Ga naar inhoud

Opnames bewaren en harddisk formatteren

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo All,

Als ik via FTP alle opnames op de harddisk van mijn DM8000 veilig stel, kan ik dan de harddisk formatteren en de boel terug plaatsen via FTP, of zit er een adder onder het gras ?

Geplaatst:

Dat kan je zonder problemen doen.

Let wel dat je zowel de .TS file (film) als de .eit file (epg info) neemt.

The key to happiness. Stay away from idiots

Geplaatst:

Top, dank je wel.

Enne, weet je toevallig ook hoe ik een EXT2 en een EXT3 partitie aanmaak ?

Het schijnt beter te zijn om een aparte EXT2 partitie te hebben voor de timeshift files.

(ik wil de HD niet uit de DM halen).

Ik hoop dat je het weet.

• 4 weken later...
Geplaatst:

Ik weet het enkel van Newnigma2 v3.0.1 dat je daar kan kiezen bij het formateren, EXT2 of EXT3

Waarschijnlijk zal dat bij andere images net zo zijn.

Maar ik zou zeker niet naar EXT2 gaan, de grote van een bestand is beperkt, ik meen tot 1 gig.

Dat is ook de reden waarom een Enigma 1 box een film opneemt in delen i.p.v in een maal zoals bij de Enigma 2 boxen.

Het resultaat zal wel net zo goed zijn , alleen als je het ooit naar de pc wil overzetten moet je gaan plakken.

The key to happiness. Stay away from idiots

Geplaatst:

Het verschil tussen ext2/ext3 zit hem voornamenlijk in de journalling capaciteiten van ext3.

Bij gebruik van ext3 loop je minder kans zaken van schijf kwijt te raken bij het uit/aan zetten van een hangende dm.

De voorkeur is gebruik van ext3.

Origineel bericht van: mebo870
Ik weet het enkel van Newnigma2 v3.0.1 dat je daar kan kiezen bij het formateren, EXT2 of EXT3

Waarschijnlijk zal dat bij andere images net zo zijn.

Maar ik zou zeker niet naar EXT2 gaan, de grote van een bestand is beperkt, ik meen tot 1 gig.

Dat is ook de reden waarom een Enigma 1 box een film opneemt in delen i.p.v in een maal zoals bij de Enigma 2 boxen.

Het resultaat zal wel net zo goed zijn , alleen als je het ooit naar de pc wil overzetten moet je gaan plakken.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Geplaatst:
Origineel bericht van: SnijdeA
Het schijnt beter te zijn om een aparte EXT2 partitie te hebben voor de timeshift files.

Da's onzin, niet aan beginnen.
Geplaatst:
Origineel bericht van: mebo870

Nee, ext3 = ext2 + journal. Die 1 GB beperking zit in het enigma1 image zelf (oude linux kernel denk ik), ext2 mag heeeeel grote files hebben.

In theorie is een ext2 iets sneller omdat er wat minder overhead is. In de praktijk is dit zo weinig, dat het niet eens te meten is. Ik heb daar in het begin mee geexperimenteerd, om te zien of het loonde om een ander filesysteem te gebruiken.

Dus gewoon afblijven. De keuzes die gemaakt zijn om je harddisk te formatteren in de Dreambox zijn al bedacht en getest door de ontwikkelaars.
Geplaatst:

Viel me wel op dat er geen rekening wordt gehouden met nieuwe schijven met 4K sectoren (zie ook http://karelzak.blogspot.com/2010/05/4096-byte-sector-hard-drives.html).

Default begint de partitie als je via menu formateert op sector 1, heb dus zelf maar e.e.a. opgezet en partitie op m'n 2GB schijf bij sector 64 laten beginnen.

Nu geef ik meteen toen dat dit voor grote files voor sequentieele acces (lees:video files), waarschijnlijk geen moer uitmaakt kwa snelheid.

Geplaatst:
Origineel bericht van: MiLo

Da's onzin, niet aan beginnen.

Dit werd mij aangeraden op www.link-verwijderd.com omdat ik daar heb gepost dat het deleten van timeshift files enorm traag gaat sinds ik op de nieuwste kernel draai (Gemini2 5).
Heb jij dat niet gemerkt ?
Heb jij een andere oplossing voor dat trage deleten ?
Geplaatst:
Heb jij een andere oplossing voor dat trage deleten?

Ja, OpenPLi.
Geplaatst:
Origineel bericht van: MiLo
Heb jij een andere oplossing voor dat trage deleten?

Ja, OpenPLi.

Nee, helaas, die heeft hetzelfde probleem, het speelt sinds de laatste kernel, denk ik.

Regards,

SnijdeA.

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Geplaatst:

ext4 zou de oplossing zijn.

Maar wat MiLo zegt klopt wel, in OpenPLi kun je films in de achtergrond laten deleten vanuit de prullenbak.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Geplaatst:
Origineel bericht van: Erik Slagter
ext4 zou de oplossing zijn.

Maar wat MiLo zegt klopt wel, in OpenPLi kun je films in de achtergrond laten deleten vanuit de prullenbak.

Jammer dat ik daar niets van heb gemerkt ...
Wat is de handigste manier om er EXT4 van te maken ?

Regards,

SnijdeA.

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Geplaatst:

als je er niets van gemerkt hebt, heb jij de trashcan optie waarschijnlijk uitgeschakeld, want met die optie aan merk je helemaal niets van het deleten.

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen