Ga naar inhoud

Na openpli s/w update is eth0 disabled na elke boot, geen connecties meer met CCcam

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vandaag voor de 1e keer in een kleine 2 maanden een software update gedaan van openpli (via menu, setup software management, software update). Nu moet ik na elke boot handmatig Eth0 enablen (via menu, setup, system, network, LAN connection, network settings)

Daarnaast wil CCcam geen connecties meer opzetten of toelaten, ook niet als ik na het enablen van de Ethernet port CCcam even restart (met `/etc/init.d/softcam.Cccam restart'). Ik kan wel een connectie naar Cccam opzetten met telnet.

/etc/network/interfaces ziet er wel goed uit (nadat ik de adapter heb enabled via de Enigma2 UI):

# automatically generated by enigma 2

# do NOT change manually!

auto lo

iface lo inet loopback

iface ath0 inet dhcp

auto eth0

iface eth0 inet static

address 192.168.1.244

netmask 255.255.255.0

gateway 192.168.1.254

Geplaatst:

Kan het zijn dat je laatste upgrade van voor 1 mei was? Als dit het geval is dan zal je opnieuw moeten flashen.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:

Nee, bedankt voor de suggestie maar die upgrade waarbij je opnieuw moest flashen had ik al wel uitgevoerd.

Geplaatst:

Dan staat eth0 weer disabled. Ik moet even in de boot scripts gaan zoeken wat er precies gebeurt maar hoopte dat iemand anders het al had uitgezocht ;-)

Geplaatst:

Zelf vandaag ook problemen met netwerk na de update. Poort stond ineens op DHCP en wil na handmatig instellen nog steeds niet lekker draaien.

Nu was ik ook de bekabeling aan het inkorten..........

Ach ja, 't blijft een hobby.

(oja, was wel op de Vu box)

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Geplaatst:

Even ander kabeltje gebruiken om te vergelijken met de nieuwe kabeltje.

Mijn CCcam probleempje heb ik kunnen oplossen: CCcam keek in /var/etc voor zijn config files terwijl die directory niet bestond na de upgrade (geen idee of ie er was als dan niet als sym-link voor de upgrade). Mijn config files staan al sinds tijden in /etc. Voor de upgrade werkte dit altijd zonder problemen en ik weer zeker dat ik de laatste dagen voor de upgrade en erna niets in die directory structuur heb veranderd.

Nu nog even naar de problemen met de Ethernet poort kijken.

Geplaatst:
Origineel bericht van: StevenH
Even ander kabeltje gebruiken om te vergelijken met de nieuwe kabeltje.

Nu nog even naar de problemen met de Ethernet poort kijken.

Via een ander (het oude) kabeltje ontdekte ik juist dat na de laatste update de box op DHCP stond en een ander IP kreeg.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen