jepe Geplaatst: 16 juli 2010 Geplaatst: 16 juli 2010 Ik heb een Asus Pundit. Prima computer maar ik heb problemen met de voeding. Aardlek slaat uit bij tijd en wijle. Het is zeer waarschijnlijk de voeding. (want met voeding uit ander Asus Pundit is het probleem afgelopen)Kan het zijn dat net als in voedingen van sat ontvangers (denk aan Humax 5400, Dreambox ed) de elco's niet meer helemaal goed zijn? Nu is het probleem dat ik niet kan solderen. Is er hier iemand die de voeding voor mij wil nalopen. Wil hier wel een vergoeding voor geven.( Ik probeer het op deze manier omdat ik geen losse voedingen voor de Asus Pundit op internet kon vinden. (is een kleinere computer en dus afwijkende voeding)
Eddy VL Geplaatst: 16 juli 2010 Geplaatst: 16 juli 2010 Meestal zitten er twee condensatoren (of soms VDR's) in als ontkoppeling naar de aarde. Zie schema (voeding van een andere PC, maar steekt in zo goed als alle PC's er standaard in). Je vind ze meestal vlug als je de aardingsdraad opvolgt. 1 van de twee defect en je verliesstroom gaat er uit. Er kunnen natuurlijk nog andere redenen zijn, maar dit is het eerste wat er moet nagezien worden. Maar als leek is dit niet vanzelfsprekend denk ik... M.v.g. Eddy Vl
jepe Geplaatst: 16 juli 2010 Auteur Geplaatst: 16 juli 2010 Dank voor de reactie Eddy. Heb er alleen geen verstand van en zoek iemand die dit klusje kan klaren tegen vergoeding.
gerrit B Geplaatst: 16 juli 2010 Geplaatst: 16 juli 2010 Er zijn voldoende universele geschakelde laptopvoedingen te koop. Vaak ben je dan voor 35 euro al klaar. Ik gebruik ze zelf vaak in camerasystemen voor camera's met zware ingebouwde infraroodverlichting en die zijn dmv. bij geleverde stekkertjes instelbaar in stappen van 1V van 10 tot 24V en zijn dan verkrijgbaar in 35W, 45W en 70W uitvoering. suc6 Gerrit zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
jepe Geplaatst: 16 juli 2010 Auteur Geplaatst: 16 juli 2010 Origineel bericht van: gerrit B Er zijn voldoende universele geschakelde laptopvoedingen te koop. Vaak ben je dan voor 35 euro al klaar. Ik gebruik ze zelf vaak in camerasystemen voor camera's met zware ingebouwde infraroodverlichting en die zijn dmv. bij geleverde stekkertjes instelbaar in stappen van 1V van 10 tot 24V en zijn dan verkrijgbaar in 35W, 45W en 70W uitvoering. suc6 Gerrit Ja maar op deze voeding staat: 200 watt. Dan denk ik dat zo'n laptopvoeding niet volstaat. Los van eventuele aansluitingsproblemen.
Eddy VL Geplaatst: 16 juli 2010 Geplaatst: 16 juli 2010 Citaat: Er zijn voldoende universele geschakelde laptopvoedingen te koop. Google: Asus Pundit Lijkt mij eerder desktop... M.v.g. Eddy Vl
satencom Geplaatst: 16 juli 2010 Geplaatst: 16 juli 2010 hier moet je even om zoeken is gewoon nog te koop en als je hem niet kan vinden ik heb het adres wel stuur je maar een pm met je email adres 200W Powersupply Compatible met (alleen) Asus Pundit barebone Korte ATX voedingskabel Merk Delta Asu part: 04G18500300B Part: DPS-200PB-138C Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
jepe Geplaatst: 17 juli 2010 Auteur Geplaatst: 17 juli 2010 Hallo Dank voor je reactie op het forum. Graag een link voor de voeding. kan in Nederland niets vinden en in Duitsland wil bedrijf alleen binnen Duitsland verzenden hier moet je even om zoeken is gewoon nog te koop en als je hem niet kan vinden ik heb het adres wel stuur je maar een pm met je email adres gr JP 200W Powersupply Compatible met (alleen) Asus Pundit barebone Korte ATX voedingskabel Merk Delta Asu part: 04G18500300B Part: DPS-200PB-138C
satencom Geplaatst: 18 juli 2010 Geplaatst: 18 juli 2010 hier mogen geen links geplaatst worden naar winkels dus ik moet van jou het email adres hebben het bedrijf waar deze voeding te koop is zit hier in Nederland Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen