Ga naar inhoud


[Nieuws] Boetes voor NPO en SBS: soms 18 minuten reclame in een uur


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

We hebben het subforum "Wat is er op de buis" bij de commercielen dus reclame en bij het NPO ook teveel.

 

Citaat:
HILVERSUM - Het Commissariaat voor de Media heeft boetes opgelegd aan de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) en SBS Broadcasting omdat ze te veel reclame hebben uitgezonden. Beiden moeten hierdoor 117.500 euro betalen, maakte het commissariaat bekend.

 

Uit een steekproef in 2009 blijkt dat beide omroepen meerdere malen het maximum van twaalf minuten per uur hebben overschreden. Soms met wel vijf of zes minuten, constateerde het commissariaat.

 

Volgens commissaris Madeleine de Cock Buning is het voor omroepen in de praktijk soms lastig zich aan de maxima te houden wanneer live-programma's uitlopen, waardoor ook de reclameminuten doorschuiven. ''Zo kan er in het daaropvolgende uur een overvloed aan reclameminuten ontstaan.''

 

De Cock Buning liet weten dat de betreffende omroepen voorzieningen treffen om in de toekomst te kunnen voldoen aan de Europese reclamemaxima. Ze kunnen nog bezwaar aantekenen tegen de boete van het commissariaat. (ANP/BF)

 

Bron:AD.nl

Datum:16-7-2010

Auteur:?

 

post-5163-1318261086,5112_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik weet een veel betere methode:

Na de eerste overtreding een forse boete.

Na de tweede overtreding 3 dagen lang niet uitzenden en een forse boete.

Na de derde overtreding: zendlicentie weg

 

Moet je eens zien hoe effektief dit werkt!

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Ik weet een veel betere methode:
Na de eerste overtreding een forse boete.
Na de tweede overtreding 3 dagen lang niet uitzenden en een forse boete.
Na de derde overtreding: zendlicentie weg

Moet je eens zien hoe effektief dit werkt!


Maar ja, dat is net zoals roken en alcohol.
Dat is net zoals auto's alleen laten rijden wanneer zij niet sneller dan 120 km/u kunnen.
Dat is net zoals alle coffeeshops.

We weten allemaal dat het slecht is en heel simpel kan worden aangepakt, maar het levert teveel op.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: edbe
boete gewoon verhogen :D voor SBS maakt het toch niks uit,
zenden gewoon iets langer reclame uit en ze hebben en terug verdiend.
Dat is wel begrensd natuurlijk op een moment word de boete hoger als de opbrengst dan kunnen ze alleen nog reclame uitzenden kijkt er niemand meer.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

SBS wat?

 

Die knop ontbreekt geloof ik op mijn afstandsbediening.

 

Zeker met dat logo van ze, dat is een echte plasmascherm killer.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De nieuwe is besteld. :D

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
SBS wat?

Die knop ontbreekt geloof ik op mijn afstandsbediening.

Zeker met dat logo van ze, dat is een echte plasmascherm killer.


Dat betekent dat je wel erg lang naar dat flut zendertje kijkt. blush

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...