Ga naar inhoud


[RE-9000HD] gezamelijk contact importeur


RvdV

Aanbevolen berichten

hoi jurgen,

dat snap ik helemaal.

ik had diezelfde vrees, die mede gevoed werd door mensen op dit en andere fora die van alles met een vu+ doen wat eigenlijk niet kan, en dan uiteindelijk wel blijkt te kunnen, maar om een 'gewone' receiver neer te zetten is me erg meegevallen.

Een ander gevolg is wel dat je ook de neiging krijgt te gaan 'spelen' en dingen wilt realiseren die normaal niet kunnen...

de doorslag gaf enerzijds de doorspoelfout die door mijn huisgenoten niet langer getolereerd werd en anderzijds het ontbreken van cccam, die ik blijkbaar nodig heb om de franse kaart te kunnen lezen. Dat heeft wat voeten in de aarde maar dat terzijde, bij de rebox was het gewoon een no-go voor die kaart. Dat heeft JH me ook per mail bevestigd.

Maar als dat niet had gespeeld, of als de AAF-enigma2 software wat eerder op de rebox beschikbaar was geweest met enige ondersteuning , had ik de box gehouden met de enigma sw erop.

Ik heb hem erop draaiend gehad, en dat leek heel veelbelovend maar werkte nog niet acceptabel toen ik hem kon verkopen en dus dat gedaan heb.

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 94
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

tntsat = viaccess 3.0 plus gelockt op de receiver waarmee die in combinatie verkocht is. Een pokkeding, het geheel verplicht je naast je eigen receiver (waar in mijn geval lege slots in zitten) die losse (strong) receiver te plaatsen wil je er gebruik van kunnen maken.

 

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Om weer terug te komen op de zaak waarmee dit onderwerp begon; contact met de importeur.

Ik zelf heb enkele mails naar Haarlem verstuurd en altijd correct antwoord gekregen.

 

Ik denk dat in het algemeen een reactie op een mail of telefoon mede bepaald wordt door het taalgebruik. En dan bedoel ik niet zozeer vloeken en schelden.

Ik constateer al jarenlang op allerlei forums een erbarmelijk taalgebruik waarvoor velen zich zouden moeten schamen. Weliswaar mogen de meesten dat hun ouders verwijten die destijds die politiek gesteund hebben die de verloedering van het onderwijs, en niet alleen dat, heeft bewerkstelligd.

 

Maar naast een veelvoorkomend gebrek om een verhaal logisch op te stellen en een correct Nederlandse zin te bouwen, is men blijkbaar ook te besodemietert om leestekens, hoofdletters en dergelijke te gebruiken en tikfouten te verbeteren. Vaak ziet het ernaar uit dat iemand klakkeloos alles wat in zijn gedachten opkomt op diezelfde ordeloze manier als waarop hij denkt, in één zin op papier heeft gezet. Geen touw aan vast te knopen. Om te janken.

 

Om te lachen is de poging van enkelen om hun verhaal kracht bij te zetten met een spreuk of zegswijze, maar er dan een paar door elkaar halen (erg in trek bij de lagere ambtenarij). Zo lees ik in dit onderwerp dat je van het kluitje naar de muur gestuurd kan worden. Aanmelden bij van Dale, lijkt mij. Wel met uitleg.

 

Mag iemand, die in plaats van zijn klacht correct en duidelijk te formuleren, in dertig seconden wat op het toetsenbord heeft neergekwakt, van de importeur verwachten dat die eerst een half uur achter zijn oor krabbend die puzzel probeert op te lossen, om daarna ook nog eens aan het probleem zélf te werken? Dacht het niet.

 

Wanordelijk taalgebruik leidt ook tot andere problemen. Ik zie op forums met verbazing hoe lieden, soms dagenlang, totaal langs elkaar heen “lullen” doordat een vraag niet duidelijk gesteld is, en dientengevolge de antwoorden ook niet terzake zijn.

 

Wat verantwoordelijkheid van dealer, importeur of fabrikant betreft; dat is allemaal prima vastgelegd in wetten en regels, voor elke branch verschillend. Dus geen “volgens mij bla..blaa...” gedoe, maar gewoon even een mailtje naar de consumentenbond. Met een goed verhaal, natuurlijk.

