Ga naar inhoud

[DM800HD] probleem instellingen digiality 8/1+1

Aanbevolen berichten

Gast veldkamp11
Geplaatst:

ik heb een dreambox 800 en ik heb een andere diseqc gekocht

nm een digiality 8/1+1

als ik deze plaats krijg ik geen beeld ik heb meerdere instellingen van het internet gehaald maar het lukt mij niet om beeld te krijgen

heeft iemand zo`n diseqc en een dreambox 800 zou die mij de instellingen kunnen sturen bvd

Gast veldkamp11
Geplaatst:

bisat met 4 koppen dreambox 800

hotbird 13

astra 19.2

astra 23.5

eurobird 28.2

Gast veldkamp11
Geplaatst:

heb ook geprobeerd met geavanceerd dit is ook niet gelukt

Geplaatst:

Maximum Digiality DiSEqC switches zijn zogenaamde high isolation switches. De bedoeling van high isolation switches is dat het signaal geïsoleerd wordt van storingen etc... maar veel ontvangers kunnen niet goed met deze switches overweg met als gevolg dat de ontvanger van het signaal geïsoleerd wordt., ik heb dit eerder mee gemaakt met een dreambox. Ik heb het probleem bij de dreambox wel kunnen verminderen door DiseqC 1.1 te gebruiken ipv 1.0 en door opties als send sequence twice en repeat commands op 3 te zetten. Verder heb ik bij de LNB's waar moeilijk naar geswitched kan worden een vinkje bij increase voltage gezet. Het probleem blijft aanwezig maar het komt minder vaak voor, een beter switch is een Spaun DiSEqC switch

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

Heb zelf zo een switch en een dm800hd. Was een pokke werk om het te installeren moet ik je zeggen. De multifeed zelf heb ik uitgericht met een professionele sat finder (eentje waarop je kunt zien welke satelliet je hebt en wat het signiaal is op deze sat). Ik heb nu 6 lnb's aangesloten. Sirius, Eurobird, hotbird, astra, astra 3 en astra 2. Allemaal goed werkend. Bij noodweer uiteraard een ramp. 90cm triax schotel. Maar goed to the point:

Je moet geavanceerde instellingen gebruiken en de disecq comando's die in het boekje staan. LNB 1 = bijv AA en LNB 2= bijv AB enzo. Input is voor lnb 1t/m 4 0 en van 5 tm 8 is dat 1. Per satelliet stel je dan zo alles in. Voor de rest heb je geen extra voltage nodig ofzo. Succes.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen