Ga naar inhoud


Keuringsdienst van Waren en Eetcafe


mapi

Aanbevolen berichten

Vraag,

 

Ik heb aan de overkant een eetcafe zitten en daar bestel ik vaker. Dat neem ik naar de overkant mee naar huis en eet het daar op. Nu zegt de eigenaar dat het niet mag van de keuringsdienst van waren.... Zou best kunnen maar hoe zit het dan met een pizzeria , friture en zo verder.

 

Iemand een link waar ik deze regel kan terugvinden ?

 

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb er niet zoveel verstand van maar;

Zou het niet zo kunnen zijn dat je voor een eetcafé alleen de papieren voor een café nodig hebt en voor afhaal eten de papieren voor een restaurant?

En dat er dan heel andere eisen aan inrichting, apparatuur en hygiëne worden gesteld?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ten eerste, de KvW bestaat niet meer, is opgenomen in de nVWA.

Ten tweede, ik denk meer dat het met zijn vergunning van de gemeente te maken heeft, zou niet weten waarom het vanuit de hygiëne verordeningen niet zou mogen.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het met gemeenteverordeningen te maken heeft zoals boaz al aangeeft.

 

Die regelgeving is overal anders maar een vergunning voor een eetcafé of restaurant is anders dan die voor een afhaalrestaurant of snackbar. Dat kan op verschillende niveaus vastgelegd zijn, eventueel zelfs in het bestemmingsplan.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gladys
Zou het iets te maken kunnen hebben met het niet in rekening kunnen brengen van drankjes? Daar wordt n.l. het meest aan verdiend.


Dan is die uitbater een sukkel om dat risico te nemen voor een paar drankjes als iemand regelmatig eten komt halen.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Vermoedelijk staat zijn vergunning het afhalen van etenswaren niet toe.

 

Keuringsdienst van waren heeft hier verder niets mee te maken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is simpel, het is een eetcafe aan de overkant, in de zomer bestel ik een keer of 2 a 3 keer per week daar ons avondeten om thuis op te eten. Daar los van zitten we regelmatig op hun terras.

 

Ik weet dat het geen probleem is met de keuringsdienst van waren. Maar ik wil het hun onder de neus duwen, zwart op wit.

 

hun buren had de Kvw op bezoek gehad en twee dorpen verder maar liefst 6 plekken waar ze ook waren. Voor mij is dat gewoon routine bezoeken en niets meer. Dat de overburen in paniek raken terwijl ze echt een super nette keuken hebben ( al vaker van binnen gezien ) heeft meer ( naar mijn mening ) met onkunde /onwetendheid te maken. Maar op mijn antwoord naar hun toe dat het onzin is vertelde ze me dat het echt zo is en dat zij het toch wel beter wisten....

Nu is zij koppig, maar ik ook :D Dus, bewijs leveren is mijn idee.....oftewel het zwart op wit door haar strot duwen blushwhistle

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach je kunt het heel gemakkelijk oplossen.

Als zij niet graag hebben, dat je enkele malen per week daar je eten gaat halen, dan ga je toch ergens anders heen.

 

Want zo te lezen hebben ze het geld dat jij bij hen achterlaat als klant, niet graag of niet nodig.

 

En het is normaal, dat de KVW langskomt minimaal elke 2 jaar om de boel te controleren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...