Ga naar inhoud


Buitenlamp werkt niet


steventje

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb een nieuwe buitenlamp met sensor gekocht die aangaat als er beweging is.

Echter gaat deze niet aan frown

Lamp is ni kapot en tussen N en L staat 220V.

Kan dat zijn omdat het nog niet donker genoeg is?

Op de sensor kan je 2 zaken afregelen: timing en sens

Hoe regel ik de helderheid dan af???

Of gaat mijn lamp pas branden bij beweging bij donkere hemel?

 

Groet

Multytenne Twin

Link naar reactie
Delen op andere sites


als het goed is... lukt t ook wel als je je hand op de sensor legt smile

 

tenminste dat lukt bij mij altijd wel laugh

 

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@steventje,

 

Een beweging’s sensor kan ook problemen geven bij deze hoge buiten temperaturen, gezien deze ook op lichaam’s warmte reageert.

 

Mocht het zo zijn dat je de bewuste lamp ook zelf via een schakelaar of stekker kunt ontsteken is het aan te bevelen de lamp eerst eens op deze manier te laten branden. Afhankelijk van de ingestelde tijd zal hij vanzelf uit gaan, waarna je kunt proberen of de beweging’s sensor dan wel goed werkt.

 

 

Gr.

 

 

Zilverster.

 

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is die sens je lux instelling.

 

Je kan volgens mij niet de gevoeligheid in de zin van "afstand tot de sensor" instellen.

 

Mijn buitenlamp kan ik zo instellen dat deze het ook overdag doet. Het symbool is bij mij een zonnetje. Standaard zal jouw lamp wel zo afgesteld staan dat deze bij schemer begint.

 

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb niet de indruk dat mijn sens instelling de lux is. Ik heb een andere lamp en daar staat bright op en hiermee kan je, zoals je zegt, de lamp ook overdag laten afgaan.

 

Maar door aan mijn sens te draaien regel ik het bereik van de lamp. Zo kan ze max ingesteld worden tot 5m heb ik ontdekt.

 

Groetjes

Multytenne Twin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo steventje

 

Wat ook vaak het geval is dat je de lamp ook kunt uitschakelen of inschakelen zodat deze nergens op reageert.

Bv als je een feestje hebt in je achtertuin.

Dit kun je doen door middel van het snel aan en uit schakelen van de voeding.En als je hem weer op automaat wilt zetten moet je wat langer wachten voordat je hem weer inschakelt.

 

Suc 6

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

sensitivity is niet een knopje om aan te geven hoe fel je lamp moet branden, je lamp kan alleen aan en uit that's it...

 

dat knopje is bedoelt om de gevoeligheid aan te passen,

 

bij hoge gevoeligheid zal ie aanspringen als er een kat / hond voorbij loopt, bij erg lage gevoeligheid zal ie pas reageren als (voorbeeld: dus geen feit) een persoon op 3 meter afstand dichterbij komt...

 

en timing is bedoelt om aan te geven hoe lang de lamp aan moet blijven staan na inschakeling (dus wanneer de sensor iets waarneemt waarbij de lamp inschakelt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...