Ga naar inhoud

Waar moet je nu precies op letten als je een HD receiver voor CanaalDigitaal wil?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Nou dacht ik dat ik toch wel zo technisch was dat ik even simpel een Sat receiver kon kopen, maar someway lijkt het een zeer verwarrend onderwerp met allemaal tegenstelde berichten als ik alle fora afloop. Ik ga het maar eens aan jullie vragen want CanaalDigitaal is toch geen onderwerp waar op de Engelse fora aandacht aan besteed wordt.

Mijn situatie:

-woon in Spanje

-heb via Disseq switch zowel een grote schotel op de Engelse kanalen als een Nederlandse schotel met dual head voor 23,5 en 28,5 (als ik me niet vergis: in ieder geval de twee Astra´;s waar NL op zit)

-heb een basis pakket van CanalDigitaal

-gebruik een C-tech 2100+

heb dus toegang tot de Engelse (e.a.) FTA kanalen + de Nederlandse SD zenders. Ook nog spaanse DVB-T.

Alleen op die laatste kan ik HD spanje ontvangen want mijn NL abbo laat dat niet toe én mijn Clarke Tech niet.

Wat ik wil:

- alle satellieten etc behouden

- BBC HD FTA ontvangen extra

- Nederlandse HD laat ik even zitten tot het meer zin heeft, dus geen upgrade van mijn CD abbo.

- hele goede SD upscaler (de CT is vrij redelijk, mijn Sony Bravio ook, maar de Playstation is tig keer zo goed, dus zo´n soort kwaliteit zou perfect zijn)

Wat ik geprobeerd heb:

- testje met een geleende FTE HD ontvanger met HDMI en Scart uitgang. BBC HD was vlijmscherp via HDMI, maar waardeloos via een hele goede Scart. Heel vreemd.

- NL kan ik daar niet op ontvangen want er zit een slot in voor een soort smartcard, maar de CanaalD kaart wil niet blijven zitten ????

Wat ik nu als echte oplossing wil:

- HD sat decoder met als volgende eisen:

HDMI uitgang

compatible met Deqswitch

PVR via externe USB poort

USB poort aan de achterkant

flexibel voor de toekomst, leuke opties als twee tuners zijn meegenomen voor PVR en kijken, maar niet verplicht.

en last but not least compatibel met CanaalDigitaal via smartcard of evt CI+ slot als dat kan.

Dat laatste is het meest verwarrend omdat "smarcard slot"; er wel vaak bij staat, maar dat kennelijk geen universeel begrip is gezien ook mijn ervaringen met de geleende FTE unit.

Of CI slots ondersteund worden door CanaalD weet ik ook niet zeker. Ze verkopen ze wel via hun consumentenshop dus ik neem het aan.

Deze post op Tweakers klinkt goed maar maakte me duidelijk dat het lastiger is dan ik dacht:

Let ook even op de tuner zelf DVB-S is niet meer voldoende het moet een DVB-S2 (MPEG4) tuner zijn en dan nog liefst gecertificieerd bij Canal Digitaal. CI cam (geen CI+) of interne kaartlezer moet Seca3 (Mediaguard) ondersteunen. Indien niet kunnen er problemen optreden met update rechten van de smartcard en heb je na 2 maanden geen beeld meer. Indien de schotel momenteel enkel op 19.2°E zit, is het ook nodig een 2de LNB op 23.5°E te plaatsen. Per 1 maart 2010 worden enkele kanalen omgesteld/bijgeschakeld op MPEG4 met oa NED 1HD, 2HD & 3HD en deze zijn alleen daar te bekijken met een DVB-S2 tuner, DVB-S zal daar zwart blijven.

Ik dacht dat als ik de gloednieuwe Atevio AV 200 HD CI kost, die iets van 130 tot 170 E afh. van CAM cardis, ik voor weinig geld alles had wat ik wil, maar er is geen enkele recensie en die smartcard / Cam slot verwarring doet me twijfelen. Of de SD upscaler goed is weet waarschijnlijk niemand. Ik sta open voor elk redelijk geprijsd alternatief.

Ieder advies is zeer welkom want ik zie door de bomen het bos niet meer.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Max3D
- NL kan ik daar niet op ontvangen want er zit een slot in voor een soort smartcard, maar de CanaalD kaart wil niet blijven zitten ????

Ja en als je die smartkaart in een ci module doet dan blijft hij wel zitten.
Zo'n slot zit ook in je CTech 2100 kijk daar maar eens in.
En waarom zou je HD laten zitten een abo is 5 euro p/m momenteel 26 zenders in HD maar dat moet je maar zien.

Maar in de ontvanger die je bedoelt zit een ci+ slot en dat wordt bij mijn weten alleen in Duitsland gebruikt voor de Duitse commerciele HD zenders.
Of er ook een gewone ci module van CDS in werkt dat weet ik niet zou je moeten testen in de Spaanse winkel waar je wilt kopen of als je online wil kopen eerst per email vragen aan de verkoper.
Een CDS ci module ziet er zo uit dan blijft de kaart wel zitten,

post-5163-1318261078,6017_thumb.jpg

Geplaatst:

Misschien een optie de rebox 4000 hd pvr ready. Wel een originele canal digitaal module(die met een wereldbol) erbij nemen. Is tevens canaldigitaal goedgekeurd.

succes,

topie

Topfield TF5000ci met aston 1.05, Amiko alien 8900, 80cm schotel gericht op astra 1 en 3 (duo lnb)

Geplaatst:

Dank voor de uitleg over de verschillende ´smartcards´ en de verschillen tussen de landen.

Dat maakt het ook zo verwarrend, want van de receiver die ik op het oog had zie ik alleen maar duitse previews. Dus geen CI+.

Geplaatst:

Wat ook niet onbelangrijk is,is om vooraf te bedenken

hoeveel ontvangers je wilt aansluiten,

en of je er in de toekomst 1 of 2 extra aan wilt sluiten. (kids?)

Ik bedoel,als de boel eenmaal ligt en dicht zit

is het soms een drama om een extra kabel erbij door te trekken.

Geplaatst:

Dank, maar ik lees op dit forum http://www.satellietforum.com/showthread.php?t=9677 geen vrolijke berichten.

Mijn oude Clarke-Tech is prima. Zou de Clarke-Tech 550 PVR goed zijn. Die heeft alles wat ik wil, maar ik ben niet zeker van het ´smartcard´ slot. Het lijkt sprekend op het cardslot dat ik nu heb in mijn oude Clarke-Tech en gebruik voor CanaalDigitaal, maar blijkbaar is dat niet genoet.

Geplaatst:

Daar weet ik helaas alles van. Spaanse kabelgoten zijn nog erger dan Nederlandse. Te krappe bochten en veel cementresten in de pijpen, dus het zaakje loopt muurvast.

Gelukkig is mijn kind heel gelukkig met de Spaanse TV en die komt in elke kamer uit de muur en is onvergelijkbaar met alle satelliet materiaal dat ik hier kan krijgen. De HD uitzendingen zijn snoei scherp. Niet te vergelijken met de BBC HD sat versie hier.

Geplaatst:

ook een mogelijkheid

het draadje hetgeen ik boven link is wel wat vervuild inzake gel*l over levertijd maar best een mooi alternatief

belangrijk is echter dat ie doet wat jij wenst en geen extra ci-module nodig heeft (dat regelt de alternatieve firmware per softcam) dus je spaart iets extra's uit

dan kun je ook die paar pegels extra voor de HD zenders betalen naast je basis pakket voor 23,5

want ik kijk eigenlijk al helemaal niet meer naar 19,2

mede wegens het veel betere geluid op 23,5 (voor de canalDIGITAAL zenders, bedoel ik natuurlijk)

ciao

Redemption Day

Sherel Crow, Johnny Cash

Geplaatst:

Heb een Dreambox DM 800 HD met PLI Jade erop.

Ik kijk het meest naar de BBC en ITV. Het fijne

van deze ontvanger is dat hij hele nette TTX 888

ondertiteling heeft, bijna zelfde formaat en kleur

als onder speelfilms. Daarnaast gaat de DM 800 HD erg

goed met de EPG's om. Je hebt veel overzicht op wat

er speelt en komt.Daarnaast werkt hij prima met de

nieuwe CanalDigitaal kaart, ook voor de HD kanalen.

Citaat:
- testje met een geleende FTE HD ontvanger met HDMI en Scart uitgang. BBC HD was vlijmscherp via HDMI, maar waardeloos via een hele goede Scart. Heel vreemd

Dat is niet zo vreemd. Scart kan geen HD doorgeven.

Citaat:
Wat ik nu als echte oplossing wil:- HD sat decoder met als volgende eisen:

CHECK - HDMI uitgang

CHECK - compatible met Deqswitch

CHECK - PVR via externe USB poort

CHECK - USB poort aan de achterkant

CHECK - flexibel voor de toekomst, leuke opties als twee tuners zijn meegenomen voor PVR en kijken, maar niet verplicht.

CHECK - en last but not least compatibel met CanaalDigitaal via smartcard of evt CI+ slot als dat kan.

Geplaatst:

Hele leuke suggestie! Ziet er uit als het ideale instapmodel voor al mijn wensen.

Wat voegen de HD X560 / S10 en de 9600 serie nog toe? De specs ogen heel vergelijkbaar behalve het 7 segment display en een mooier kastje.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Snoopy
Heb een Dreambox DM 800 HD met PLI Jade erop.
Ik kijk het meest naar de BBC en ITV. Het fijne
van deze ontvanger is dat hij hele nette TTX 888
ondertiteling heeft, bijna zelfde formaat en kleur
als onder speelfilms. Daarnaast gaat de DM 800 HD erg
goed met de EPG's om. Je hebt veel overzicht op wat
er speelt en komt.Daarnaast werkt hij prima met de
nieuwe CanalDigitaal kaart, ook voor de HD kanalen.

Citaat:
- testje met een geleende FTE HD ontvanger met HDMI en Scart uitgang. BBC HD was vlijmscherp via HDMI, maar waardeloos via een hele goede Scart. Heel vreemd

Dat is niet zo vreemd. Scart kan geen HD doorgeven.

Citaat:
Wat ik nu als echte oplossing wil:- HD sat decoder met als volgende eisen:
CHECK - HDMI uitgang
CHECK - compatible met Deqswitch
CHECK - PVR via externe USB poort
CHECK - USB poort aan de achterkant
CHECK - flexibel voor de toekomst, leuke opties als twee tuners zijn meegenomen voor PVR en kijken, maar niet verplicht.

CHECK - en last but not least compatibel met CanaalDigitaal via smartcard of evt CI+ slot als dat kan.

Wat nog mist in het lijstje is:
hele goede SD upscaler
leuke prijs.

Dat laatste geldt niet voor de dreambox zie ik.

Of de andere goed Sd upscalen weet ik niet omdat het blijkbaar niet als zo belangrijk beschouwd wordt, maar voor mij is het dat wel.

Ik ga geen HD abbonement op Engeland en op Nederland nemen. Zelfs niet alleen op NL tenzij de kwaliteit flink omhoog gaat.

(waarom kan Scart geen HD weergeven? Wat zou het probleem zijn?)
Geplaatst:

Deqswitch -> DiSEqC

(onder voorbehoud natuurlijk, geen idee wat een deqswitch is wink )

> waarom kan Scart geen HD weergeven? Wat zou het probleem zijn?

Scart is niet voor hd gemaakt en is beperkt tot sd resolutie. Je kunt er wel hd kanalen in sd resolutie mee bekijken.

Geplaatst:

Scart kan moeiteloos veel hogere resoluties dan SD aan. 1080i moet zeker nog wel lukken. Scart is geen signaal standaard, maar een connector beschrijving die meerdere transporten ondersteunt.

Goedkope Scarts zijn een ander onderwerp, maar de plug kan veel aan als de interne bedrading maar goed is en je niet met een 4 pins composiet draadje aan de slag gaat met een scart stekker er aan geplakt.

Naast de min of meer voorziene standaarden heeft Scart al vele uitbreidingen ondergaan. Voor zower ik weet heeft bijv. Loewe lange tijd component over scart geaccepteerd, dus ik vond het niet zo logisch dat een decoder niet in staat is om via de RGB lijnen beeld te produceren.

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.