Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Ik heb een P4 3 GHz PC met 2 GB Ram, waarop XP draait.

Is het zinvol/mogelijk om te upgraden naar Win 7 Ultimate?

Wordt hij niet trager? Krijg ik problemen met andere software en/of drivers?

Alle tips zijn welkom.

Alvast bedankt!

Groeten Remi

.

Geplaatst:

Wat je eerst moet bekijken is of er windows 7 drivers bestaan voor alle hardware componenten die in de pc zitten.

Moederbord

videokaart

geluid

Ander componenten zoals cardreaders, enz, ...

Daarna zou ik aanraden om naar 4 gig ram te gaan.

Dit zal wat meer ademruimte.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Geplaatst:

Ik raad je aan om http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows/downloads/upgrade-advisor te doen. Dan heb je al een aardig idee of er problemen dreigen.

Ervaring leert dat in 90% van de gevallen alles direct zal werken. Probleem zit meestal in externe hardware. Vooral bijvoorbeeld hp is niet erg behulpzaam

2 Gb zal prima werken, meer is altijd lekker maar niet echt noodzakelijk.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Vaak wel... maar is ook relatief erg duur en eigenlijk niet waard. Blijf gewoon op die 2 Gb... dat gaat prima.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Ik heb inderdaad geen rekening gehouden met de leeftijd van pc.

Niet dat het niet kan, maar je killed de mogelijkheden van windows 7 door het op een dergelijk (lees traag) systeem te installeren.

Als ik eerlijk mag zijn zou ik het moederbord, de processor, en het geheugen upgraden. Eventueel de voeding vervangen(indien nodig).

Beginnend van zo'n 250 à 300 euro (afhankelijk van wat je wil) heb je moderne hardware waarop windows 7 als een tierelier zal draaien.

Je kan dit in de huidige kast monteren, dus harde schijven, dvd spelers, cardreaders, enz kan je behouden.

Een extra koeler kost je 10 euro.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Geplaatst:
Origineel bericht van: Puch
Ik heb inderdaad geen rekening gehouden met de leeftijd van pc.

Niet dat het niet kan, maar je killed de mogelijkheden van windows 7 door het op een dergelijk (lees traag) systeem te installeren.

Als ik eerlijk mag zijn zou ik het moederbord, de processor, en het geheugen upgraden. Eventueel de voeding vervangen(indien nodig).

Beginnend van zo'n 250 à 300 euro (afhankelijk van wat je wil) heb je moderne hardware waarop windows 7 als een tierelier zal draaien.

Je kan dit in de huidige kast monteren, dus harde schijven, dvd spelers, cardreaders, enz kan je behouden.
Een extra koeler kost je 10 euro.

Het zal je verbazen... Ik heb het wel op mindere spullen geïnstalleerd en de gebruikers hebben er al maanden erg veel plezier van. Ze vinden het na gewenning prettiger en stabieler werken dan xp. Als je het geld er voor (over) hebt is een upgrade altijd leuk, maar wil je dat niet kun je toch gewoon er goed mee werken.

Geplaatst:

Natuurlijk kan het allemaal, ik geef het enkel maar mogelijkheden mee.

Jullie zijn misschien anders ingesteld, maar ik ben van het principe dat je niet eeuwig met hetzelfde (verouderde) materiaal kan blijven werken.

Ik vervang mijn pc's gemiddeld om de 2 a 3 jaar, maar ik ben er dan ook bijna 12 uur per dag mee bezig.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Geplaatst:

Dat klopt ook wel... Ik doe er meestal nog iets korter mee, hoewel het niet helemaal definieerbaar is omdat ik meestal delen vervang. Het is dus een ongoing proces.

Maar ik kan me heel goed voorstellen dat iemand, met iets oudere hardware, toe is aan een softwarematige opknapbeurt. Het voelt meteen weer aan als een "nieuwe" computer.

Geplaatst:

Daarin heb je gelijk.

Maar uit ervaring weet ik ook dat mensen na een upgrade van software doen niet lang daarna toch overstappen naar nieuwe hardware.

Ze hebben dan bij vrienden een nieuwe pc met hetzelfde besturingssysteem zien werken.

Hun ouwe bakkie thuis is dan plots toch niet meer zo snel als ze eerst dachten. :D :D

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Geplaatst:

mmmmmmm mn pc-tje draait perfect hoor, geen problemen mee. Zelfs video editing etc gaat perfect. Verschillende applicaties tegelijk en redelijk snel.

Als je op dit gebied het laatste van het laatste wil hebben kan je iedere dag wel naar de winkel.

Ik denk wel eens dat je je ook niet moet opjagen door de commercie, maar ja dat is mijn mening. Ik ben oa nog van de tijd dat ik een Commodore 64 had, tekstverwerken ? Ja oke, ff tape erin en een 20 minuten laden..... ha ha ha ha

Maar daar gaat dit topic niet over....

Geplaatst:

hou op... ik krijg nog nachtmerries van scheve koppen... 38911 Bytes Free... !

Gast hummiesat
Geplaatst:

Die test raadt Microsoft zelf ook aan. wink

Qua kloksnelheid en hoeveelheid geheugen voldoet je pc iig aan de systeemeisen voor W7.

Citaat:
Als u Windows 7 wilt installeren op uw computer, hebt u het volgende nodig:

•1 gigahertz (GHz) of sneller 32-bit (x86) of 64-bit (x64) processor

•1 gigabyte (GB) RAM (32-bits) of 2 GB RAM (64-bits)

•16 GB beschikbare schijfruimte (32-bits) of 20 GB (64-bits)

•Grafisch DirectX 9-apparaat met het stuurprogramma WDDM 1.0 of hoger

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen