Gast peejee Geplaatst: 14 juli 2010 Geplaatst: 14 juli 2010 Situatie: T90 op de schuur met meerdere quad-LNB's, elk via een EMP-Centauri geschakeld via een 4-voudige coax naar binnen in huis, 3 ontvangers (1 dual-tuner, 2 enkelvoudige) Als mijn vriendin op zolder TV kijkt valt om de paar seconden de signaalwaarde terug (van 97% naar 67%) en verliest de ontvanger (DM500) zijn lock, maar is binnen een seconde weer terug op 97%. En zo valt elke paar seconden het beeld weg. Als ik elders in huis een andere ontvanger (via de eigen switch op uiteraard dezelfde LNB) inschakel op het kanaal dat zij wil zien, valt op zolder het signaal niet terug. Als ik op mijn ontvanger even naar een andere satelliet schakelt, is de uitval bij mijn vriendin weer terug, schakel ik weer naar hetzelfde kanaal heeft ze weer geen last, etc. etc. Waar zou dit aan kunnen liggen? LNB niet genoeg power?
Ventura Geplaatst: 14 juli 2010 Geplaatst: 14 juli 2010 Ik zal het volgende controleren: LNB mogelijk interne defect. Een snelle manier om achter te komen of het aan de LNB ligt. Even een LNB om ruilen bij van u bestaande installlatie. F connectoren kijk of deze goed bevestigd zijn. EMP-Centauri dan ook mogelijk defect zijn. Hetzelfde testen als beschreven bij LNB. Succes
Drs. IJzerbout Geplaatst: 15 juli 2010 Geplaatst: 15 juli 2010 Dit is een moeilijk probleem. Heb je dit probleem van het begin af aan of is het plotseling op komen zetten? Als het kan, kun je een duidelijke schets van je systeem hier plaatsen? Zo spontaan denk ik aan een aardlus. Daardoor wordt brom geintroduceerd via de coax naar je hele systeem. Leg eens (tijdelijk) een dikke aarddraad naar je switch als je dat kunt. De aarde-aansluiting uit het centrale aardpunt bij de meterkast weghalen. "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
satencom Geplaatst: 15 juli 2010 Geplaatst: 15 juli 2010 dit blijft een raar probleem ,er is hier wel vaker een discussie over geweest dat dit wel vaker voor komt bij de dm 800 en de dm 500 ik denk toch dat het een DiseqcSwitch probleem is Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Moderator ceesv Geplaatst: 15 juli 2010 Moderator Geplaatst: 15 juli 2010 Het lijkt op doorlekken van bijvoorbeeld de 22Khz of het diseqc signaal, wat steeds weer herhaald wordt en over spreekt op een andere in/uitgang. Je zou eens wat kabels kunnen ompluggen op andere uitgangen, of de switches onderling verwisselen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
satencom Geplaatst: 15 juli 2010 Geplaatst: 15 juli 2010 ik durf het niet met zekerheid te zegen ,ik denk dat je er Spaun DiSEqC switch tussen zet dat op gelost is , niet dat EMP-Centauri niet goed zijn, maar het past op een of ander mannier niet bij mekaar Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
media boy Geplaatst: 15 juli 2010 Geplaatst: 15 juli 2010 Ik denk ook dat het aan de disecq switches ligt. Heb in het verleden zo'n gelijk aardig probleem gehad, namelijk: als ik op de ene ontvanger naar Hotbird kijkt en ik wilde met de andere ontvanger naar astra 1 kijken dan kon ik geen Hotbird kijken. Maar op de andere ontvanger kon ik wel naar Hotbird, astra 2 en astra 3 kijken. Dit was ook vice versa het geval (combinatie Hotbird tov astra 1 gaf problemen, bij mij was er totaal GEEN beeld) Heb dan andere en betere disecq swithes gehaald en het probleem was op gelost.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen