Ga naar inhoud


graag jullie bevindingen omtrent HD receivers voor CD


deten2000

Aanbevolen berichten

ik ben van plan om over te schakelen naar HD

zijn onderstaande receivers allen geschikt voor CD ?

 

Technisat DigiCorder HD S2 Plus

Humax iCord HDReceiver 500GB

Kathrein UFS 922 250 GB HDTV

 

graag jullie bevindingen, vooral over Technisat vind ik weinig terug op dit forum

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hier een trotse bezitter van een Technisat HD S2 plus.

In één woord : een prachtontvanger! Erg mooi beeld, makkelijk te bedienen.

Ik heb in een van de interne cardreaders een Zweedse Canaldigital kaart zitten (Conax) en dit werkt super. Je kan 1 zender opnemen en dan naar een 2e zender die niet noodzakelijk op dezelfde transponderr zit kijken. Daarnaast heb ik een Alphacrypt tc module in een vrije CI schacht, met daarin een Irdeto kaartje voor de gratis NL zenders NL1,2 en 3. Naar deze laatste zenders kijk ik echter vrijwel nooit... maar soms eens een nieuwsuitzending.

Voordeel is ook dat je zenderlijst wat overzichtelijker wordt doordat de regiozenders van BR, WDR, MDR etc er slechts 1x instaan, je kan dmv de opt. knop een andere dan jouw "standaard" versie afroepen. Helaas is dit blijkbaar wel hard gecodeerd in de software, want hetzelfde doet hij NIET bij de Zweedse zenders.... jammer!

 

Programma's van de harddisk halen doe je met eender welk usb mass-storage device (usb stick, extrene harddisk). Het gaat makkelijk. Omzetten naar dvd of mpeg formaat doe je met de gratis Mediaport software die je van de website kan halen. Eenvoudig, maar efficient.

 

Ik ben vol lof over deze ontvanger!

Ik heb helaas voor jou dus geen seca-ervaringen met de NL zenders. Ik kijk 99% Zweeds/Duitse TV.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Ik gebruik een vantage 8000 s werkt perfect,

 

Twee interne kaartlezers die perfect werken met de seca kaarten ( heb zelf een tvv en cd kaart erin zitten) en ook nog eens twee vrije ci sloten.

 

Voorzien van twee tuners een interne hd 500 gb en usb2 voor externe hd. rg45 voor updates ed.

2x hd opnemen en dan nog eentje kijken .

 

Prachtig plaatje op mijn full hd plasma.

 

Ben er erg tevreden over.

 

 

Groetjes...........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je kijkt naar wat de hedendaagse blu-ray-spelers al kunnen, en dat vergelijkt met de HD-ontvangers van nu, vind ik dat er nog wel een weg te gaan is.

Qua gebruiksgemak zijn de meeste HD-ontvangers wel redelijk op niveau, maar de extra dingen vallen nog weleens tegen.

Beeldkwaliteit vind ik toch wel vereiste nr. 1. Maar daarnaast moet het met de huidige verwerkingscapaciteit van de ontvangers makkelijk mogelijk zijn om extra zaken te ondersteunen.

Ik denk dan aan het makkelijk afspelen van bestanaden vanaf USB met andere formaten zoals DivX, ondersteuning voor ondertitels, gemakkelijk mp3-playists afspelen, netwerkstreaming, niet de beperking tot FAT32 (bij HD echt een belemmering), etc etc.

 

Elke HD-ontvanger is momenteel (met de juiste formware) wel in staat op de boel juist weer te geven, en (als je een goede ontvanger hebt) ook op te nemen.

 

Ik verwacht dat binnen twee jaar HD zodanig mainstream wordt, dat een ontvanger gekozen wordt op basis van de beeldkwaliteit, de extra's en het bedieningsgemak. Momenteel zit er wat dat betreft nog teveel beweging in de markt om daar nu al een zeker eindoordeel over te geven. Blijft alleen het nadeel dat DVB-S in Nederland nou eenmaal een achterstand heeft, die waarschijnlijk wel zal blijven helaas.

 

Aangezien beeldkwaliteit bij mij erg hoog staat, kies ik nog altijd voor de Topfield HDPVR77x0. De extra's krijg ik nu wel via mijn blu-ray-speler (externe HD, divX zonder hickups, ondertiteling, youtube, mp3, etc etc etc).

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Hadrian

Ik denk dan aan het makkelijk afspelen van bestanaden vanaf USB met andere formaten zoals DivX, ondersteuning voor ondertitels, gemakkelijk mp3-playists afspelen, netwerkstreaming, niet de beperking tot FAT32 (bij HD echt een belemmering), etc etc.


Die ontvangers zijn er: Linuxontvangers. VU+ Duo kan het allemaal, bijvoorbeeld.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb een (orginele) Dreambox DM 800 HD. Prima EPG, ook via de computer te doorzoeken en te programmeren, zeer goede ondertiteling (bij b.v. BBC) en neemt op op EXT3 formaat, dus lange opnames op HD aan een stuk. Daarnaast hangt ie netjes in het netwerk, opnames zijn direct te benaderen. De orginele oranje CD kaart draait prima via CCcam, dus geen losse CAM module nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

frown ik ben bezitter van een Philips DSR 7121 HD , sinds een half jaar , deze van Canaldigitaal aangeboden gekregen ter ver vanging van een oude Philips5817.

Wat mij verbaasde is dat dit type al 4 jaar op de markt is , en tot nu toe wel wat problemen heeft.Nu al weer 2 updates gehad , en er is wel wat verbetering.

Heb zelf sinds dit weekend een 100cm schotel met 4 lnb's voor Astra 1,2, en 3 en Hotbird , de laatste krijg ik alleen nog niet in de ontvanger geprogrammeerd??

De aanwezige HD zenders die er zijn doen het bij prima , alleen op 720p.

Heb wat vragen gestuurd naar diverse partijen hierover , dus als hier antwoord op komt , meld ik dat weer .

Groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de 7121 al jaren,doet het altijd,het probleem met 720p

is het volgende, ik heb mijn abbo omgezet en kreeg toen 3 weken

gratis alles ongecodeert,en tot mijn verbazing bleef de 1080i

of automatisch vast staan wat hij voor die tijd nooit deed

na drie weken werd er weer gecodeert en kreeg ik alleen de zenders waar voor betaald werd,en zie hij geeft nu alleen weer

720p,en daar blijft hij op staan,maar ik zie weinig verschil

in 720p of 1080i,dus ik maak mij daar niet druk om.jouw vraag over hotbird staat ook nu op sattelietforum of je bent dat zelf,ga maar kijken,en er is ook een oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: deten2000
ik ben van plan om over te schakelen naar HD
zijn onderstaande receivers allen geschikt voor CD ?

Technisat DigiCorder HD S2 Plus
Humax iCord HDReceiver 500GB
Kathrein UFS 922 250 GB HDTV

graag jullie bevindingen, vooral over Technisat vind ik weinig terug op dit forum


De Kathrein !! Twin tuner, twee CI sloten, 500 GB HD, degelijk en stabiel apparaat, zeer goede beeldkwaliteit in HD. Netwerk aansluiting, streaming audio en video.

Panasonic TX-P42V20E + Aston cam, Sony KDL-24EX325 + Aston cam + Quad LNB + Kathrein UFS 922si + 1x Mediaguard cam + 1x Aston cam+ Cloneplus 3x. Visiosat Bisatellite met 3x LNB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...