Ga naar inhoud


[RE-9000HD] gezamelijk contact importeur


RvdV

Aanbevolen berichten

Hallo

Hier mijn ervaringen met de Rebox 9000 HD.

Ik heb deze box aangeschaft op 14-08-2009 met een 250 GB vaste schijf, welk merk weet ik niet, de box niet open gemaakt. Daar was en is geen reden toe.

Direct na de aanschaf werkte de sp/dif uitgang niet. Na telefonisch contact met Rebox bleek dit te kloppen en werd met de volgende software update aangepast. Ik kreeg wel enkele dagen later een mail van Rebox met een software update en het verzoek deze uit te proberen. Sp/dif werkte prima.

Vanaf de aanschafdatum heb ik, denk ik 3 of 4 keer een vastloper gehad, verder met deze box geen problemen gehad over diverse zaken zoals ik hier lees op de diverse forums over de Rebox 9000 HD. Ook normaal alle updates uitgevoerd, wel na iedere update terug naar fabrieksinstellingen en vaste schijf geformatteerd.

Misschien ben ik een geluksvogel? Of zouden er verschillende uitvoeringen van de boxen zijn?

Loader L 1.19

H/W versie RE 9000 1.00

Software RE v1 1.08.26

API versie API 16.2010

Data Versie FDU V1.3

p.s. Ben geen medewerker van Rebox, heb ook geen aandelen of zo, want dit soort opmerkingen lees ik hier ook wel eens.

 

Rebox 9000 HD, Loader 1.52 FW 1.10.05, Multytenne45, Philips 47PFL9705H/12, Onkyo TX-NR808, Harmony 1100

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 94
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Moderator

Ik ben super tevreden over mijn Rebox 8000.

Vooral de beeldkwaliteit is stukken beter dan die van mijn oude Humax HDCI-2000.

 

Ik heb een keer een vastloper gehad in 5 maanden, meteen nadat ik een sopftware update had gedaan.

Via Diseqc schakelaars zijn er 12 LNB's op aangesloten.

 

Vrienden van mij hebben op dezelfde tijd ook een 8000 gekocht en er ook nog nooit problemen mee gehad.

 

De Rebox is wel gevoelig voor de kwaliteit van diseqc schakelaars.

Hij werkt op sommige schakelaars absoluut problematisch.

 

Sommige forumleden, met klachten, hebben na het vervangen van de diseqc schakelaars ook hun problemen zien verdwijnen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

L 1.21

H/W Versie RE 8000 1.00

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemiddag Reboxers, al geruime tijd lees ik de negatieve berichten over de rebox 8000 en 9000 en ik moet toch tot de conclusie komen dat het allemaal wel meevalt. Mijn 8000 doet het naar behoren en er zitten heus nog wel wat puntjes kommaatjes en vraagtekens aan.

 

Vandaag de laatste update voor de 8000 vanaf de Rebox site geïnstalleerd en ook daar kom ik wat kleine issues tegen en wat doe je dan ???? Gewoon in de telefoon klimmen en de vragen gesteld, hier heb ik perfect antwoord op gehad ( zenderlijst, scart aansluiting, HDMI vraagjes ), mijn gestelde vragen zijn aan de telefoon opgelost of worden meegenomen in een volgende update en ik verwacht heus niet dat ze allemaal in 1 keer gerealiseerd zijn. Ik snap werkelijk niet waarom zoveel mensen lopen te zeuren en dan is zeuren nog aardig uitgedrukt. In plaats van positief kritiek geven en hun ondersteunen lees ik veel negatieve zaken. Gebruik een STB daar waar deze voor bedoelt is TV kijken in HD of SD what ever en dat is wat ik aan het doen ben, tv kijken opnemen branden zenderlijsten aanpassen het werkt prima, ik heb kraakhelder beeld, prima geluid over de stereo en kan opnemen wat ik wil en gewoon via een WD Passport werkelijk no problemo, dus mij hoor je niet zeiken.

 

Oh ja, naast het prettige telefoongesprek werd ik gewezen op nog een aantal ontwikkelingen die gaande zijn maar deze zijn alleen bedoelt voor de positief denkende onder ons en nee, ik kan sommige azijnpissers al horen denken, ik werk niet voor rebox heb verder niks met hun, ben gewoon klant die Satelliet ontvangst een warm hart toedraagt, heb al jaren Topfield ( van 4000 tot 7700 HDPVR ) en ben blij met deze 8000.

 

Zo dat mag ook wel eens gezegd worden en als het je niet bevalt dan ga je toch lekker naar UPC of KPN dan heb je pas echt wat smirksleep

 

 

Groet,

 

Marco

 

Visiosat Hotbird, Astra 1 / 2 / 3

Topfield 7700HDPVR

Topfield 4000

Rebox 8000 HDPVR

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemiddag Reboxers, al geruime tijd lees ik de negatieve berichten over de rebox 8000 en 9000 en ik moet toch tot de conclusie komen dat het allemaal wel meevalt. Mijn 8000 doet het naar behoren en er zitten heus nog wel wat puntjes kommaatjes en vraagtekens aan.

 

Vandaag de laatste update voor de 8000 vanaf de Rebox site geïnstalleerd en ook daar kom ik wat kleine issues tegen en wat doe je dan ???? Gewoon in de telefoon klimmen en de vragen gesteld, hier heb ik perfect antwoord op gehad ( zenderlijst, scart aansluiting, HDMI vraagjes ), mijn gestelde vragen zijn aan de telefoon opgelost of worden meegenomen in een volgende update en ik verwacht heus niet dat ze allemaal in 1 keer gerealiseerd zijn. Ik snap werkelijk niet waarom zoveel mensen lopen te zeuren en dan is zeuren nog aardig uitgedrukt. In plaats van positief kritiek geven en hun ondersteunen lees ik veel negatieve zaken. Gebruik een STB daar waar deze voor bedoelt is TV kijken in HD of SD what ever en dat is wat ik aan het doen ben, tv kijken opnemen branden zenderlijsten aanpassen het werkt prima, ik heb kraakhelder beeld, prima geluid over de stereo en kan opnemen wat ik wil en gewoon via een WD Passport werkelijk no problemo, dus mij hoor je niet zeiken.

 

Oh ja, naast het prettige telefoongesprek werd ik gewezen op nog een aantal ontwikkelingen die gaande zijn maar deze zijn alleen bedoelt voor de positief denkende onder ons en nee, ik kan sommige azijnpissers al horen denken, ik werk niet voor rebox heb verder niks met hun, ben gewoon klant die Satelliet ontvangst een warm hart toedraagt, heb al jaren Topfield ( van 4000 tot 7700 HDPVR ) en ben blij met deze 8000.

 

Zo dat mag ook wel eens gezegd worden en als het je niet bevalt dan ga je toch lekker naar UPC of KPN dan heb je pas echt wat

 

 

Groet,

 

Marco

 

Visiosat Hotbird, Astra 1 / 2 / 3

Topfield 7700HDPVR

Topfield 4000

Rebox 8000 HDPVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk eens een positief te horen, en ja, die ontwikkelingen interesseren me wel en nee, ik ben geen azijnpisser.

Dus je hebt ons benieuwd gemaakt.

Ik heb wel de handicap dat ik veelal in het buitenland verblijf en dus niet kan bellen met <Rebox. Daarom reken ik op al die positieve bijdrages hier.

Laat ons het geweer van schouder veranderen en mekaar daar helpen waar nodig en waar kan.Das toch de bedoeling hier of wat?

Erudiet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed om te horen Erudiet, voor alle positivo's onder ons zal ik proberen daar waar ik kan mijn bijdrage te leveren. Let wel, ik ben als consument zeer kritisch maar zeiken helpt niet want een maagzweer ligt op de loer.

 

Ik ben er van overtuigd dat we met goed onderbouwde aanbevelingen een eind kunnen komen bij Rebox, ik vind dat zij openstaan voor dit soort dingen en gezamelijk komen wij er wel uit. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Loeki1606
Goed om te horen Erudiet, voor alle positivo's onder ons zal ik proberen daar waar ik kan mijn bijdrage te leveren. Let wel, ik ben als consument zeer kritisch maar zeiken helpt niet want een maagzweer ligt op de loer.

Ik ben er van overtuigd dat we met goed onderbouwde aanbevelingen een eind kunnen komen bij Rebox, ik vind dat zij openstaan voor dit soort dingen en gezamelijk komen wij er wel uit. :D


Ik ben het met je eens alleen ligt het voor velen veel complexer als jij nu (kort) schetst, ik ben inmidels een tevreden gebruiker,maar de azijn zeikers kan ik wel begrijpen maar daar moet je toch heel veel voor lezen hier op het forum (ik betwijfel of je dat gedaan hebt.(ook gezien het aantal postings dat je gedaan hebt.(al zegt dat niet alles)
Ik heb andere ervaring met Rebox mag dat niet gepost worden dan?
Ik denk als jij al mijn postings leest mbt pixel problemen die ik gehad heb, en vervolgens het antwoord van Rebox dat het aan de uizending ligt (lul verhaal natuurlijk)voel je je eigen in de zeik genomen,Inmidels dus 2e rebox in bezit met loader 1,23 (dit grapje heeft ongeveer € 150,- gekost verlies) maar goed mijn advies lees alle problemen eens goed door en kom dan nog eens met een conclusie.
Niet iedereen loopt zomaar te zeiken, er zit veel waarheid bij.
Nogmaals ben ik inmidels een tevreden gebruiker, maar er is veel water door de rijn gegaan voor ik zover ben gekomen.
Van Rebox heb ik idd niet zo,n hoge pet op (dit komt door mijn ervaringen met Rebox)

Rebox 4220
Triax 65/70? met monoblock 19,2 - 23,5

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Edwin40, jouw reactie begrijp ik. Persoonlijk en daarom schreef ik dit stukje heb ik met jouw beschreven problemen geen issues gehad. Neemt niet weg dat je verwacht dat jouw product naar behoren werkt, je betaald ervoor dus je wilt ook dat het goed werkt. Zelf heb ik ook een aantal dingen gehad waarvan ik dacht hmmmm kan dat niet anders maar zoals beschreven heb ik daar een eerlijk en goed ook al niet direct opgelost antwoord op gekregen. Mijn ervaring is wel dat ze openstaan voor goede kritiek en ben ervan overtuigd dat het gaat lukken. Ik ben daarom als Sat liefhebber van mening dat ze de tijd moeten krijgen om hun producten te perfectioneren. Ik heb de mannen van Rebox persoonlijk gesproken en ze staan echt voor hun product, geef ze wat tijd en het komt goed.

 

Wat mij zo handig lijkt is een lijst op te stellen, hier op sat4all, met zaken die aangepast moeten of kunnen worden daar kunnen ze wat mee. Neemt niet weg dat ik voor alle Satters hoop dat ze lekker tv kunnen kijken zonder problemen.

 

Nogmaals, ik hoop op feedback zij lezen deze fora ook.

 

Groet,

 

Marco

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh ja, nog even vergeten. Ik heb bijna alles over Rebox gelezen, op sat4all ***geen-reclame*** noem maar op en ja er zitten terechte dingen in maar ik verwijs toch weer naar mijn eerdere bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...