 

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: lennie

Maar naast een veelvoorkomend gebrek om een verhaal logisch op te stellen en een correct Nederlandse zin te bouwen, is men blijkbaar ook te besodemietert om leestekens, hoofdletters en dergelijke te gebruiken en tikfouten te verbeteren.

Besodemieterd schrijf je met een "d". "Correct" mist nog een "e", het is een "correcte Nederlandse zin". whistle

Er zijn 2 kanten aan je verhaal. Ik ben het met je eens dat er meer aandacht mag worden besteed aan taalgebruik, spelling en fatsoenlijke omgangsvormen. Ook op de digitale snelweg. De andere kant is dat de importeur in deze absoluut meer moeite mag doen om zijn klanten (!) tevreden te stellen en gewoon te reageren op vragen. Het één sluit het ander niet uit.

Ik kreeg onlangs een mail terug van sat***geen-reclame*** n.a.v. een vraag van mij over de Rebox. Ook die mail was erg slecht opgebouwd, gaf geen antwoord op mijn vraag en had spelfouten. Op mijn reactie heb ik nooit meer wat gehoord, klant word ik dus niet. Dit als voorbeeld wat goed klantcontact kan betekenen voor je bedrijf.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, het moet van twee kanten komen. Vooral wat de toonzetting betreft moet een bedrijf klantvriendelijk blijven. Is gewoon een kwestie van fatsoen, los van het commerciële aspect, dat je terecht aanhaalt.

Maar als je per dag tig mails krijgt waarvan het merendeel amper te ontcijferen is zou je je geduld kunnen verliezen. Een bedrijf kan dat soort zaken voorkomen door veel sneller met informatie naar buiten te komen.

Heb zelf nooit een bedrijf gehad, maar probeer me altijd in andermans situatie in te leven.

 

PS: moet toch "correct" zijn. Een zin is in correct Nederlands. Veel gemaakte fout, zoals bij voorbeeld in "ik heb een hele nieuwe fiets gekocht". Heel slaat op nieuw, en niet op de fiets. Is een correct Nederlandse zin dus, en een heel nieuwe fiets.

Wat die t = d betreft heeft u volkomen gelijk.

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: lennie

PS: moet toch "correct" zijn. Een zin is in correct Nederlands. Veel gemaakte fout, zoals bij voorbeeld in "ik heb een hele nieuwe fiets gekocht". Heel slaat op nieuw, en niet op de fiets. Is een correct Nederlandse zin dus, en een heel nieuwe fiets.
Wat die t = d betreft heeft u volkomen gelijk.


Weer wat geleerd! Taal blijft toch leuk. Branche heeft wel een e aan het eind trouwens :D. En nu hou (houd?) ik er mee op!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: lennie
Om weer terug te komen op de zaak waarmee dit onderwerp begon; contact met de importeur.
Ik zelf heb enkele mails naar Haarlem verstuurd en altijd correct antwoord gekregen.

Ik denk dat in het algemeen een reactie op een mail of telefoon mede bepaald wordt door het taalgebruik. En dan bedoel ik niet zozeer vloeken en schelden.
Ik constateer al jarenlang op allerlei forums een erbarmelijk taalgebruik waarvoor velen zich zouden moeten schamen. Weliswaar mogen de meesten dat hun ouders verwijten die destijds die politiek gesteund hebben die de verloedering van het onderwijs, en niet alleen dat, heeft bewerkstelligd.

Maar naast een veelvoorkomend gebrek om een verhaal logisch op te stellen en een correct Nederlandse zin te bouwen, is men blijkbaar ook te besodemietert om leestekens, hoofdletters en dergelijke te gebruiken en tikfouten te verbeteren. Vaak ziet het ernaar uit dat iemand klakkeloos alles wat in zijn gedachten opkomt op diezelfde ordeloze manier als waarop hij denkt, in één zin op papier heeft gezet. Geen touw aan vast te knopen. Om te janken.

Om te lachen is de poging van enkelen om hun verhaal kracht bij te zetten met een spreuk of zegswijze, maar er dan een paar door elkaar halen (erg in trek bij de lagere ambtenarij). Zo lees ik in dit onderwerp dat je van het kluitje naar de muur gestuurd kan worden. Aanmelden bij van Dale, lijkt mij. Wel met uitleg.

Mag iemand, die in plaats van zijn klacht correct en duidelijk te formuleren, in dertig seconden wat op het toetsenbord heeft neergekwakt, van de importeur verwachten dat die eerst een half uur achter zijn oor krabbend die puzzel probeert op te lossen, om daarna ook nog eens aan het probleem zélf te werken? Dacht het niet.

Wanordelijk taalgebruik leidt ook tot andere problemen. Ik zie op forums met verbazing hoe lieden, soms dagenlang, totaal langs elkaar heen “lullen” doordat een vraag niet duidelijk gesteld is, en dientengevolge de antwoorden ook niet terzake zijn.

Wat verantwoordelijkheid van dealer, importeur of fabrikant betreft; dat is allemaal prima vastgelegd in wetten en regels, voor elke branch verschillend. Dus geen “volgens mij bla..blaa...” gedoe, maar gewoon even een mailtje naar de consumentenbond. Met een goed verhaal, natuurlijk.



Wat een onzin!
We hebben voor dit product vele Euro's betaald, bij de aanschaf was er nog eis nog wens over de beheersing van het Nederlandse taal.

Het enige wat wij willen is dat dit product gaat werken zoals het hoort te werken, Zo moeilijk is het toch niet om te begrijpen ?.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen onzin, maar de harde werkelijkheid.

Dat bij aankoop eis noch wens bestaat omtrent taalgebruik is niet belangrijk.

 

U heeft volkomen gelijk dat u voor een dergelijke tuner veel geld betaald heeft. Ook, dat je mag verwachten, en zelfs eisen, dat apparatuur, van welke soort dan ook, werkt zoals het behoort te werken.

 

De werkelijkheid in vele branches (met dank) is nu eenmaal dat apparatuur eigenlijk uit overwegingen van concurrentie te vroeg op de markt wordt gebracht. Niet grondig getest en dan ook niet volledig ontwikkeld. Geldt met name voor electronica.

Het gaat er dan om de betrokken fabrikant, via de dealer en/of importeur, aan te sporen die tekortkomingen zo snel mogelijk uit de wereld te helpen.

 

Een onderdeel van de pogingen van klanten daartoe is communicatie. Terzake en duidelijk. Daarmee bereik je het meest. Dat is gewoon de werkelijkheid. Of je dat eerlijk vind of niet doet niet terzake. Wie dat het best beheerst krijgt vaker zijn zin.

 

Ik heb afgelopen vrijdag bij een fotozaak een setje materiaal gekocht voor een behoorlijk bedrag. Was er niet tevreden mee, een aantal zaken klopte niet. Dit weekend een goed onderbouwd verhaal geschreven, en vanmorgen al een mailtje retour dat ik de hele bups kan inleveren en dan wordt de zaak alsnog naar mijn wens geregeld. Ik ben ervan overtuigd dat de redactie van die mail daartoe heeft bijgedragen. Heb ik trouwens al tientallen malen zo ervaren.

 

Het zou dus een goede zaak zijn als de importeur van Rebox eens een duidelijk opgestelde lijst van klachten en aanbevelingen krijgt, en feitelijk in gebreke gesteld wordt als niet binnen redelijke termijn oplossingen geboden worden.

 

Het mag ook duidelijk zijn dat dit geen typische Reboxzaak is, maar het is wel zo dat de ene fabrikant meer problemen veroorzaakt bij klachtafhandeling dan de andere. En daar profiteert de concurrentie van. Ik heb die Rebox gekocht onder andere vanwege de vele Topfield 7700 problemen, en vooral de afhandeling daarvan. Stap zo weer over naar een ander merk. Op den duur wint betrouwbaarheid.

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het vertrouwen in de Rebox mannen uit Haarlem al lang verloren. Ben dan ook blij dat ik nu een Octagon heb met Rebox opdruk smile Ze zoeken het maar uit daar. Ik hoop alleen dat potentiële kopers eerst kijken op internet en dan vinden wat ze moeten vinden: de eerlijke gegevens over deze flopbox.

Gigablue Quad met Wavefronier T90 (8x Smart LNB)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Edwin024
Ik heb het vertrouwen in de Rebox mannen uit Haarlem al lang verloren. Ben dan ook blij dat ik nu een Octagon heb met Rebox opdruk smile Ze zoeken het maar uit daar. Ik hoop alleen dat potentiële kopers eerst kijken op internet en dan vinden wat ze moeten vinden: de eerlijke gegevens over deze flopbox.

Waarom heb jij een flopbox, en ik een prima box?

Ik zou er zo weer één kopen.

Rara hoe kan dat?

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een goed punt; waaraan ligt het dat de een storingen heeft die de ander niet heeft.

Voordat je de fabrikant van je tuner de schuld geeft van problemen moet je eerst alle problemen veroorzaakt door andere hard- en software er uit filteren.

Je leest vaak klachten waarvan je, zonder expert te zijn op satellietgebied, kunt beredeneren dat ze door een LNB, de verkeerde afstelling van schotel en/of LNB, de bekabeling, stekkers en pluggen, de monitor, de onderlinge aansluitingen, of zelfs instellingsfouten van die tuner worden veroorzaakt.

Problemen die niet door de tuner veroorzaakt worden zal een dealer of importeur niet kunnen oplossen.

Meest gangbare "grap" is wel de bekende beller naar een dealer met de boodschap "hij doet 't niet". Lekker bruikbare klachtomschrijving, trouwens, daar kun je wat mee. Zit de stekker er wel in? Nee dus. Dummie!

Ik kan wel een paar werkelijk gebeurde zaken uit mijn geheugen oprakelen betreffende stupide installaties, die natuurlijk niet werkten. Allemaal de schuld van de dealer.

Ofwel; check eerst al je hardware, verbindingen en instellingen, en kom dan met een terechte klacht.

Nee, ik werk niet bij Rebox. Ik hoef helemaal niet meer te werken. Heerlijk.

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: lennie
Dat is een goed punt; waaraan ligt het dat de een storingen heeft die de ander niet heeft.
Voordat je de fabrikant van je tuner de schuld geeft van problemen moet je eerst alle problemen veroorzaakt door andere hard- en software er uit filteren.
Je leest vaak klachten waarvan je, zonder expert te zijn op satellietgebied, kunt beredeneren dat ze door een LNB, de verkeerde afstelling van schotel en/of LNB, de bekabeling, stekkers en pluggen, de monitor, de onderlinge aansluitingen, of zelfs instellingsfouten van die tuner worden veroorzaakt.
Problemen die niet door de tuner veroorzaakt worden zal een dealer of importeur niet kunnen oplossen.
Meest gangbare "grap" is wel de bekende beller naar een dealer met de boodschap "hij doet 't niet". Lekker bruikbare klachtomschrijving, trouwens, daar kun je wat mee. Zit de stekker er wel in? Nee dus. Dummie!
Ik kan wel een paar werkelijk gebeurde zaken uit mijn geheugen oprakelen betreffende stupide installaties, die natuurlijk niet werkten. Allemaal de schuld van de dealer.
Ofwel; check eerst al je hardware, verbindingen en instellingen, en kom dan met een terechte klacht.
Nee, ik werk niet bij Rebox. Ik hoef helemaal niet meer te werken. Heerlijk.

Ik ben er mee eens, ik geloof er zelf niet zo in dat al deze verschillende software versies ook daadwerkelijk de problemen oplost. Ik denk dat de verschillende software versies (naast de plugin opties) ongeveer dezelfde limitaties kan hebben..

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien even OT maar zou het misschien mogelijk zijn om iets minder gehele teksten te quoten en zeker dan als de gehele tekst net daarboven staat.

Het maakt het beter leesbaar en het quoten voegt vaak niets toe.

Alvast bedankt.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...