Ga naar inhoud


plaatsen van schotel aan gevel mag niet


12345hazekamp

Aanbevolen berichten

op vele verzoeken aan de ssw woningbouw te bilthoven mag ik geen sateliet schotel plaatsen aan de achterkant van mij woning aan de gevel.

omdat de woningbouw zijn egen regels er op na houdt.

heb zelfs een brief van hun advokaat gekregen .

 

maarssen 12-7-2010

waain ik geen toesteming van kreeg

omdat ze zeggen dat de schotel van af de openbare weg te zien zal zijn.

maar het is geen openbare weg maar een poort zonder verlichting.

heb nu de stukken door gestuurd naar mij rechtbijstand.

en contact opgenomen met de rijende rechter.

wie weet

lang leven ssw te bilthoven.

johan uit maartensdijk

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


12345hazekamp,

het lijkt eerder een nieuwsbericht cq. constatering dan een vraag

 

je hebt andere berichten in dit subforum hopelijk gelezen inzake uitspraken van de rechter dat het verbieden verboden is... :D

 

dan stelt je rechtsbijstand een brief op en refereert aan alle bekende regels nationaal en internationaal, refereert aan die laatste belangrijke uitspraak

en weerlegt het zichtbaar zijn met het simpele feit dat een achtergevel volgens VROM betreffende schotels geen beperkingen kent (reeds voor die laatste uitspraak reglementair vastgesteld)

 

de achtergevel is geen straatgevel en dus op eigen erf mag je weldegelijk tot 3 meter groote schotels plaatsen.

 

zichtbaar ben je ook in je korte broek, in de tuin vanuit een helicopter die er niets te zoekn heeft.

ciao

Sweet Hours

Beth Rowley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Maar zodra je iets wilt gaan bevestigen aan de gevel wordt het al moeilijker voor je. Woon je in een flat en moet je boren aan de gevel dan heb je een probleem maar kan je b.v. een schotel op een tegelvoet zetten dan heb je geen enkel probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Een zonnescherm moet je ook aan de gevel monteren en dat kan ook niet worden verboden.

 

De verhuurder kan je hooguit vragen het gehuurde object bij verlaten weer in de originele staat terug te brengen en beschadigingen desnoods in rekening brengen.

 

Is er een andere optie heeft die natuurlijk de voorkeur, maar anders moet je het schoteltje gewoon aan de gevel mogen schroeven.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je mag helemaal geen 3mtr schotel monteren.

De schotel mag 2mtr zijn. De totale installatie

incl. mast mag de 3mtr niet overschrijden!

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een tegelvoet neerzetten, dan is het een verplaatsbaar object en kan de schotel desnoods 30 meter zijn, as a matter of speak.

 

Een flinke tegelvoet met een hoge paal er in zodat je boven struikgewas e.d. uitkomt, kun je gewoon neerzetten hoor..

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Origineel bericht van: drz
Een tegelvoet neerzetten, dan is het een verplaatsbaar object en kan de schotel desnoods 30 meter zijn, as a matter of speak.

Een flinke tegelvoet met een hoge paal er in zodat je boven struikgewas e.d. uitkomt, kun je gewoon neerzetten hoor..


Boven de twee meter (diameter) wordt een schotelinstallatie gezien als een bouwobject en moet je een bouwvergunning (in sommige gemeenten alleen meldplicht) aanvragen. Ook voor grotere antennemasten (hoogte >3m) moet tegenwoordig ook een bouwvergunning aangevraagd worden.

LINK

Handige wetgeving in het voordeel van telecomproviders, waarvan de installaties (antennes) zelden groter zijn dan 2 meter.
Link naar reactie
Delen op andere sites

geachte heren

heb contact gehad met het tv programma de rijende rechter

die vertelde mij dat ze contact gehad hebben met de woningbouw ssw in bilthoven.

de woningbouw vertelde dat ze niet met dit soort programma,s mee werkte.

DUS ZE DURVEN NIET.

de rijende rechter gaat dus niet door omdat de tegen patij niet wil.

nu ben ik bezig met een advocaat om zelf een rechtzaak aan te spanen als het niet te duur wordt voor me.

wordt vervolgd.

mvg johan hazekamp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een berichtje hoe het ook kan:

 

Ik heb toen net verhuist was onze woningstichting Beter Wonen Vechtdal gemailed, waarop ik een brief kreeg met tips hoe ik de schotel moest bevestigen. Zo stond er duidelijk in dat ik niet via het kozijn de kabel naar binnen moest voeren maar door de muur.

Er stond zelfs nog in dat ik de doorvoer schuin moest boren en goed moest afkitten.

Daarnaast moest ik van hun bij de gemeente een (lichte) bouwvergunning aanvragen. Nouja, de amtenaar in het gemeentehuis moest er smakelijk om lachen toen ik melde dat het om een schoteltje ging van nog geen 50 centimeter. De bouwvergunning was hiervoor niet nodig.

 

MAW: Er zijn dus nog wel schotelvriendelijke plekjes in Nederland te vinden.

 

Als ik de TS was zou ik een nette brief schrijven naar de stichting waarin je aankondigd waar en hoe je de schotel monteert en tevens in aangeeft dat je bij verlaten van pand alles in orginele staat hersteld. En daarmee is de kous af.

Door je brief zijn ze gedwongen te reageren en als ze schriftelijk reageren dat een schotel niet geplaatst mag worden reageer je niet meer en plaats je dat ding gewoon.

Mocht er nu na verloop van tijd heibel van komen dan attendeer je ze er vriendelijk op dat het plaatsen van een antenne een bepaald recht is wat zij met hun eigen verzonnen regeltjes niet kunnen blokkeren.

 

Ik vind het onbegrijpelijk dat er altijd zo moeilijk gedaan word over schotels, zo monteren we bv ook buitenlampen, zonnewering, plantenbakken en vlaggenstokken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben net in den haag gaan wonen.

(steadion wonen.)

 

ik mag niet geaard en nagel vast de schotel aan de gevel vast maken.

Ik kan geen tegelvoet kwijt i.v.m smalle loop doorgang.

 

ik kan hem alleen op de gallerij kwijt omdat dit schuin

komt de staan richting astra 19.2 .

 

ik wil hem vast maken aan de balustrade met een balkon klem die beschermt word door houten latjes er tussen.(dit is toch niet nagel vast?).

 

ik heb in eerste instantie de goed keuring liggen maar bij bezoek van een TD man, heeft hij me alleen aan geboden het door een erkend bedrijf (dat zij aanwijzen) er een op dak te laten plaatsen.(mag dit ? ik wil hem zelf plaatsen).

 

er staan al 3 schotels in de flat en er staan anderen antennes vast gemonteerd op de balustrade vast(ik denk een zendammateur).

 

ik ben de bovenste bewoner.

 

wat kan ik doen ?

wat is mijn recht ?

 

ik kijk al meet dan 10 jaar sateliet op het oude adres en wil dit hier voortzetten.

 

thanks

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Dit heb ik de krant gelezen;

 

Pandeigenaar mag schotel niet verbieden

Gepubliceerd: 26 maart 2010 13:06 | Gewijzigd: 26 maart 2010 13:42

Door een onzer redacteuren

Rotterdam, 26 maart. Woningeigenaren mogen hun huurders niet zonder meer verbieden een schotelantenne op hun woning te plaatsen.

Schotelantennes.

Foto Peter Hilz

Link - Lees de uitspraak van het Gerechtshof in Amsterdam

 

Alleen als er een gelijkwaardig alternatief is, zoals kabel of internet, of er om veiligheidsredenen geen antenne geplaatst kan worden, mogen eigenaren de plaatsing dwarsbomen. Dit stelt het Amsterdamse gerechtshof in een uitspraak die het in september vorig jaar deed, maar pas onlangs werd gepubliceerd.

 

In de zaak tussen vakantiewoningverhuurder Esthéticienne B.V. en vakantiepark Waterpark It Soal in Workum probeerde het vakantiepark de plaatsing van schotelantennes om esthetische redenen te verbieden. De verhuurder huurt drie woningen van het park en verhuurt deze daarna door aan particulieren. „Het merendeel van mijn huurders komt uit het buitenland en wil de eigen televisiekanalen kunnen ontvangen”, legt Johannes Peek van Esthéticienne uit. „Daarnaast is er in Workum geen goed alternatief mogelijk.” Peek verloor in eerste instantie, maar werd in hoger beroep in het gelijk gesteld.

 

Het gerechtshof verwijst naar een twee jaar oude uitspraak van het Europees hof voor de rechten van de mens, waarin in een Zweedse zaak het recht op informatievergaring zwaarder werd gewogen dan esthetische bezwaren. Dit hof beriep zich op artikel 10 van het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens, dat de vrijheid van meningsuiting waarborgt.

 

Volgens huurrechtadvocaat Jurjan Adriaansens van AKD Advocaten en Notarissen, die niet betrokken was bij de rechtzaak, kunnen de twee uitspraken veel veranderen voor huurders. „Eerdere uitspraken van rechters waren erg verschillend.” Maar na een veertigtal rechtszaken over schotelantennes is er volgens Adriaansens meer duidelijkheid: „Nu blijkt dat een alternatief als kabel of internet niet alleen toegankelijk moet zijn, maar ook minstens hetzelfde zenderaanbod en beeldkwaliteit moet bieden.”

 

Groetjes,

 

Anton.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...