Ga naar inhoud


[RE-9000HD] gezamelijk contact importeur


RvdV

Aanbevolen berichten

Ik heb meerdere keren telefonisch contact gehad met de Importeur en ben altijd zeer beleefd en correct te woord gestaan. Helaas blijken het loze woorden te zijn want enige verbetering zit er nog altijd niet in de stabiliteit en gebruikersvriendelijkheid van het vlaggenschip van Rebox. De skipbug zit er ook na de laatste update nog steeds in, HD opnames zijn eigenlijk niet mogelijk, vastlopers, etc, etc...

 

Ik sta echt op het punt mijn RE-9000HD persoonlijk in Haarlem af te leveren met het vriendelijke verzoek deze terug te nemen en mijn SD Topfield 5000 weer in ere te herstellen. Ik ben zo langzamerhand echt van mening dat er ab-so-luut niet geleverd wordt wat verkocht wordt. Kortom: ze blijven in gebreke...

 

Maar wellicht kunnen we eerst gezamenlijk meer druk uitoefenen, meer prioriteit afdwingen en afspraken maken over te behalen mijlpalen. Ik ben niet geinteresseerd in nieuwe of gewijzigde functionaliteit, de 'oude' functionaliteit moet eerst maar eens uit de verf komen!

 

Graag jullie mening...

Visiosat Trisat 13.0/19.2/28.2

Dreambox DM8000/Gemini II/OpenPli 1.0/1TB

Topfield TF5000PVR/200GB

Topfield TF5300K Digitenne/120GB

Thomson DVR Mediabox UPC

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 94
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik bewonder je vriendelijkheid. Ik ben de Rebox 9000 inmiddels zo zat dat ik hem heb vervangen door een andere tuner. De Rebox gaat gewoon de container in, of ik stuur hem terug naar Rebox met de mededeling dat ze 'm zelf weg mogen gooien.

 

De lijst met bugs is eindeloos, de oplossingen vanuit hun kant verwaarloosbaar. Ik heb er alle begrip voor dat er bij een nieuwe tuner - en helemaal bij een relatief geavanceerd apparaat als de 9000 - in het begin bugs in de software zitten. Maar ruim een half jaar later (!) zijn de problemen nog steeds niet opgelost en de zogenaamde software-updates lossen de problemen niet of nauwelijks op en verergeren in bepaalde gevallen de ellende.

 

Die van mij was op een gegeven moment gewoon onbruikbaar voor dagelijks gebruik. Opnemen kon die niet fatsoenlijk; de Astra 2 satelliet ontvangen was een ramp ('geen signaal op tuner 1'), als je 'm verkeerd aankeek liep 'ie vast, schokkend beeld, een split screen functie die nagenoeg onbruikbaar bleek te zijn...

 

Ik heb nu een hobbydoos staan (Vu+) die ondanks een 'unstable' image de Rebox op alle mogelijke manieren laat staan. Ik heb verder ook geen zin meer om nog moeite te besteden aan de rotzooi uit Haarlem; ze hebben van mijn kant gewoon een 'eeuwigdurende' boycot verdient. Ik zal NOOIT meer iets kopen van dit bedrijf. Het enige wat ik daar nog aan toe wil voegen is dat ik hoop dat er dealers wakker worden en zo eerlijk zullen gaan zijn om dit product gewoon uit hun assortiment te halen. Wees eerlijk, je wilt een klant goede producten verkopen en niet de nagenoeg onbruikbare bagger die momenteel door Rebox wordt uitgeleverd. Als ik eigenaar was van dit bedrijf zou ik mij ook de ogen uit mijn kop schamen en dit product zelf niet meer uitleveren totdat er een oplossing is voor de meest nijpende problemen.

 

Toevoeging: Hardwarematig gezien is het overigens geen verkeerd product (muv warmte-ontwikkeking); misschien dat ze gewoon een Enigma2-versie moeten (door)ontwikkelen om ervoor te zorgen dat de box voor de meeste klanten gewoon bruikbaar wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: User001
Ik bewonder je vriendelijkheid. Ik ben de Rebox 9000 inmiddels zo zat dat ik hem heb vervangen door een andere tuner.
Ik ben blij dat dit zegt want ik ben eigenlijk ook ziedend. Echter de vriendelijke en hoopvolle toon op dit forum hebben me ervan weerhouden al eerder de stekker er uit te trekken. Ik heb een goede relatie met de dealer die er ook gek van wordt en ik wil het dan ook niet via hem spelen, hij is niet diegene die in gebreke blijft. Maar ik ga mijn Rebox niet zomaar aan de kant zetten, daarvoor heb ik teveel geld uitgegeven. Daarom wil ik 'm naar Haarlem brengen, met een brief waarin ik Rebox in gebreke stel en dat daar eens ter plekke bespreken.

Visiosat Trisat 13.0/19.2/28.2

Dreambox DM8000/Gemini II/OpenPli 1.0/1TB

Topfield TF5000PVR/200GB

Topfield TF5300K Digitenne/120GB

Thomson DVR Mediabox UPC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rvdv
Ik heb meerdere keren telefonisch contact gehad met de Importeur en ben altijd zeer beleefd en correct te woord gestaan. Helaas blijken het loze woorden te zijn want enige verbetering zit er nog altijd niet in de stabiliteit en gebruikersvriendelijkheid van het vlaggenschip van Rebox. De skipbug zit er ook na de laatste update nog steeds in, HD opnames zijn eigenlijk niet mogelijk, vastlopers, etc, etc...

Ik sta echt op het punt mijn RE-9000HD persoonlijk in Haarlem af te leveren met het vriendelijke verzoek deze terug te nemen en mijn SD Topfield 5000 weer in ere te herstellen. Ik ben zo langzamerhand echt van mening dat er ab-so-luut niet geleverd wordt wat verkocht wordt. Kortom: ze blijven in gebreke...

Maar wellicht kunnen we eerst gezamenlijk meer druk uitoefenen, meer prioriteit afdwingen en afspraken maken over te behalen mijlpalen. Ik ben niet geinteresseerd in nieuwe of gewijzigde functionaliteit, de 'oude' functionaliteit moet eerst maar eens uit de verf komen!

Graag jullie mening...

ik weet niet of je hier veel mee bereikt ,maar ik steun je standpunt gr. Gert

dreambox 7025 .Rebox 9000-HD

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nooit geschoten is natuurlijk altijd mis.

 

Wellicht helpt publiciteit zoeken via één van de consumenten organisaties c.q. - programma's.

 

Ik steun elke poging daartoe, want het duurt allemaal veel te lang en ik ben het zat om nog langer als onbezoldigd beta tester te fungeren.

Thuis: Rebox RE-4000HD PVR - Firmware: Octagon V1.11.70 (loader 2.54) - HDTV LG 42LX6500 3D LED 200Hz
Mesh schotel 88 cm - Rotor HH100 Stab - Kijkhoek: 53E --> 5.0W (20 satellieten gescand)

Caravan: Amiko Micro HD SE - Firmware 2.2.14 mcas

Schotel: 65 cm met dual LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sathopper
Rebox is maar een kleine reseller van de producent in Korea. Ik denk dat Rebox niet heel erg veel invloed kan uit oefenen hoe graag ze dit ook willen.

Dat mag zo zijn, maar Rebox is de leverancier en daarmee verantwoordelijk voor een deugdelijk product. Het zijn vooral de veel voorkomende vele kleinere fouten die wrevel opwekken. (En die met goed testen in de eerste plaats te voorkomen waren geweest, en waarschijnlijk simpel op te lossen.)


VuPlus SoloSE2 met OpenPLI
Gilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotor
Locatie: 6.0E, 51.5N

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op mij kun je ook rekenen...

Ik heb alleen maar problemen,

- veel corrupte opnames,

- geen signaal tuner 2 (sinds .26)

- komt niet uit standby

- veel vastlopers

- timer start soms niet

- skipbug

- AB werkt slecht.

- Geen geluid op div HD zenders via Sp/Dif

 

Gisteren starte hij na reset helemaal niet meer op,

klinkt raar, maar ik kreeg bijna een goed gevoel, omdat

ik dacht dat hij kapot was.

Slechtste aankoop ooit...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rvdv
Ik heb meerdere keren telefonisch contact gehad met de Importeur en ben altijd zeer beleefd en correct te woord gestaan. Helaas blijken het loze woorden te zijn want...

Ook ik heb meerdere malen telefonisch contact gehad met de importeur en ik kan ook beamen dat ik altijd beleefd en correct ben behandeld.
Ik heb echter desgevraagd nooit toezeggingen gekregen dat bij een bepaalde firmware expliciete bugs zoals b.v. de skipbug is of worden opgelost.

Ik begrijp uit jouw reactie '..loze woorden..' dat men deze toezeggingen bij jouw wel heeft gedaan?
Kan ik me nauwelijks voorstellen.
Ik ben het overigens wel met je eens dat de skipbug zo langzaam aan wel had verholpen mogen zijn.

Origineel bericht van: rvdv
....HD opnames zijn eigenlijk niet mogelijk, vastlopers, etc, etc..


Ik wil zeker niet betwisten dat jij deze problemen ondervind maar dit probleem is zeker niet generiek.
Zo lang ik deze ontvanger nu in mijn bezit heb (dec. 2009) is bij mij nog nooit een HD opname mislukt en ik neem elke dag minimaal één (soms twee tegelijkertijd) programma(s) met HD content op.
Ik heb op een heel enkele keer in het begin na eigenlijk nooit vastlopers gehad.
Ik denk ook dat velen met mij dit kunnen beamen want ik weet niet hoeveel RE-8000 / 9000 inmiddels door Rebox zijn verkocht maar het aantal klachten ligt in geen enkele verhouding tot het aantal totaal verkochte apparaten.
Gebruikers waar de ontvanger immers goed presteert zie je in de regel niet op het forum.

Je kunt nu wel gemeenschappelijk een klacht willen indienen maar dan zal je deze toch wel heel goed onderbouwd en voorzien van vele handtekeningen moeten indienen.
...en met velen bedoel ik dan toch wel enkele honderden.

Ik zal hieraan in elk geval niet meedoen omdat ik er simpelweg geen aanleiding toe zie, je wilde immers onze mening hebben.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jurgen je schrijft: gebruikers die tevreden zijn zie je in de regel niet op het forum. Er zijn natuurlijk ook gebruikers die niet tevreden zijn over de ontvanger en die niet van het forum op de hoogte zijn en bijvoorbeeld hun klacht bij de dealer neerleggen. Ik heb de laatste update nog niet genoeg kunnen testen om te zien of er iets is verbeterd, maar het wordt langzamerhand wel tijd dat er meer vaart achter gezet wordt om de bekende bugs op te lossen. Ik begrijp uit allerlei postings dat mensen met alternatieve firmware meer tevreden zijn. Begrijp dan ook niet waarom rebox de problemen niet kan oplossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat beide kampen wel een kern van waarheid hebben, zoals jurgen zei je weet niet hoeveel er problemen hebben of hoeveel er verkocht zijn. En dat men alleen hier zit te klagen, dat zou rebox een moer schelen (dat zal elk bedrif doen, want over alles word wel gezeurd door iemand. Ik denk juist als je al dan niet via je leverancier al dan niet rechtstreeks je problemen kenbaar maakt je een stuk sterker staat.

 

Ook ik baal sinds ik de box heb ontzettend van de vastlopers, de mislukte opnamens etc etc. En ik zie ook in de advertenties de beloftes die niet of gedeeltelijk niet waar worden gemaakt. Maar vermoed dat het allemaal wel zo verpakt is dat je geen poot hebt om op de staan. Ik heb nooit rechtstreeks contact gehad met rebox, altijd via mijn leverancier, maar kan me niet in denken dat zij zomaar toezeggingen al dan niet via de mail of telefoon doen. Want dat doet geen enkel goed georganiseerd bedrijf. En als dat wel gedaan word, vraag ten alle tijden met wie je gesproken hebt.

 

Houd er ook rekening mee dat rebox andere factoren gaat aanhalen, zoals de rest van jou installatie, schotel, lnb's, switches, kabels, locatie en ook de harde schijven (zeker als deze zelf zijn ingebouwd). En mensen die hun box hebben verbouwd met extra fans kunnen waarschijnlijk ook nergens meer op rekenen.

 

Ik ben wel voor dat er wel wat gebeuren mag, maar zorg wel dat het netjes blijft en goed georganiseerd word, anders snij je jezelf in de vingers. Tip zorg dat je leveranciers/dealers achter je hebt staan. Die hebben meer kennis van zaken en weten de kanalen beter te vinden dat de eindgebruikers.

 

Oja even voor de weet, ik wil wel meedenken en steunen, maar ik ga dit niet organiseren en verder uitzoeken. En ik benadruk nogmaals houd het netjes tegenover alle partijen, anders heeft het naar mijn mening geen zin.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij zij er tot 2x over toezeggingen gedaan door Rebox ivm signaal op de scart uitgang.

Ik vind het wel makkelijk als ik mijn DVD recorder erop kan aansluiten.(nu moet ik steeds de AV uitgang op 556 ?i zetten)

Ook ik ondervind diversen problemen.

 

Ik denk dat de Rebox niet met 99% van de hardware overweg kan zoals LNB etcetra, (dan moeten ze dat wel vermelden bij verkoop)

Het ergste probleem dat ik ondervind zijn de rode/blauwe pixels.

Maar goed ik ga is een nw schotel met lnb halen en coax, als het dan nog niet goed is weet ik niet meer.

 

Rebox 4220
Triax 65/70? met monoblock 19,2 - 23,5

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou wellicht handig zijn, om alle optredende problemen in een post te verzamelen, zodat er een wat beter overzicht komt over bestaande problemen. Nu ben je een hele tijd aan het lezen in diverse posten en berichten, en aan het eind ben je het meeste alweer vergeten...

 

VuPlus SoloSE2 met OpenPLI
Gilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotor
Locatie: 6.0E, 51.5N

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: arsat
Het zou wellicht handig zijn, om alle optredende problemen in een post te verzamelen, zodat er een wat beter overzicht komt over bestaande problemen. Nu ben je een hele tijd aan het lezen in diverse posten en berichten, en aan het eind ben je het meeste alweer vergeten...


Heb ik al eens voorgesteld in een soort POLL maar dat kan hier niet (volgens mij) dan weet je hoeveel mensen er wat voor een problemen hebben

Rebox 4220
Triax 65/70? met monoblock 19,2 - 23,5

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er zijn een aantal gebruikers die problemen hadden, zoals geen signaal etc.

 

Na het vervangen van de diseqc schakelaar voor een ander merk/type waren deze problemen opgelost.

 

Ikzelf had na aanschaf van de 8000 soortgelijke problemen, en na het installeren van een handvol Spaun Diseqc's werkte het bij mij ook stabiel.

 

Ook is er ondertussen het nodige geschreven over de te gebruiken Harddisc.

Ook hebben mensen baat gehad bij het plaatsen van een klein ventilatortje.

Bij de 9000, met ingebouwde harddisk zal het opgenomen vermogen en bijbehorende warmte ontwikkeling in sommige gevallen zeker een rol spelen

Al met al hebben we hier de nodige ontevreden gebruikers kunnen helpen met raad, en kunnen veranderen in tevreden gebruikers.

 

 

Ikzelf heb in de maanden dat ik deze ontvanger heb, een keer een vastloper gehad, meteen na de upgrade van de laatste software.

 

Kennelijk is deze ontvanger wat kieskeurig voor het aangeboden signaal, en levert dat bij sommige gebruikers de nodige problemen op.

 

Dat sommigen daarnaast serieuze problemen hebben, is te betreuren. Hopelijk zal de feedback ervoor zorgen, dat die problemen snel tot het verleden gaan behoren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...