Ga naar inhoud

[DM800HD] weet niet hoe ccam 2.14 te downloaden

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Sinds enkele maanden is NED1HD verdwenen. Inmiddels is duidelijk dat de nieuwe versie van ccam 2.14 het probleem zal verhelpen.

Echter op mijn oude DM 500 ging dit eenvoudig via addons. Als ik nu naar addons manager ga weet ik niet hoe ik verder moet.

Ik hoop dat iemand raad heeft

Geplaatst:

Welke image heb je?

In PLi Jade is deze niet beschikbaar, dan zul je eerst een upgrade moeten doen naar OpenPLi.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:
Origineel bericht van: wout02
enigma2

Daar draait elke 800 op, dat is niet de image.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:
kan het excalibur zijn?

Zou zo maar kunnen, ik ken hem in ieder geval niet.

Member of the PLi team

Geplaatst:

Ik ben wel even benieuwd naar het antwoord omdat het mij ook zou kunnen gebeuren en ik ben compleet nieuw met dream,

Ik heb een 800HD met open pli.

Dus stel ik ga zenders missen ik moet de ccam updaten hoe gaat dat in z,n werk bedankt

Rebox 4220
Triax 65/70? met monoblock 19,2 - 23,5

Geplaatst:

menu/applicaties groene knop downloaden, rode knop verwijderen

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Geplaatst:
kan het excalibur zijn?

Wout als je excalibur gebruikt en er nu b.v. CAM 2.1.3 in heb zitten kun je met de blauwe toets --- addons --- cam's de versie 2.14 inladen.
Ik gebruik zelf ook excalibur = MERLIN Excalibur
Geplaatst:

Als ik onder de blauwe knop naar 'addons manager' ga, en vervolgens 'cams' aanklik, kan ik alleen maar 'dcccamd' aanklikken. Doe ik dit dan vraagt de dreambox of ik 'enigma2-cams-dccamd' echt wil verwijderen? Dat lijkt me niet wenselijk.

Geplaatst:
Als ik onder de blauwe knop naar 'addons manager' ga, en vervolgens 'cams' aanklik, kan ik alleen maar 'dcccamd' aanklikken. Doe ik dit dan vraagt de dreambox of ik 'enigma2-cams-dccamd' echt wil verwijderen? Dat lijkt me niet wenselijk.

Wout, dus als ik het goed begrijp heb je CCcam er helemaal niet inzitten alleen de standaard DCCcam die dream multimedia standaard in hun software heeft zitten ?
In dat geval zou je handmatig een cam erin kunnen zetten maar er is ook een tool (een ipk file) die je dus kunt installeren zodat je de CCcam kunt installeren.(ik kan je daar nu niet mee helpen want ik ben op vakantie)
Wat ik je kan aanraden ga even lezen op de side van deze image bouwer daar word ergens in de forums wel een oplossing voor gegeven.
De image die jij gebruikt word n.l. altijd zonder CAM installatie mogelijkheden aangeleverd.

Geplaatst:

Hallo,

Google is met BernyR. Hij is de maker van het programma Dcc_e2,

dat is freeware, staat ook een uitleg bij. Selecteer hierin Tools en daarna IPKG Packages.

Er worden dan een hele rij binnengehaald, degene met een astrix zijn reeds geïnstaleerd en hiertussen staat ook CCcam 214, als er geen astrix bijstaat kan je deze naar de naar de Dreambox sturen.

Lajos

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen