Busje komt zo Geplaatst: 17 juli 2010 Geplaatst: 17 juli 2010 Hallo allemaal, Ik heb een Nokia N97 mini en ik kan geen smiley's vinden voor in de sms-berichten. Mijn vorige Nokia's hadden ze wel. Als iemand mij een smiley stuurt, krijg ik alleen wat leestekens te zien. Weet een van jullie of ze ook op de N97 mini mogelijk zijn? Alvast bedankt. Gr. Remi .
Beheerder Michel Geplaatst: 17 juli 2010 Beheerder Geplaatst: 17 juli 2010 SMS bestaat volgens de standaard uit de ASCII tabel en daar staan met zekerheid geen smileys in. Dat je dus alleen maar leestekens te zien krijgt, klopt als een bus. Sommige telefoons vertalen die leestekens naar smileys, maar die zitten dan niet in je SMS maar worden door de telefoon alleen maar zo geïnterpreteerd. De telefoon veranderd dus ongevraagd de inhoud van je SMS en ik zou zoiets juist vervelend vinden. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Busje komt zo Geplaatst: 17 juli 2010 Auteur Geplaatst: 17 juli 2010 Ok, dat begrijp ik, maar bij mijn vorige telefoons kon ik, net als hier op het forum, smiley's in mijn tekst invoegen. Bij de N97 mini lukt dat niet (of kan ik het niet vinden). Moet ik wellicht een app downloaden?? gr. Remo .
winwiz Geplaatst: 17 juli 2010 Geplaatst: 17 juli 2010 Origineel bericht van: Busje komt zo Ok, dat begrijp ik, maar bij mijn vorige telefoons kon ik, net als hier op het forum, smiley's in mijn tekst invoegen. Bij de N97 mini lukt dat niet (of kan ik het niet vinden). Moet ik wellicht een app downloaden?? gr. Remo Hoezo? is dus gewoon : ) aan elkaar of is ; ) maar dan aan elkaar enzovoort.. Moet even zo want het board zet ook mijn getypte tekst om in smileys Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
winwiz Geplaatst: 19 juli 2010 Geplaatst: 19 juli 2010 als je een : en een ) achter elkaar typt heb je een smiley. sommige telefoons laten dit zien (lachebekje) maar anderen de : ) als tekst. Die gele hoofdjes worden dus gewoon vertaald uit enkele leestekens... Je kunt het prima zien in bijvoorbeeld msn... Daar kun je via het menutje een koppie selecteren maar ook gewoon intypen. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Busje komt zo Geplaatst: 19 juli 2010 Auteur Geplaatst: 19 juli 2010 Ja, dat begrijp ik, maar ik vind de smileys juist wel aardig. Ik kan niet voor elke smiley de toetsencombinatie onthouden en als iemand mij een smiley stuurt, zie ik een hoop tekens en weet ik nog niet welke smiley (gemoedstoestand)er door die persoon bedoeld wordt. .
Beheerder Michel Geplaatst: 20 juli 2010 Beheerder Geplaatst: 20 juli 2010 Stel.... Je zou in jouw toestel wel smileys (als afbeelding) in kunnen vullen. Je stuurt die SMS vol afbeeldingen (eigenlijk vol leestekens dus) naar de overkant naar iemand met een toestel die dat kan niet of niet ondersteund. Krijgt die persoon dan niet ook gewoon een berg leestekens te zien? Zou het dan niet beter zijn omdat gewoon deze site even te lezen? http://nl.wikipedia.org/wiki/Smiley Eigenlijk is smiley een verkeerd woord: http://nl.wikipedia.org/wiki/Emoticon Smileys of eigenlijk Emoticons zijn nogmaals geen standaard in SMS aangezien een SMS bericht uitsluitend uit ASCII (letters/cijfers en leestekens) bestaat. Al die software die van leestekens automatisch smileys maakt, is dus eigenlijk SMS vervuiling. Ik zou in ieder geval niet weten hoe je dat in een N97mini eventueel aan zou kunnen zetten. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
winwiz Geplaatst: 20 juli 2010 Geplaatst: 20 juli 2010 Even zoeken met Google en ik vond... Er schijnt een programmaatje in de Ovi store te staan A-SMS.. die kan er voor zorgen naar verluid. als je de 1 toets meermalig indrukt schijnen er ook smileys te voorschijn te komen Ik heb niet zo'n apparaat dus kan het niet uittesten!! Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Busje komt zo Geplaatst: 22 juli 2010 Auteur Geplaatst: 22 juli 2010 Bedankt voor je info Winwiz. Die truc met toets 1 werkt niet (bij mij). Ik heb de app nog niet gevonden in de Ovi-store, maar ik zoek verder. .
Ronsworld Geplaatst: 22 juli 2010 Geplaatst: 22 juli 2010 Klikkerdeklik derde linkje is al raak. HCO. It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle... ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen