Ga naar inhoud


.trp bestanden afspelen met een mediaplayer [ipbox9000]


esreverse

Aanbevolen berichten

Hallo smile

 

De stb met (pgi 0.5) neemt opgenomen tv programma's op in een .trp format

Ik heb diverse media spelers geprobeerd , TivX, Argossy, Asus O'Play maar ik kan de trp bestanden niet afspelen via het netwerk.

 

Is er iets wat ik kan doen om die trp bestanden toch af te spelen? Een XBMC Live machientje doet het wel maar ik heb er 3 nodig op de kinderkamers en dan is het weer te duur ;-)

 

Ik zou ook graag weten of de trp's niet als 1 groot bestand opgeslagen kunnen worden

 

grt

 

Es

Link naar reactie
Delen op andere sites


via je webinterface (je ipadres waarop jou ipbox te benaderen is) naar de map opnames gaat, zie je de lijst met wat jij opgenomen hebt. achter het opgenomen bestand staan wat icoontjes. 1 van die icoontjes geeft aan mpeg. Als je daarop klikt download ie het bestand in mpeg naar jou pc. en volgens mij kun je daar dan beter mee uit de voeten. succes!

Xtrend 9000 HD astra 1, 2, 3 en hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben misschien niet helemaal duidelijk geweest. Ik wil ze met een simpele mediaspeler aangesloten aan een TV kunnen afdraaien.

Via een PC en bv VLC lukt het wel maar het moet allemaal simpel met een aan en uitknop, afstandbediening, bladeren en spelen maar.

 

Het lijkt er op dat het formaat niet helemaal juist wordt opgeslagen voor de mediaspeler(s).

 

Als er iemand een mediaspeler weet die ermee overweg kan. Volgens de soecs zou de o'play van Asus dit aankunnen maar nee hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaar de eerdere opmerking. Download het bestand via de webinterface als .mpg naar je pc en zet deze dan op een plek waar je media speler bij kan (USB stick, externe of interne schijf, etc).

 

Dit werkt.

There is nothing wrong with having a strong opinion... if it comes with an open mind!

Link naar reactie
Delen op andere sites

in de PGI webgui zie ik ook nergens mijn opnames staan.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bash!
Vandaar de eerdere opmerking. Download het bestand via de webinterface als .mpg naar je pc en zet deze dan op een plek waar je media speler bij kan (USB stick, externe of interne schijf, etc).

Dit werkt.


Dat is weer een handeling te veel. Dan kan ik ze net zo goed converteren maar dat wil ik allemaal niet. Allemaal extra werk en zeker als het voor meerdere opnames is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Als je de bestanden rechtstreeks vanaf de box wil afspelen, maak dan een symlink naar het .trp bestand met als extensie .ts (trp is gewoon een ts bestand), met een beetje mazzel kan je mediaplayer wel .ts bestanden afspelen (enige dat je player moet kunnen is zelf de pids eruit halen, er zitten namelijk geen pmt packets in de .trp files).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...