Gast Timeb Geplaatst: 14 juli 2010 Geplaatst: 14 juli 2010 Hallo, Ik heb een media center met windows 7 met hier in een Mystique SaTiX-S2 V2 CI Dual sateliet kaart. Ik heb verder een dual LNB met 4 uitgangen. Mijn mediacenter bestaat uit een asus M4N78 moederbord, een Athlon 7850 dual core processor, 4gb memory en een ATI HD4650 graphics card. Ik krijg de Mystique SaTiX-S2 V2 CI Dual sateliet kaart wel geïnstalleerd onder windows. Hij wordt dan ook herkend door mijn media center. Als ik hem im MCE wil configureren krijg in de vraag of ik meerder satellieten ontvang. Dit is volgens mij het geval ik ontvang zowel astra1 19.2e als de astra3 23.5e. Ik geef hier dus "Ja " op. Vervolgens krijg ik de vraag welke diseqc kanalen ik gebruik. Ik heb geen idee. Ik heb hier 1 en 2 ingevuld. Verder heb ik alles standaard ingevuld. Als ik verder ga zie ik dat de astra1 19.2 op diseqc 1 een sterk signaal heeft en de astra3 23.5 op diseqc geen signaal heeft. Als ik de astra 3 op diseqc kanaal 3 en 4 zet krijg ik ook geen signaal. Als ik vervolgens MCE op de astra 19.2 op diseqc 1 naar nieuwe zenders laat zoeken vind hij niets. Terwijl hij wel een sterk signaal had. Ik gebruik voor de Mystique SaTiX-S2 V2 CI de laatste drivers 1.1.3.56. Ik heb een dual LBN quad van canal digital. Ik heb ook een Philips DSR8121 receiver Deze ontvangt verder alles Wie kan mij een beetje op de goede weg helpen. Alvast bedankt Ik heb de tuner log bijgevoegd in dit bericht Tunerlog.txt
marcel1970 Geplaatst: 14 juli 2010 Geplaatst: 14 juli 2010 Zie hier Geen idee of het met jou satkaart werkt, maar volgens mij de beste optie ism mc win7 "My next wife will be normal"
Gast Timeb Geplaatst: 17 juli 2010 Geplaatst: 17 juli 2010 Helaas met dat programmaatje krijg ik hem ook niet aan de praat
microchip Geplaatst: 25 juli 2010 Geplaatst: 25 juli 2010 Ik heb sinds gisteren een Mystique Satix S2 V2 kaart met CI module in gebruik. Na een beetje sleutelen krijg ik er de meeste zenders uit. Zelfs de Eén HD. Ik gebruik TV Vlaanderen. Zowel de Cam module van TVV als de Aston Crypt werkt. Ik heb de kaart in 2 verschillende systemen gestest en werkend gekregen met WMCE. Alleen in MediaPortal heb ik ze nog niet klaar gekregen. Gigabyte MB,Intel E5300 S775,200GB HDD intern, Linksys MediaHub 3TByte, 2GB RAM, Win7Home Premium ,Windows Media Center, Mystique Satix S2 V2, TvVlaanderen
PDB Essenbeek Geplaatst: 29 juli 2010 Geplaatst: 29 juli 2010 Beste Timeb, Sinds een paar maanden vrij intensief verschillende set-ups voor mijn htpc zitten uittesten met, voorlopig, onderstaande cofiguratie als beste eindresultaat voor wat zowel het afspelen van Blu-ray, DVD, mkv bestanden, Live TV via satelliet enz, betreft. Hardware: -Moneual Moncaso case met RC van iMon -MB van Gigabyte MA785GT-UD3H, AMD Phenom II x4 Processor en 2 GB DDR3 geheugen -2* 500 GB en 1 TB HDD -LG BH08LS20 Blu-ray Disc Rewriter -2* TeVii S470 DVB-S2 tuners -TeVii Phoenix card reader USB -Multytenne twin met 4*lnb van TechniSat -Panasonic TX-P42V10e full HD Plasma met geïntegreerde DVB-S2 tuner en CI slot Os en software: Windows 7 Ultimate, MediaPortal 1.1, PowerDVD V10 en voor de card sharing ACamd en NewCS16 in combinatie met de Phoenix card reader. Over de installatie en cofiguratie van MediaPortal wil ik hier niet uitweiden hoewel enige kennis van sql server wel nuttig kan zijn. Zelf heb ik de voorkeur gegeven aan de SQL Server 2008 Express die veel stabieler blijkt te zijn dan de 2005 versie die standaard deel uitmaakt van de installatie. Het importeren en bewerken van zenderlijsten, epg, enz doe ik manueel in de databank zelf. Gaat veel sneller dan via de TVServer interface van MediaPortal. Installatie van de tuners verliet vlot en zonder problemen. Toch ben ik er van overtuigd dat de tuners dewelke ik momenteel gebruik het zwakke broertje zijn in het geheel van de configuratie. Voor wat betreft het Live TV gedeelte wil ik opmerken dat ik, tot nu toe, nog op geen enkel ogenblik de prachtige beeldkwaliteit die de Panasonic heeft, wanneer de schotel rechtstreeks aangesloten is op de interne tuner, enigszins heb kunnen benaderen. Dit in tegenstelling voor wat de weergave betreft van Blu-ray en mkv bestanden. Des te meer een bevestiging dat dit aan de kwaliteit van de tuners toe te schrijven is en geen codec probleem is. De codec van PowerDVD “Cyberlink10” blijkt volgens mijn ervaring de meest stabiele codec. Fenomeen dat overduidelijk was tijdens de WK uitzendingen die via Canvas HD, Nederland HD, ITV HD enz werden uitgezonden in HD. Alle opgesomde zenders vertoonden wel een mooi strak en gedetailleerd beeld zoals je van een HD uitzending mag verwachten maar vloeiend kon je het amper noemen. Logreports vertoonden geen enkele error, enkel een paar dropped frames. Sinds een paar dagen merk ik trouwens dat één van de beide tuners plots een probleem vertoond bij het merendeel van de zenders. Heeft problemen bij het locken en gezien het signaal van tv vlaanderen al niet sterk is Ik heb de evolutie van verschillende dvb-s2 dual tuners op de voet gevolgd. Hardwarematige sharing van één CI module, SmarCAM-2 met TVV kaartje in dit geval, over de twee tuners is een must. Zo ben ik van het geklooi met Acamd en newcs16 vanaf. Vertraagt onvermijdelijk het zappen tussen de gecodeerde zenders. Zo is mijn interesse in deze Mystique SaTiX-S2 V2 tunercard gegroeid ware het niet dat ik her en der reeds problemen kwa signaalsterkte heb kunnen noteren. Blijkt een probleem bij de eerste release te zijn. Graag had ik dus van jou vernomen welke je bevindingen zijn van deze kaart en of je ze ondertussen hebt aan de praat gekregen in MediaPortal. Kijk ook uit om wat ervaring uit te wisselen. Groetjes Gigabyte MA785GT-UD3H, AMD Phenom II x4, 2 GB DDR3, 2* TeVii S470, 2* 500 GB en 1 TB HDD, MediaPortal 1.1, TVV met TeVii Phoenix card reader USB
microchip Geplaatst: 29 juli 2010 Geplaatst: 29 juli 2010 Bij het instellen van de LNB onder WMCE het ik ondernomen dat je even moet wachten bij de signaalmeter. Ik heb idd direct signaal bij 19.2° maar bij 23.5° moet je ongeveer 20sec wachten. Heel raar maar als ik dit niet doe krijg ik ook geen kanaal meer gescand onder astra 3 23.5°. Het is eigenlijk voor mij nog iets te vroeg om 100% te kunnen oordelen over de kaart. Ik heb ze nog maar 5 dagen in bezit, en had voordien nog weinig kennis van DVBS met de pc. De kaart bevalt me toch wel. Zeer mooi HD beelden. Ik heb alle kanalen tot nu toe kunnen zien behalve MotorsTV, Discovery Channel SD en NatGeo SD. De beperkingen onder WMCE 7 heb ik al gevonden. Als je 2x tergelijkertijd een opname start kan je buiten deze zender niets meer kijken. Dit zou met TVSource op te lossen zijn? Ik heb al van TVSource gehoord en al eens geprobeerd, maar krijg er nog niets uit. Hij vindt te kaarten wel maar weet niet welke keuze van diseqc ik moet maken. Geeft telkens fouten bij het scannen. Voor de rest zal ik nog voor een andere CPU moeten gaan, want bij Eurosport HD heb ik 100% cpu belasting en af en toe schokkend beeld. (Intel E5300) Ik gebruik ook een onboard hdmi aansluiting, maar ga ik toch vervangen door een losse kaart.
marcel1970 Geplaatst: 29 juli 2010 Geplaatst: 29 juli 2010 Welke videokaart heb je? want deze zou het rekenwerk op zich moeten nemen in plaats van de CPU. "My next wife will be normal"
microchip Geplaatst: 29 juli 2010 Geplaatst: 29 juli 2010 Ik ben van een "propere" windows 7 vertrokken want met een dooreengerommelde al veel gebruikte win 7 werkte het bij mij ook voor gene meter. Toen ik de win 7 opnieuw had geïnstalleerd, mits enig zoek en scanwerk, werkte de TVV kanalen ook.
Lamko Geplaatst: 29 juli 2010 Geplaatst: 29 juli 2010 Citaat: Ik heb de evolutie van verschillende dvb-s2 dual tuners op de voet gevolgd. Hardwarematige sharing van één CI module, SmarCAM-2 met TVV kaartje in dit geval, over de twee tuners is een must. Zo ben ik van het geklooi met Acamd en newcs16 vanaf. Vertraagt onvermijdelijk het zappen tussen de gecodeerde zenders. Is het zo erg dan ? Er werken genoeg mensen met een cardshare en die hoor ik er niet over dat het zo traag zapt. Is de implementatie van aCamd zo brak dan ? En heb je uberhaupt wel ervaring met hardwarematige cam's ? Ik vond de snelheid van een hardwarematige cam ook niet om van naar huis toe te schrijven. Maar mijn ervaring stamt uit 2004 misschien dat er nu meer vooruitgang geboekt is. Mythbuntu 12.04 Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam
PDB Essenbeek Geplaatst: 30 juli 2010 Geplaatst: 30 juli 2010 Origineel bericht van: Lamko Citaat: Ik heb de evolutie van verschillende dvb-s2 dual tuners op de voet gevolgd. Hardwarematige sharing van één CI module, SmarCAM-2 met TVV kaartje in dit geval, over de twee tuners is een must. Zo ben ik van het geklooi met Acamd en newcs16 vanaf. Vertraagt onvermijdelijk het zappen tussen de gecodeerde zenders. Is het zo erg dan ? Er werken genoeg mensen met een cardshare en die hoor ik er niet over dat het zo traag zapt. Is de implementatie van aCamd zo brak dan ? En heb je uberhaupt wel ervaring met hardwarematige cam's ? Ik vond de snelheid van een hardwarematige cam ook niet om van naar huis toe te schrijven. Maar mijn ervaring stamt uit 2004 misschien dat er nu meer vooruitgang geboekt is. Ervaring met hard- en softcam’s is relatief. Heb wel een paar jaar ervaring met de Dreambox 7025+ opgedaan. Gebruikt trouwens ook een softcam, CCcam in dit geval, om de smartcard te sharen tussen de twee tuners. Aankoop van een Full HD tv stelde mij voor de keuze, DM800 of DM8000 of zelf een HTPC in elkaar knutselen. Anderzijds keuze genoeg wat HD ontvangers betreft maar wou een maximum aan vrijheid bewaren. De aankoop van de tv heb ik samen met mijn broer gedaan via een gekende Nederlandse online shop. Hij heeft samen met de tv een Panasonic blu-Ray recorder met dvb-s2 twin satelliet tuners en CI/CI+ interface aangekocht. Set-up van dat toestel verliep vlekkeloos inclusief cam en tvv kaartje. Zappen tussen gecodeerde zenders, zelfs tijdens opname, verloopt soepel (+- 2 sec) en opnemen tijdens slaapstand doet dit toestel probleemloos. Beeldkwaliteit is super en vloeiend. Minpunten, heeft denk ik maar een HD van 500GB, kan geen mkv, enz bestanden afspelen. En natuurlijk een prijskaartje van ongeveer 1200€ destijds. Tot zover mijn ervaring. Stabiel kan ik de aCamd oplossing niet noemen. Bij regelmaat geeft de newcs server problemen bij het lezen van de smartcard wanneer de pc vanuit slaapstand een opname moet starten van een gecodeerde zender. Test met de newcs server op een andere netwerkpc te doen draaien verhielp dit probleem maar lijkt mij kwa energiebesparing niet ideale. Emulatiesoftware van usb cardreader naar RS232 kan en zal nooit stabiel zijn. Any way, keuze was bewust en kan ondertussen wel stellen dat het eerder een hobby is dan een nutsvoorziening. Ware het niet dat mevrouw gewoon tv wil kijken en aan bovenvermelde technische uitleg geen boodschap heeft. Ik ben er van overtuigd dat ik geen uitzondering ben. Conclusie: zoek een degelijke en aanvaarbare oplossing voor beide partijen en als dit met een HTPC niet blijkt te lukken zal ik, met tegenzin, voor een “in the box” oplossing moeten kiezen. Dus blijf ik uitkijken naar een dual dvb-s2 tuner die mijn wensen tegemoetkomt. De SaTiX-S2 V2 leek mij in eerste instantie een degelijk alternatief maar recensies waren niet erg positief bij de eerste release van deze kaart als ook de problemen in MediaPortal dewelke blijkbaar zouden opgelost zijn met de recentste driver en nieuwe MediaPortal Buildhttp://forum.team-mediaportal.com/genera...16/index12.html Gigabyte MA785GT-UD3H, AMD Phenom II x4, 2 GB DDR3, 2* TeVii S470, 2* 500 GB en 1 TB HDD, MediaPortal 1.1, TVV met TeVii Phoenix card reader USB
Lamko Geplaatst: 31 juli 2010 Geplaatst: 31 juli 2010 Newcs afsluiten en opnieuw opstarten na een slaapstand actie is geen optie ? Het is hier in ieder geval wel eens aan bod gekomen op dit forum. Usb naar rs232 kan ik je niks over vertellen, gebruik nog een infinity phoenix met usb voor de voeding en rs232 voor de data. Mythbuntu 12.04 Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam
ronron261 Geplaatst: 1 augustus 2010 Geplaatst: 1 augustus 2010 Origineel bericht van: microchip Ik ben van een "propere" windows 7 vertrokken want met een dooreengerommelde al veel gebruikte win 7 werkte het bij mij ook voor gene meter. Toen ik de win 7 opnieuw had geïnstalleerd, mits enig zoek en scanwerk, werkte de TVV kanalen ook. Microchip, voorlopig heb ik de CI nog niet werkend gekregen onder Win7. Zodra ik de cam + smartcard plaats kan ik geen enkel kanaal meer bekijken, zelfs geen FTA. Voorlopig word win7 gebruikt om te testen tot dat er een driver voor de CI beschikbaar is voor linux. Welke versie van Win 7 heb je in gebruik de 32 of 64 bits? Welke driver je gebruikt hebt? Heb je nog andere progs moeten installeren? Groeten, Ron Mythbuntu 11.10 Assrock A330ION, 2Gb Ram, 160GB HDD + 320GB HDD + NAS, Mystique Satix S2 sasc-ng
microchip Geplaatst: 2 augustus 2010 Geplaatst: 2 augustus 2010 ik het de laatste drivers gebruikt die tevens bijgeleverd waren. cam tvv Ik gebruik windows 7 64 bit en geen extra software. Op nieuwe chipset moederborden zouden er wel problemen zijn. Als je er niet uitkomt, je bent altijd welkom om met je systeem langs te komen.
ronron261 Geplaatst: 3 augustus 2010 Geplaatst: 3 augustus 2010 Origineel bericht van: microchip ik het de laatste drivers gebruikt die tevens bijgeleverd waren. cam tvv Ik gebruik windows 7 64 bit en geen extra software. Op nieuwe chipset moederborden zouden er wel problemen zijn. Als je er niet uitkomt, je bent altijd welkom om met je systeem langs te komen. Met de tuner-card zelf is er geen probleem. Speelt perfect op een Asrock Ion330 zowel in linux als in windows. Persoonlijk vind ik linux veel soepelder draaien en heeft iets meer mogelijkheden. Maar de cam wordt niet uigelezen. Ik kan de informatie lezen van de smartcard maar niet van de cam. Ik vermoed dat ik ofwel zit met en defecte cam-module of een defecte ci-module. Ik denk dat wel de ci-module zal zijn. Hierover ben ik bezig met alle gegevens te verzamelen om een te posten op het forum van ***geen-reclame***. De cam heb ik niet kunnen uit proberen op een ander toestel (verlof van mijn verdeler). Als je regio Ieper-Kortrijk woont is er geen probleem om eens af te spreken. Groeten, Ron Mythbuntu 11.10 Assrock A330ION, 2Gb Ram, 160GB HDD + 320GB HDD + NAS, Mystique Satix S2 sasc-ng
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen