Ga naar inhoud


[Homecast HS2100 CI CD PVR] TV bedienen met Homecast HS2100 afstandsbediening


FrankS

Aanbevolen berichten

Ik heb voor de slaapkamer en Homecast HS 2100 CD CD gekocht. Mooi klein ding, niet duur en nog DVB-S2 ook.

Nu zat bij het apparaat geen boekje met een handleiding. Het meeste wijst zichzelf en in het algemeen kom ik er dus wel uit, maar nu loop ik toch tegen een probleem aan.

 

De afstandsbediening moet zo zijn te programmeren dat daarmee ook basisfuncties van het TV scherm kunnen worden bediend. Ik heb dat ook ingesteld op een amdere Homecast ontvanger die ik heb (Homecast HR9000), maar op die kleine krijg ik dat niet voor elkaar. De afstandsbedieningen zien er bijna hetzelfde uit, maar de onderste rij knopjes is net iets anders als bij de Homecast HS9000.

 

Ik heb op internet al gezocht naar een manual in pdf o.i.d., maar niets gevonden.

 

Kan iemand mij helpen aan de informatie uit de handleiding van de Homecast HS2100 en in het bijzonder hoe je die afstandsbediening instelt voor de televisie bediening?

 

 

M vr gr

 

Frank

 

Wavefrontier T55 met 4x Inverto Multiconnect Quad posities 13E/19.2E/23.5E/28.2E

Homecast HS9000 CI CD PVR 1TB en Homecast HS2100 CI CD USB

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb er ook geen manual bij gekregen. Heb er wel één gevonden op Homecast.de maar die gaat over de Duitse software.

Daarin staat dat die knoppen niet programmeerbaar zijn maar een vaste functie hebben.

 

Zelf zou ik graag weten hoe je kanaal lijsten kan overdragen. Zoals het in deze manual staat kan het niet, die optie is niet aanwezig bij mij bij USB-transfer. Iemand?

```````,,,

``````(- o)`````` Niets is helemaal waar,

-oOO--(-)--OOo-- en misschien zelfs dat niet!

Echostar 5020 Samsung SPVR801 VU+ Duo/Enigma2/Openpli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is het met de huidige firmware (versie 1.01.1A) nog niet mogelijk om die kanaallijst op te slaan naar of in te lezen van een USB stick (STB->USB of USB->STB). Je kunt ook niet de firmware die al op de ontvanger staat kopieren naar een USB stick.

 

Deze mogelijkheden heeft de Homecast HS9000 CICD met een vergelijkbare interface overigens wel. Als je via het hoofdmenu naar de USB poort gaat voor een software update zijn die opties bij de Homecast HS9000 wel zichtbaar.

Misschien komt dat nog in een latere software update op de HS2100.

 

Frank

Wavefrontier T55 met 4x Inverto Multiconnect Quad posities 13E/19.2E/23.5E/28.2E

Homecast HS9000 CI CD PVR 1TB en Homecast HS2100 CI CD USB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de vindplaats van de handleiding. Ik had nog niets dus ik heb 'm wel opgehaald.

 

Veel werkt overigens hetzelfde als bij de HS9000. Daarbij kreeg ik overigens destijds wel een handleiding. Zelfs in het Nederlands!!

Wavefrontier T55 met 4x Inverto Multiconnect Quad posities 13E/19.2E/23.5E/28.2E

Homecast HS9000 CI CD PVR 1TB en Homecast HS2100 CI CD USB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Het nieuws is dat er sinds 3 september 2010 een firmware upgrade is naar software versie 1016A voor de HS 2100 CI CD. Daarna is het wel mogelijk om de kanalenlijst op te slaan op een USB stick of terug te laden in de ontvanger.

 

Te downloaden van internet via myhomecast. Daar kun je nu overigens ook een Nederlandse handleiding downloaden in PDF. Ik zag dat het plaatje van de ontvanger niet helemaaal klopt met de Nederlandse versie van de ontvanger, maar de tekst is volgens mij wel de juiste.

 

 

Frank

Wavefrontier T55 met 4x Inverto Multiconnect Quad posities 13E/19.2E/23.5E/28.2E

Homecast HS9000 CI CD PVR 1TB en Homecast HS2100 CI CD USB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...