pulzar Geplaatst: 9 juli 2010 Geplaatst: 9 juli 2010 Heb sinds vandaag (9-7-2010) een nieuwe dreambox DM7025+, de image PLI jade3 er in gezet, en harddisk. De schotel met rotor opnieuw afgestelt (had in de winter met een veger de sneew eraf geslagen, niet goed voor schotel) en softcams geinstalleerd. Probleem: bij activeren van softcam krijg ik de fout melding "! setting softcam" ,bij het wisselen van zender soms de mededeling "geen data op transponder, timeout (pat)" en voor de rest alles zwart. Heeft iemand een idee wat dit betekend en hoe dit op te lossen. BVD. Als ik mijn tanden in een probleem zet dan........ DM7025+ - Rotor - 88cm Schotel - 23 Sat.
1pm Geplaatst: 9 juli 2010 Geplaatst: 9 juli 2010 Wat heeft dit met de cfg te maken snap em ff niet 1pm Joa zo gaat dat alaaf !!!!
pulzar Geplaatst: 9 juli 2010 Auteur Geplaatst: 9 juli 2010 Ik heb de softcam via web interface geladen, zover zo goed, maar krijg de fout melding "! softcam config". Bij de DM7000 met PLI Jade kon je zowel de cam as de config voor de cam installeren dus vraag mij af of de config voor de cam geinstalleerd en/of goed is. Als ik mijn tanden in een probleem zet dan........ DM7025+ - Rotor - 88cm Schotel - 23 Sat.
1pm Geplaatst: 9 juli 2010 Geplaatst: 9 juli 2010 zet je em toch handmatig erin als je de cccam goed geinstald hebt moet je gewoon beeld hebben via je kaart . 1pm Joa zo gaat dat alaaf !!!!
pulzar Geplaatst: 9 juli 2010 Auteur Geplaatst: 9 juli 2010 Ja, dat dacht ik ook maar dan moet je wel een goede config kunnen vinden op het net, dus niet. Is er een andere image die dit probleem niet heeft, waar je zowel de cam als de config kunt laden zonder dit gedoe want zo wordt het er niet leuker op, ben al de hele dag bezig en nog geen beeld, en dat met een orignele kaard van CD. BVD. Als ik mijn tanden in een probleem zet dan........ DM7025+ - Rotor - 88cm Schotel - 23 Sat.
vGnp Geplaatst: 9 juli 2010 Geplaatst: 9 juli 2010 Origineel bericht van: pulzar Is er een andere image die dit probleem niet heeft OpenPli vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Henksat Geplaatst: 10 juli 2010 Geplaatst: 10 juli 2010 Origineel bericht van: pulzar Ja, dat dacht ik ook maar dan moet je wel een goede config kunnen vinden op het net, Config heb je helemaal niet nodig, kaartje erin en beeld. Maar je kunt beter OpenPli nemen, Jade-3 is al erg oud. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
pulzar Geplaatst: 10 juli 2010 Auteur Geplaatst: 10 juli 2010 Heb vanmorgen een 'cold reboot' uitgevoerd, en ja alles werkt zoals het hoort. Maar toch een goed idee om er OpenPLI op te zetten. Bij deze bedankt. Groetjes. Als ik mijn tanden in een probleem zet dan........ DM7025+ - Rotor - 88cm Schotel - 23 Sat.
Marco275 Geplaatst: 10 juli 2010 Geplaatst: 10 juli 2010 Origineel bericht van: pulzar Heb vanmorgen een 'cold reboot' uitgevoerd, en ja alles werkt zoals het hoort. Groetjes. Lijkt me toch een van de eerste dingen die je doet als de boel niet naar behoren werkt. CCcam 2.14 is trouwens ook al een tijdje onder ons.
pulzar Geplaatst: 10 juli 2010 Auteur Geplaatst: 10 juli 2010 Had gisteren al meerdere keren een reboot uitgevoerd, maar zonder succes. Stond vanmorgen op het punt om OpenPLI te flashen en dacht laat ik het nog maar eens proberen, en het werkte. Weet niet waarom het nu wel werkt, vind het zelf maar een beetje vreemd. Maar verder maakt het niet uit, de vrouw kan weer naar het wielrennen kijken. Zal na de vakantie wel de OpenPLI flashen en als het niet meer zo warm weer is de schotel verder uitrichten, ben op dit moment tevreden met de drie astra's (19,2 - 23,5 - 28,2). De 88cm schotel is na mijn idee te klein voor op een rotor, zit er aan te denken om hem te vervangen voor een 110cm of zelfs voor 120cm schotel, iemand hier over nog een advies ? Groetjes. Als ik mijn tanden in een probleem zet dan........ DM7025+ - Rotor - 88cm Schotel - 23 Sat.
Henksat Geplaatst: 10 juli 2010 Geplaatst: 10 juli 2010 Origineel bericht van: pulzar De 88cm schotel is na mijn idee te klein voor op een rotor, zit er aan te denken om hem te vervangen voor een 110cm of zelfs voor 120cm schotel. Zou er ééntje van 2 meter nemen...... Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
Marco275 Geplaatst: 10 juli 2010 Geplaatst: 10 juli 2010 Oke, ik ging ervan uit dat je voor de eerste keer een reboot had gedaan. Ligt er natuurlijk aan welke satellieten je wilt kunnen ontvangen, ik heb een 90cm schotel met rotor en heb prima beeld, tenzij je exoten wilt ontvangen aan de rand van hun footprint zou ik verder geen reden weten waarom een 88cm te klein zou zijn. Als je nu goed beeld hebt had jouw probleem weinig te maken met de uitrichting van je schotel. De overstap naar OpenPLI is wel nuttig.
Aanbevolen berichten