Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vanaf 15 juli 2010 verhuist BVN naar een nieuwe Hotbird frequentie. In de periode van 15 juli t/m 15 augustus dient de BVN kijker over te schakelen. Dit geldt voor de meeste kijkers in Zuid-Oost Europa en Noord-Afrika.

Hiervoor dient men de satellietontvanger opnieuw in te stellen. Dit is een eenvoudige handeling d.m.v. een zogenaamde channelsearch (kanalen zoeken). Bij de meeste ontvangers kan dit door op de MENU-toets van de afstandsbediening te drukken en hierna het installatiemenu te kiezen. Kies als eventueel wachtwoord 0000, 1111, 1234, 9876 of 9999 en vervolg met de optie: kanalen zoeken (Channel Search). Hierna worden alle kanalen opnieuw ingelezen en zal het beeld van BVN weer terugkomen.

Het inlezen van de kanalen kan enkele minuten in beslag nemen. Na het inlezen dient men de wijzigingen te bevestigen. Bij de meeste satellietontvangers wordt dit automatisch verwerkt. Vervolgens moet men diverse malen op de knop EXIT drukken van de afstandsbediening om uit het menu te komen.

Hierna zal de ontvanger BVN opnieuw toevoegen aan de lijst met zenders. Bij de meeste ontvangers blijft de "oude" BVN in de lijst staan. Advies is om deze pas na 15 augustus 2010 te verwijderen, omdat deze dan eenvoudiger te herkennen is: er is dan geen beeld meer.

De nieuwe gegevens zijn:

- Transponder: 115

- Frequency: 10,815 MHz

- Polarization: Horizontal

- Symbol Rate: 27500Msyb

- FEC: 5/6

Als u via een kabelaar kijkt hoeft u niets te doen. BVN neemt met de haar bekende kabelaars contact op om bovenstaande wijziging door te geven. Mocht u problemen ondervinden met uw eigen kabelaar, laat het ons a.u.b. weten, dan zullen wij hen alsnog benaderen.

Bron: BVN

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Geplaatst:

Hij gaat dus van een ernstig overbevolkte transponder naar een transponder met op dit moment slechts 7 zenders. Bovendien is de hier gemelde FEC van 5/6 lager dan de huidige FEC van 3/4 op die transponder, lijkt erop of op die manier meer capaciteit beschikbaar gemaakt wordt.

Goed nieuws dus, ik vond de beeldkwaliteit op de Hotbird altijd al een aanfluiting voor het Nederlandse imago in het buitenland.

Geplaatst:
Citaat:
Goed nieuws dus, ik vond de beeldkwaliteit op de Hotbird altijd al een aanfluiting voor het Nederlandse imago in het buitenland.

De kwaliteit van de Nederlandse binnenlandse SD zenders is ook een aanfluiting voor Nederlandse imago in het binnenland.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Geplaatst:

Mee eens, maar die kwaliteit is heilig vergeleken met die van BVN op de Hotbird.

Maar goed, BVN is één van de Nederlandse SD-zenders, als het straks op Hotbird beter is als op Astra, dan is mijn zenderlijstje zo aangepast.

Geplaatst:

Ik heb zojuist een scan gedaan maar vind géén BVN op de genoemde transponder. Ook King-of-sat weet (nog)van niets........

Ger

Edit: Foutje, bij een tweede scan kwam ie alsnog tevoorschijn.........

Geplaatst:
Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Citaat:

De kwaliteit van de Nederlandse binnenlandse SD zenders is ook een aanfluiting voor Nederlandse imago in het binnenland.

Goed dat het Vlaams BvN Imago daar niet onder LIJEIDT. laughcool

Samsung 4K UHD 55 inch 7500 - 60 cm Schotel HH motor SG2100A

Geplaatst:

Ok, verbetering was ijdele hoop. De hebben gewoon alle zenders van de oude transponder op de nieuwe gezet. De FEC staat inderdaad op 5/6, dus er is iets meer bandbreedte, maar BVN zendt nog altijd uit in 544x576 en bij de minst geringste beweging zit het beeld vol blokken.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Zuppelan
Hij gaat dus van een ernstig overbevolkte transponder naar een transponder met op dit moment slechts 7 zenders. Bovendien is de hier gemelde FEC van 5/6 lager dan de huidige FEC van 3/4 op die transponder, lijkt erop of op die manier meer capaciteit beschikbaar gemaakt wordt.

7 zenders? Zullen we er maar 18 TV zenders + 11 Radiozenders van maken? Kan natuurlijk zijn dat ze , op het moment dat jij ze inlas, bezig waren met de zenders erop te zetten en dat ze net bij nr. 7 waren aanbeland, maar nu is het gewoon weer een overbevolkte TP. En dat is aan de kwaliteit dan ook te zien.

Op plaats 909 kwam BVN Hotbird bij mij in de lijst en na even gekeken te hebben heb ik op 11 gedrukt, hier staat bij mij BVN Astra in de lijst, ik wist niet wat ik zag, wat een verschil. Toen ben ik de gegevens gaan vergelijken. Het geluid op Hotbird zit op 160, op Astra op 192, het beeld op Hotbird is 544 x 576, op Astra 704 x 576. En dat blijkt toch een wereld van verschil te zijn. Daarnaast geven ze geen EPG en geen teletekst door, wat volgens mij op de oude Hotbird frequentie ook al het geval was.

Kortom, ik laat de Astra versie lekker in mijn lijst staan en gooi die van de Hotbird er gauw weer vanaf.
Geplaatst:
Origineel bericht van: René Verbiest

7 zenders? Zullen we er maar 18 TV zenders + 11 Radiozenders van maken? Kan natuurlijk zijn dat ze , op het moment dat jij ze inlas, bezig waren met de zenders erop te zetten en dat ze net bij nr. 7 waren aanbeland, maar nu is het gewoon weer een overbevolkte TP. En dat is aan de kwaliteit dan ook te zien.

Er zaten voordat BVN verplaatst werd 7 zenders op. Die zenders zijn er allemaal afgehaald. Alle zenders van de oude transponder zijn overgezet naar de nieuwe. Het gevolg is, inderdaad, een overbevolkte transponder.

De FEC is wel veranderd naar 5/6, dus op de nieuwe transponder is iets meer bandbreedte ter beschikking, maar met zoveel zenders is het een druppel op een gloeiende plaat, ik zie in elk geval geen verbetering. mad
Geplaatst:
Origineel bericht van: Zuppelan

Er zaten voordat BVN verplaatst werd 7 zenders op. Die zenders zijn er allemaal afgehaald. Alle zenders van de oude transponder zijn overgezet naar de nieuwe. Het gevolg is, inderdaad, een overbevolkte transponder.

Dat was ook precies waar ik aan dacht. De oude TP zal dan wel weer naar een andere provider gaan, denk ik.
Geplaatst:

Jaja, Hollanders benne zunig...

Lekker goedkoop met de hele kluit meeliften voor een duppie.

Oom Dagobert verdient hier een standbeeld.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Je vergeet de Vlamingen Beste van .Vlaanderen.Nederland

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Geplaatst:

Het probleem zit 'm er waarschijnlijk in dat de Wereldomroep relatief weinig geld heeft, ondanks dat ze van alle omroepen waarschijnlijk het grootste aantal kijkers en luisteraars heeft. Daarom moet er met de VRT samengewerkt worden (op zich geen slechte keus), maar ook daar komen geen grote bedragen vandaan.

Geplaatst:

Blijkbaar is de wereldomroep tevreden met RRSat als uplinker voor het oostelijk halfrond, want vorig jaar is het contract verlengd, zie pdf.

De drie RRSat transponders op Hotbird 12207H-->10815V, 10971V en 11013H zijn eigenlijk allemaal volgepropt dus daar is weinig keus. Voordeel met RRSat is dat die veel keuze heeft op andere satellieten.

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Geplaatst:

En lekker goedkoop is, dat vooropgesteld.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen