Ga naar inhoud


[Scena5M] Onterechte melding "CI kaart verwijderd" !!


Trinacria

Aanbevolen berichten


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik wil uiteindelijk best wel een nieuwe CAM aanschaffen, echter ik moet wel zeker zijn dat die wel werkt.

Niet dat ik straks 2 modules heb (Aston en CanalDigitaal) die allebei niet werken.

Kortom: mag ik er zeker van zijn dat die van CD wel werkt ?

Inverto IDL 5650S Scena 5m - Technisat Multytenne 45 Twin

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

ik heb sinds de aanschaf van de 5650-5m firm 1.73 hetzelfde probleem

ik heb hem nu 2 weken

oranje can dig kaart met aston 1.07 versie 2.23

 

de vorige scenna 5550 firm 1.69 die nu in reparatie is had dit probleem niet met dezelfde kaart en module

kan ook nog geen oplossing vinden

 

noes

 

p.s.

het updaten van mijn astonmodule heb ik geregeld met mijn sat leverancier

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Trinacria
Ik wil uiteindelijk best wel een nieuwe CAM aanschaffen, echter ik moet wel zeker zijn dat die wel werkt.
Niet dat ik straks 2 modules heb (Aston en CanalDigitaal) die allebei niet werken.
Kortom: mag ik er zeker van zijn dat die van CD wel werkt ?


Kun je bij de zaak waar je hem gekocht hebt
niet vragen of je een paar modules mag testen?
Zo'n winkel heeft altijd wel wat liggen...


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de ontvanger via internet gekocht, ver weg van waar ik zelf woon (+/- 140 km).

Ik hem deze zaak wel gebeld met het probleem, en mij werd geadviseerd een winkel in de buurt te benaderen met het verzoek om een CD-module te mogen testen/uitproberen.

Aangezien hij dit momenteel niet in voorraad had, zal ik gebeld worden wanneer de module binnen is.

Ik zal de komende week deze CD module gaan uitproberen en hopelijk is het probleem dan ook opgelost.

Kortom: wordt vervolgd.

 

Ik constateer dat ik niet de enige ben die een probleem heeft met de Aston-module.

Inverto IDL 5650S Scena 5m - Technisat Multytenne 45 Twin

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ik heb een week lang de module van Canal Digitaal uitgeprobeerd.

Deze module heeft tot nu toe geen problemen met stilstaand beeld en de meldingen dat de kaart verwijderd is en vervolgens berichten van initialiseren.

 

Het probleem is m.i. hierbij opgelost.

Wel jammer dat ik met een Aston-module zit die nog goed werkte.

 

Inverto IDL 5650S Scena 5m - Technisat Multytenne 45 Twin

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 2 weken later...

ik heb naar aanleiding van jouw oplossing ook een

canal digitaal module aangeschaft

inderdaad is dit probleem opgelost

 

maar ik heb een ander probleem ervoor in de plaats gekregen

bij het overschakelen van het ene naar het andere HD kanaal

zelfs ned 1-2-3

krijg ik de mededeling dat ik geen geldig abonnement heb

druk op oke

maar het kanaal geeft wel gewoon beeld

het is een vervelende onterechte melding

bij de sd kanalen komt deze melding niet

ik heb hd familie pakket

gaat het bij jouw wel goed op de hd kanalen

 

rinus

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Origineel bericht van: Schwalbie
Ik maak al sinds februari gebruik van een originele Canal Digitaal module en die heeft nog nooit problemen gegeven.


Ondanks dat mijn probleem van langstilstaand beeld met meldingen van initialisatie, etc. tot het verleden behoort dankzij het gebruik van een module van Canal Digitaal, heb ik gemerkt dat zo nu en dan voor max. 2 seconden het beeld toch stilstaat. Het geluid daarentegen gaat rustig door, daar merk je niets vreemds aan.
Heeft iemand enig idee wat hieraan te doen valt of is dit iets wat gebruikelijk is ?

Inverto IDL 5650S Scena 5m - Technisat Multytenne 45 Twin

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo

 

daar was ik ook achter gekomen

ik heb de cd cam weer teruggegeven

en heb een aston 1.07 v 225 meegekregen

ik kan deze niet testen omdat beide inverto,s ter reparatie zijn

 

scena 5 en scena 5m

de reparatie duurt meer dan 2 maanden

de scena 5 was na 3 dagen weer stuk en is al voor de tweede keer meer als 2 maanden weg

de scena 5m die ik ter overbrugging van de reparatietijd had gekocht is ook stuk en is nu 3 weken weg

ik heb mijn buik vol van inverto

 

ik heb nu een reebox9000 geen module nodig

en geen problemen met hd zenders of meldingen en hikken

 

noes

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

[[Ondanks dat mijn probleem van langstilstaand beeld met meldingen van initialisatie, etc. tot het verleden behoort dankzij het gebruik van een module van Canal Digitaal, heb ik gemerkt dat zo nu en dan voor max. 2 seconden het beeld toch stilstaat. Het geluid daarentegen gaat rustig door, daar merk je niets vreemds aan.

Heeft iemand enig idee wat hieraan te doen valt of is dit iets wat gebruikelijk is ?

]

 

Aanvullend op mijn vorige opmerking heb ik de firmware van de Inverto teruggezet van 1.73 naar 1.70.

Ik heb dit nu al iets meer dan een week en heb zelfs nu geen problemen meer met stilstaand beeld of wat dan ook. Ik hoop echt dat dit verder goed gaat, want het begon erg irritant te worden.

Inverto IDL 5650S Scena 5m - Technisat Multytenne 45 Twin

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Origineel bericht van: Murdock
In het menu Common Interface bij CAM meldingen deze even uitzetten....
sick je moet er maar opkomen.
bedankt. :D

tf 7710hdpvr overleden ,one cam ,scena 5560,samsung 6700 met dvb-s2,smartwi,cd cam ,visiosat g4 op astra 1,2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...