Ga naar inhoud


[RE-9000HD] gezamelijk contact importeur


RvdV

Aanbevolen berichten

Ik heb een vantage en een Rebox. Die laatste circa een half jaar. Dat ding heeft nog nooit probleemloos gewerkt. De vantage is veel beter, maar heeft geen twee tuners. Was dat wel zo geweest had ik de rebox allang met een forse hamer bewerkt. En de hier gewekte suggestie dat het komt omdat mensen er zelf een zooitje van maken is bijna beledigend.

Gigablue Quad met Wavefronier T90 (8x Smart LNB)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 94
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Zo bedoelde ik het niet echt.

Naast de vermelde storingsbronnen buiten de tuner om, zijn er wel degelijk terecht geconstateerde problemen met alle tuners van alle merken. Bij het ene type meer dan bij het andere.

De plicht van de importeur/fabrikant is het om naar aanleiding van terechte klachten een oplossing te zoeken middels firmware updates. Dat die dus uiteindelijk verschil uitmaken staat wel vast. Maar veel updates doen nog steeds niet wat beloofd wordt. En daar wordt dan terecht weer over geklaagd.

Ikzelf heb in de loop der tijd een aantal zaken aangemeld bij de Rebox importeur. Werd keurig netjes op geantwoord dat die zoveel mogelijk zouden worden meegenomen in toekomstige updates. Is niet veel van terecht gekomen.

Gelukkig heb ik maar een paar problemen met mijn kastje.

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Edwin024
.... is bijna beledigend.

Nu draaf je toch wel een beetje door.
Misschien moet je toch maar eens de hamer gebruiken, ben jij het probleem kwijt en wij een klaagzang minder.

Als je nu eens objectief de zaak wilde aanpakken en eens heel duidelijk ging maken wat er nu allemaal aan jouw apparaat schort en welke configuratie jij gebruikt dan zouden we met zijn allen eens kunnen helpen om het probleem op te lossen.
Maar ik heb zo zachtjes aan het gevoel dat jij niet geholpen wilt worden en meer lol aan beleefd om lekker te zitten mekkeren.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Edwin024
.....dat het komt omdat mensen er zelf een zooitje van maken....

De "leukste" voorbeelden uit mijn ervaring met mensen die dat inderdaad deden waren de volgende.
Toen ik nog in een buurt met kabel-TV woonde riep iemand mij erbij omdat het allemaal niet goed werkte. Hij had een doodgewone stroomkabel gebruikt van de muur naar de TV, 5 meter lang. Dat die vent het verschil niet wist tussen dat soort kabel en een kwaliteits 75 Ohms coaxkabel met koperkern en mantelbescherming en passende, goed aangebrachte pluggen nam ik hem niet kwalijk. Wel dat hij niet gewoon de voorgeschreven kabels gebruikte. Het slechte beeld lag natuurlijk aan die kutprovider. (Betreft wel geen satellietprobleem, maar is wel een voorbeeld van een "zooitje").
Toen ik in een buitengebied woonde, satellietontvangst dus, kwam een der buurlieden vragen of ik kon uitleggen waarom zijn met zorg en toewijding uitgevoerde satellietinstallatie maar niet wilde werken. De brave borst had een bezemsteel met wat touwtjes aan een soort hek vastgemaakt. Toen er een vlieg voorbij kwam zwabberde die schotel ten gevolge van de luchtverstoring de halve Clarke-Belt af. Maar het gebrek aan ontvangst lag natuurlijk aan die kutapparatuur.
Troubleshooting is een vak apart, lijkt het wel. Toch de basis van een gerechtvaardigde klacht.

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Edwin024
Ik heb een vantage en een Rebox. Die laatste circa een half jaar. Dat ding heeft nog nooit probleemloos gewerkt. De vantage is veel beter, maar heeft geen twee tuners. Was dat wel zo geweest had ik de rebox allang met een forse hamer bewerkt. En de hier gewekte suggestie dat het komt omdat mensen er zelf een zooitje van maken is bijna beledigend.


Een half jaar pas?
Dan zit er toch nog garantie op.
Waarom ga je niet terug naar je dealer?

>En de hier gewekte suggestie dat het komt omdat mensen er zelf een zooitje van maken is bijna beledigend<
Ik ken anders wel een hoop mensen op de forums, waar nou net iets niet helemaal goed stond, toen de rebox het niet goed deed.

En anders de fabrieks instellings eens terug zetten, of de hdd formatteren doet ook wel eens wonderen.

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Edwin024
Tja, als je alleen hier kijkt lijkt het net alsof veel heel goed is van de Rebox. Maar ga eens naar de door Canaldigitaal gefinancierde website, daar staan heel veel problemen met de Rebox.


Het klopt dat als je alleen hier kijkt dat alles positief voor rebox moet zijn, anders zijn er wel personen die het je opdringen, in de vorm van dat het bij hun en ieder ander allemaal goed werkt alleen bij jou niet en het dus aan jou apparatuur of instellingen moet liggen.

Maar als je de rebox aangekocht hebt op de folder, met alle mooie dingen die daar in staan (waar ik de rebox ook op heb angekocht) kom je bedrogen uit door de belabberde update's.

Ook ik zie op andere fora veel berichten over problemen met de rebox en, toegegeven, ik heb ook een miskoop gedaan door dit onding aan te kopen.

Maar ja als je dat wilt delen , je ongenoegen over de aankoop en dat er geen update's komen die iets gaan oplossen, en daarmee een oplossing wil zoeken voor dat onding dan krijg je alleen maar kommentaar dat die rebox zo goed is.
Zelf denk ik dan maar dat die personen, van dat kommentaar, dan ook balen van hun aankoop maar dat niet kenbaar durven te maken door hun eigen frustratie daar van.

Momenteel werkt mijn rebox, ik had hem uitgeleend (zoon van een vriend die in twente studeerd), als ik niets opneem of ongeduldig naar andere transponders laat springen, redelijk goed (iemand op de UT heeft er wat rotzooi uitgehaald, hij gaf ook aan dat hij sommige ellende niet weg kon krijgen) maar tevreden ben ik geenzins, ik bijf het een miskoop vinden.

Zoals het er nu voorstaat gebruik ik hem dus voor het TV kijken, niets opnemen (dat doe ik met de clarketech) en niet te veel van zenders wisselen, dus een apparaat waarvoor ik het niet aangekocht heb (taal en type fouten zijn geheel voor mijn rekening).

Groet,

catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: catw
Origineel bericht van: Edwin024
Tja, als je alleen hier kijkt lijkt het net alsof veel heel goed is van de Rebox. Maar ga eens naar de door Canaldigitaal gefinancierde website, daar staan heel veel problemen met de Rebox.


Het klopt dat als je alleen hier kijkt dat alles positief voor rebox moet zijn, anders zijn er wel personen die het je opdringen, in de vorm van dat het bij hun en ieder ander allemaal goed werkt alleen bij jou niet en het dus aan jou apparatuur of instellingen moet liggen.

Maar als je de rebox aangekocht hebt op de folder, met alle mooie dingen die daar in staan (waar ik de rebox ook op heb angekocht) kom je bedrogen uit door de belabberde update's.

Ook ik zie op andere fora veel berichten over problemen met de rebox en, toegegeven, ik heb ook een miskoop gedaan door dit onding aan te kopen.

Maar ja als je dat wilt delen , je ongenoegen over de aankoop en dat er geen update's komen die iets gaan oplossen, en daarmee een oplossing wil zoeken voor dat onding dan krijg je alleen maar kommentaar dat die rebox zo goed is.
Zelf denk ik dan maar dat die personen, van dat kommentaar, dan ook balen van hun aankoop maar dat niet kenbaar durven te maken door hun eigen frustratie daar van.

Momenteel werkt mijn rebox, ik had hem uitgeleend (zoon van een vriend die in twente studeerd), als ik niets opneem of ongeduldig naar andere transponders laat springen, redelijk goed (iemand op de UT heeft er wat rotzooi uitgehaald, hij gaf ook aan dat hij sommige ellende niet weg kon krijgen) maar tevreden ben ik geenzins, ik bijf het een miskoop vinden.

Zoals het er nu voorstaat gebruik ik hem dus voor het TV kijken, niets opnemen (dat doe ik met de clarketech) en niet te veel van zenders wisselen, dus een apparaat waarvoor ik het niet aangekocht heb (taal en type fouten zijn geheel voor mijn rekening).

Groet,

catw


Het probleem is dat je hier niet zoveel aan hebt,geef aan wat je problemen zijn (en je setup) software, loader etcetra of neem eens contact op met je dealer cq Rebox.
En mischien dat er een oplossing is, of gevonden kan worden.
Ik had in het begin ook veel problemen met mijn box , maar sinds ik een nieuwe heb met loader 1,23 ben ik zeer tevreden

Rebox 4220
Triax 65/70? met monoblock 19,2 - 23,5

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de importeur wil ik niets meer te maken hebben, Nu, met de aangepaste software versie heb ik geen problemen meer met de tuners en de transponders (super die aanpasingen van die studentjes), kunnen ze nog wat van leren bij rebox.

 

Het TV kijken doe ik nu met de rebox en als ik iets wil opnemen gaat dat via de clarketech, (super, daarvoor kocht ik de rebox) en dat werkt goed.

 

Fouten tussen tuner één en -twee heb ik nu niet meer en de fout over gecodeerde zenders ook niet meer.

 

En dit alles met software versie .08 aan het einde, zoals iedereen kan begrijpen zal ik dat ook niet snel veranderen of ik zet er die van octagon in.

 

Maar goed zo zie ik dat dus nu vanwege het gegeven dat ik, door de negatieve aandacht van enkele personen, geen zin meer heb om sommige fouten, in de software, te delen.

 

catw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat ik daar het nut echt niet van inzie. Die boxen zijn vrijwel allemaal gelijk. De vastlopers, de problemen met warmte, de trage updates van firmware, het niet helemaal goed werken van andere dingetjes, het hoort bij de Rebox. Ik heb nog niemand meegemaakt die helemaal geen probleem had met de Rebox, bij veelvuldig gebruik en zappen ed.

Gigablue Quad met Wavefronier T90 (8x Smart LNB)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Edwin024
Omdat ik daar het nut echt niet van inzie. Die boxen zijn vrijwel allemaal gelijk. De vastlopers, de problemen met warmte, de trage updates van firmware, het niet helemaal goed werken van andere dingetjes, het hoort bij de Rebox. Ik heb nog niemand meegemaakt die helemaal geen probleem had met de Rebox, bij veelvuldig gebruik en zappen ed.


De Rebox 9000 is me vierde pvr, en ik ben er gewoon tevreden over.
Ik heb slechtere mee gemaakt

Hij doet waar ik hem voor heb gekocht.
En dat is opnemen, en opgenomen programma's kijken.
Enkel het journaal kijk ik live.

Ik kijk in de tv gids wat er komt, en als ik wat wil zien neem ik dat op.
En als ik tv wil kijken, kijk ik wat er op de schijf staat.
Op die manier werkt hij bij mijn prima!

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik moet zeggen dat ik redelijk positief ben over de RE9000.

Wensen e.d. zullen er altijd wel blijven.

 

De problemen die ik in het begin had zijn opgelost met nieuwe coaxkabels en kwalitatief beter aansluitmateriaal. Dus niet voor een dubbeltje op de eertse rang willen zitten.

Dus ook bij mijzelf gekeken of er verbeteringen uitgevoerd konden worden.

 

Na het plaatsen van een fan en de geadviseerde HDD werden de problemen nóg minder.

Nu nog alleen vastloper bij het (te) snel zappen.

 

Wat mij dus wél zorgen baart, zijn de alternatieve FW's.

Zal rebox straks niet zeggen:"succes met die alternatieve FW's" en de standaard gebruiker dus het nakijken heeft met zijn originele RE9000.

 

Blijf in iedergeval hoffelijk tegen je leverancier en inporteur. Je bereikt m.i. dan véél meer, ook al al zou je misschien gelijk hebben.

-- Samen komen we er wel. --
2 x Rebox RE-9000HD (L1.54) beide met FW versie 1.11.62
Clone+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...