Ga naar inhoud


[TF7710PVR] HD komt niet goed binnen


FalconerThe

Aanbevolen berichten

Heb een probleem met het ontvangen van de HD kanalen van CanaalDigitaal, wellicht dat iemand een advies heeft.

 

Als ik de kanalen kies dan krijg ik wel geluid maar geen beeld, na een paar seconden begint het geluid ook te haperen en verschijnt de melding dat het signaal gecodeerd is.

 

De ontvanger en de schotel etc zijn okay, ik ontvang wel de SD kanalen van de Astra23 en heb ook geen problemen met andere HD kanalen (BBC etc). Signaal sterkte en qualiteit zijn okay, dik boven de 90 (het helpt als je wat zuidelijk woont!). Moet dus wel haast een setting zijn.

 

Alvast dank voor advies.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb je eerder wel al de Nederlandse HD kanalen van Canal Digitaal ontvangen?

 

Welke CAM gebruik je?

 

Ik veronderstel dat jij geabonneerd bent op het CD HD pakket?

 

 

 

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: FalconerThe

- De CAM is een ASTON met P/N: 901274 Rev 1.2


Dat is dacht ik een Aston 1.05, die kan geen mp4 S2 kanalen decoderen.

Aston 1.07 of een Powercam is dan de beste oplossing voor een Topfield 77xx (in mijn ervaring).

Gr
JeDeJe

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep. Dat kan de 1.05 absoluut niet aan.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gerard 76
Hoeveel jaar is de aston 1.05 al wel "verouderd"?

Jaren terug was al bekend dat deze cam
problemen kon geven,en niet bepaald toekomstzeker was.

Hoeveel onbruikbare cams heb je dan?
en welke?


Denk dat ik hem drie jaar terug heb gekocht en tot nu toe heeft ie goed dienst gedaan. Waarschijnlijk niet de beste keus indertijd maar CD is ook niet de meest betrouwbare partner geweest nietwaar? Het veranderen van codering met de argumenten die ze hebben gegeven was niet tof. Vergelijk dat met hun Franse collega's. Ik kreeg van hun twee nieuwe kaarten (zonder dat ze er een 'bijdrage' voor wilde hebben) PLUS twee cams. Terwijl ik diegene die ik had niet bij hun had gekocht! Simpelweg omdat zij iets veranderde waardoor iki niets meer kon kijken.

Met de drie Aston 1.05 cams (drie HD topfields hier in huis) die nu onbruikbaar zijn heb ik nu 5 cams dine onbruikbaar zijn. De oude Franse hebben een France Due naam, geen idee.

Zag trouwens dat de PowerCam Pro vrijwel niet te krijgen is op dit moment. Kan ik er zeker van zijn dat de Aston 1.07 een goede, toekomstzekere, keus is?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: FalconerThe
Origineel bericht van: Gerard 76
Hoeveel jaar is de aston 1.05 al wel "verouderd"?

Jaren terug was al bekend dat deze cam
problemen kon geven,en niet bepaald toekomstzeker was.

Hoeveel onbruikbare cams heb je dan?
en welke?


Denk dat ik hem drie jaar terug heb gekocht en tot nu toe heeft ie goed dienst gedaan. Waarschijnlijk niet de beste keus indertijd maar CD is ook niet de meest betrouwbare partner geweest nietwaar? Het veranderen van codering met de argumenten die ze hebben gegeven was niet tof. Vergelijk dat met hun Franse collega's. Ik kreeg van hun twee nieuwe kaarten (zonder dat ze er een 'bijdrage' voor wilde hebben) PLUS twee cams. Terwijl ik diegene die ik had niet bij hun had gekocht! Simpelweg omdat zij iets veranderde waardoor iki niets meer kon kijken.

Met de drie Aston 1.05 cams (drie HD topfields hier in huis) die nu onbruikbaar zijn heb ik nu 5 cams dine onbruikbaar zijn. De oude Franse hebben een France Due naam, geen idee.

Zag trouwens dat de PowerCam Pro vrijwel niet te krijgen is op dit moment. Kan ik er zeker van zijn dat de Aston 1.07 een goede, toekomstzekere, keus is?


Er is NIETS toekomstzeker in satellietland

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je ook gewerkt met een Canal Digitaal CAM? Voor wat het waard is, ik heb al een hele tijd de TF7710PVR draaien met de Canal Digitaal kaart in de Canal Digitaal CAM in de onderste slot en alle HD kanalen komen door zonder problemen. Wel moet ik na inlezen van de CD Fastscan kanalen eerst een keer rustig door alle kanalen vanaf 101 heenzappen waarbij soms een kanaal niet onmiddellijk met geluid doorkomt, maar daarna zie ik ze allemaal. Zappen gaat niet supersnel maar is voor mij aanvaardbaar.

Topfield 7710 PVR HD, Samsung UE32C6800US, Multytenne, CD SECA3 in Mediaguard 3 CAM.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ik heb de originele CD cam (met die wereldbol dus), maar in mijn 7700HDPVR werkt hij niet zo goed.

Als ik net heb ingeschakeld, heb ik om de haverklap freezes, en dat wordt dan geleidelijk minder.

Pas na ongeveer 40 minuten begint het dan normaal te worden, en daarom heb ik een Powercam besteld, die werkt goed met de Topfield.

Het gekke is, dat deze cam wel goed werkt in mijn oude 4000PVR, maar die ontvangt dan ook geen HD.

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Metde Powercam software versie HD 3.2 geen problemen meer.

Deze cam werkt bij mij prima op de TF 7710HDPVR ook op HD

van CD NL.

 

Groetjes,

Ron.

1x VU+ Solo 4K, 1x XTrend ET8000, 1x CT ET9000 Open PLI 4.0 - Max Plus 2100S - Max Digital 220S - Skystar II - Triax 88 Multirail 13 - 19,2 - 23,5 - 28,2 oost, 4x Alps quad LNB, Triax  88 cm schotel - 1x Moteck 2100s Rotor - Cas Interface 3 - 2x Diablo Cam Light

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...