OpenPli je USB harde schijf niet herkend.

Ik had m'n ontvanger uitgezet, USB HD aangesloten (die oorspronkelijk in FAT32 stond), Pli laten opstarten, en hij herkende de HD onmiddellijk. Wel heb ik hem direct laten initialiseren zodat de Linux indeling wordt gebruikt ipv Fat 32.

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Geplaatst:

ja, als je hem in ext2/ext3 zet dan zal het wel werken, maar dan moet je hem ook niet meer aan je pc hangen. Ik neem aan dat de TS zijn HD in NTFS wenst te houden, en dat formaat wordt niet herkend door OpenPli (in tegenstelling tot andere images waar dit wel mogelijk zou zijn).

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Geplaatst:

Goh, wat raar dat pli geen ntfs heeft. Ik was hier ook een beetje achter.

Moet denk ik maar overstappen naar andere image met ntfs, vind't alleen zo mooi dat de knop EPG direct EPG opent.

Geplaatst:

Ik stap niet over, ben koppig. Je kan de ntfs-3g, libfuse en libc6 modules van de newnigma2 feed downloaden en installeren. Hierna werkt ntfs-3 en kan ik mijn films kijken op OpenPLi.

Let op, eigen risico!

Hopenlijk gaat OpenPli ntfs-3g implementeren in de toekomst waardoor ik dit geintje niet meer hoef uit te voeren.

Geplaatst:

Hetzelfde probleem ondervond ik met Enigma2.

Externe 500GB harddisk, komt wel in de lijst, formateren gaat ook goed. Alleen eindigt het geheel met een melding dat de drive niet gemount kan worden.

'dmesg' geeft wel aan dat de drive herkend wordt, maar niet dat deze gemount wordt.

Geplaatst:

Tik de volgende commando's, dan wordt een NTFS disk ook herkend op OpenPLi:

Code:
ipkg install kernel-module-ntfsmodprobe ntfs

Hierna de USB disk opnieuw aansluiten.

• 2 maanden later...
Geplaatst:
Origineel bericht van: MiLo
Tik de volgende commando's, dan wordt een NTFS disk ook herkend op OpenPLi:

Code:
ipkg install kernel-module-ntfsmodprobe ntfs

Hierna de USB disk opnieuw aansluiten.

Ik heb een soortgelijk probleem (bij mijn DM800HD met open-PLi), maar mijn schijf word wel automatisch ge-mount onder /media/hdd (kan ik zien met het commando "df"). Echter ik krijg constant de melding dat het "file-system" read-only is en ik kan dus niets met de schijf doen. Zelfs als ik de rechten met "chmod" probeer aan te passen, krijg ik deze fout-melding.

Zie ook mijn vraag:

http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads...lat#Post1895387

Alvast bedankt voor jullie hulp
Geplaatst:
Origineel bericht van: rwmschei
... ik krijg constant de melding dat het "file-system" read-only is...

Dat wil zeggen dat hij er niet op kan schrijven. Geen kwestie van onwil of permissies of zo.

Met NTFS support kun je bijvoorbeeld een film afspelen vanaf een NTFS USB stick.

Als je wil opnemen op een (USB) disk, dien je deze te formatteren in ext3 (of vfat), dat kan vanuit het instellingenmenu, je bent dan wel alles wat erop stond kwijt.
Geplaatst:

Inmiddels is het probleem opgelost laugh

Nadat ik de schijf geformateerd had, liep hij nog steeds vast, maar uiteindelijk bleek dat mijn flash vol zat.

Als je de HDD niet aangesloten hebt, word je flash onder "/hdd" gemount en ik had daar per vergissing op opgenomen.

Ik heb dus "/hdd/movie" weggegooid en toen mijn harddisk aangesloten, waarna ik de box op nieuw opgestart heb. Daarna was het probleem opgelost en nu draait alles naar tevredenheid.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen