Ga naar inhoud


Amerika wil van 'piepjes' af


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Neptunus
Ik zat gisteren naar Discovery te kijken, er werd een hot-rod gepimpt en inderdaad, om de haverklap piepjes bij het woord fuck.

Zodanig irritant dat ik maar ben weggezapd.

Hypocriet volkje hoor!


Nog erger is in bv Battlestar Galactica daar woord frek gebruikt in plaats van en iedereen weet dat dit dus gewoon fuck is.

Frek you and frek this and frek that, maar dit mag crazy
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Het is niet "Amerika" maar de oude wijze mannen van de FCC en CRTC die deze regel hebben opgezet.

Valt er in een TV programma een schuttingwoord of is er ergens een blote vrouwenborst en/of andere geslachtsdelen te zien, dan dreigt een TV zender een forse boete of erger nog, de licentie kan worden ingetrokken.

 

Naar ons inzicht is dit preuts. Maar aan de andere kant vind ik het eigenlijk best wel goed.

Als je ziet met wat er met name in Nederland allemaal gezegt wordt op radio & TV terwijl daar ook kleine kinderen naar luisteren, dan heb ik geen moeite met deze vorm van censuur.

Waarom moeten we ons allemaal zo grof uitdrukken?

Het is een verarming, verloedering van ons taalgebruik en kultuur. In feite een respektloze omgang met elkaar.

Nee, laten ze maar lekker die piepjes erin gooien. Er zijn veel andere belangrijkere dingen om je druk om te maken.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
6. Fatsoenregels


mensen we kennen ook biepjes, ***
wetende dat het niet mag volgens de forum regels.

dat het "slang"
Citaat:
Slang is the use of informal words and expressions that are not considered standard in the speaker's dialect or language. Slang is often to be found in areas of the lexicon that refer to things considered taboo

of ookwel in goed nederlands bargoens, deel uitmaakt van een cultuur is logisch want napraten of na-apen is makkelijk
en in sommige gevallen leuk als gedurfde en taboe doorbrekende uiting in een gespannen sfeer

denk maar aan dat klaslokaal waar die ene jonge tijdens de les "bloemkolen" schreeuwde (ref. André van Duin jaren 70)
de klas lag dubbel van het lachen.

de USA kent altijd al een gespannen sfeer door de immense verschillen tussen arm en rijk (dus ook opvoeding en overlevingskansen; HARD)

in sommige stadsdelen en buitenwijken van die grote steden in de USA kom je met standaard engels overigens al helemaal in een andere wereld terecht en versta je de amerikaan niet meer.

watsup honky, wannu gimmy u wallut els gonna fuck u az.

denk dat we een dergelijke cultuur niet moeten na-apen.

O Yeah

Yello

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het daar mee eens.

 

Als ik tegen iemand motherf****r wil zeggen, dan weet ik tegen wie ik dat zeg en of ik dat woord al dan niet zal gebruiken.

 

Maar als iemand het op radio en TV gebruikt dan weet je niet tegen wie je het zegt en ik kan me best voorstellen dat er mensen zijn die hier niet van gedient zijn.

Daarom zouden ze dit soort woorden gebruik best wel eens wat beter kunnen censureren zodat mensen er geen aanstoot aan hoeven nemen.

Maar op 3FM, Radio538 en consorten vinden ze het eerder stoer en daar mag toch alles.

Waarom horen we trouwens geen of nauwelijks van dit soort woordgebruik op de Belgische zenders?

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben van mening dat het volk gewoon opgevoed dient te worden op school.

Wanneer iedereen zich nu eens bewust is van de taal die hij of zij uitkraamt, dan zijn die piepjes helemaal niet nodig.

Tenslotte zijn die scheld en schutting woorden allemaal afkomstig uit de armere wijken waar mensen in de regel weinig scholing genoten hebben.

 

..maar ja, hoe grover de taal, hoe beter... "shocking sales".

 

triest..

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Ik vind het woord fuck geen onfatsoenlijk scheldwoord, het is helemaal ingeburgerd.

Van mij mogen het scheldwoord "kanker" wegbiepen.


als je in die Amerikaanse film / serie / talkshow het desbetreffende individu portretteert dat ook in dat hier en nu van die samenleving meespeelt, dus een afspiegeling is van de maatschappij, dan heb ik er vrede mee.

maar het is nog al wat als je mensen daarmee kwetst >
dat taboe-woord fuck en of het woord kanker is dus een trauma voor de ene en voor de ander een ingeburgerde uitbreiding van z'n woordenschat
je hebt het woord dan echter ook maar al te snel gebruikt zonder de toehoorder te kennen
wat dacht je dat een sexueel misbruikt persoon voor shock herleeft als je dat f-woord gebruikt als stopwoord?

iedereen doet maar wat hij meent dat goed is.

ciao

O Yeah

Yello

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, niet alleen in Amerika hoor!

 

In Nederland hebben we ook Christen fundamentalisten.

 

Bron: RTL

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hummiesat

Zou je zeggen dat ze in de States eindelijk een beetje wijzer worden, zijn er hier weer die hier die gekte willen introduceren crazy

 

Citaat:
Bond tegen Vloeken pleit voor wegpiepen vloeken

Uitgegeven: 16 juli 2010 15:08

Laatst gewijzigd: 16 juli 2010 15:08

 

AMSTERDAM – In Nederland zou vloeken op de televisie wel weggepiept kunnen worden. Dat meldt de Bond tegen het Vloeken.

 

© Chris Heijmans

Afgelopen week heeft een Amerikaanse rechtbank in hoger beroep censuur van vloekwoorden en aanstootgevend materiaal op televisie als ongrondwettelijk verworpen.

 

De Bond tegen het Vloeken is er echter van overtuigd dat het wegpiepen van mogelijk aanstootgevend materiaal in Nederland wel gerealiseerd kan worden.

 

Scheldwoorden

 

De christelijke organisatie pleit ervoor dat Nederlandse tv-zenders vloeken en scheldwoorden in tv-programma’s gaan wegpiepen, zoals dat in de Verenigde Staten ook gebeurt.

 

“Wij staan achter vrijheid van meningsuiting, maar vloeken en schelden op tv kwetst christenen onnodig. Verbaal geweld mondt uiteindelijk altijd uit in fysiek geweld“, meldt directeur Theo Bor tegenover RTL Nieuws.

 

Kut of fuck

 

In jongerenprogramma’s zoals South Park worden veel scheldwoorden gebruikt. Bor wil echter nergens meer ‘kut’ of ‘fuck’ horen op de televisie en pleit voor verplicht wegpiepen.

 

“Ik hoop dat het er wel gaat komen, want zo grof als er nu op de Nederlandse tv wordt gesproken, dat kan niet. Wij blijven de programmamakers er in elk geval op aanspreken.“

 

© NU.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
maar vloeken en schelden op tv kwetst christenen onnodig.

Wat een onzin, er zijn zoveel dingen die kunnen kwetsen, als je maatregelen gaan invoeren om iedere vorm van kwetsuur voor iedere bevolkingsgroep te voorkomen is het eind zoek.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout

Nee, laten ze maar lekker die piepjes erin gooien. Er zijn veel andere belangrijkere dingen om je druk om te maken.

Met hetzelfde argument kun je die piepjes juist overbodig achten.

Laten we eerlijk zijn: zodra de Amerikaan de voordeur uitgaat, wordt er nergens meer gepiept bij de live-schuttingtaal van alledag.
Ik denk dat een geweerskogel meer pijn aanricht dan grof taalgebruik. Laten de Amerikanen elkaar in dat opzicht maar opvoeden, dat hoeven oude wijze mannen uit de 19e eeuw niet te doen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Puch
Remember Jerry Springer shows?
Dat waren meer beeps dan normaal geluid :D


Ja , met rondvliegende meubels soms.
ook al was het acteerwerk,toch leuk om af en toe te zien.

Maar net zoals eerder genoemd,zodra je op straat loopt is het MF hier en MF daar.
Ik vind 't ook allemaal toneel hoor,die piepjes.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...