Ga naar inhoud


Piepende beeldbuis philips 32PW9551 CRT TV


sathopper

Aanbevolen berichten

 

Ik moet het helaas ook doen met de bij elkaar gesprokkelde informatie. Ik heb zelf jaren in de TV reparatie gewerkt (jaren 80 begin 90) dus weet er aardig wat van af. Ook heel wat piepende spoelen onder handen gehad. Echter nooit een piepende beeldbuis meegemaakt.

 

Het is voor 100% zeker de hals van de TV buis. Ik kan overal tegen aan kloppen / duwen maar 0 reactie. Echter één klein tikje met de achterkant van de schroevendraaier tegen het glas van de hals doet de toonhoogte veranderen of de piep verdwijnen.

 

Inmiddels ondekt dat bij gebruik van HDMI / Component de frequentie van 100HZ naar 60Hz gaat. Dit verklaart waarom de piep alleen bij die ingangen optreedt.

 

Oh ja. TV geproduceerd in Polen. De Buis komt uit Tsechie.

Link naar reactie
Delen op andere sites


50 Hz = 15625 Hz, hoor ik

60 HZ = 15750 Hz, hoor ik

100 Hz = 31250 Hz, hoor ik niet meer.

 

Bij dit type tv veranderd ook de lijnfrequentie mee naar gelang de mode die je kiest..

 

even zoeken ip internet...

 

De W76ERF182 beeldbuis heeft inderdaad de nare eigenschap dat deze wel eens wil gaan piepen.

Vervangen is een optie maar ik heb dat nooit gedaan omdat dit nu juist een van de weinige klachten in buizen is welke je eenvoudig kan verwijderen dmv tikken op de hals.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: DeBeek

even zoeken ip internet...

De W76ERF182 beeldbuis heeft inderdaad de nare eigenschap dat deze wel eens wil gaan piepen.
Vervangen is een optie maar ik heb dat nooit gedaan omdat dit nu juist een van de weinige klachten in buizen is welke je eenvoudig kan verwijderen dmv tikken op de hals.


Ik heb heel wat getikt maar het blijft terugkomen. frown
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een forumlid kan je wel wat vertellen over glas/metaal verbindingen. Ik denk dat het euvel zit aan een slechte glas/metaal verbinding. Heb wat van die dingen gezien en er zit wel wat ruimte op sommige "plaats-stellen" (dat was de naam geloof ik) zat.

 

Heb de lopende banden van de productie bij Philips gezien en ook de handmatige controle van ieder exemplaar.

 

Hij heeft daar de gehele handel ongeveer geautomatiseerd met het verpakken en de software ervoor.

 

Hij zit ook in dit draadje en weet ongetwijfeld antwoord laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Piepende beeldbuis halzen kunnen inderdaad voorkomen. Slecht de 82 cm uitvoeringen zijn de boosdoener hiervan. Bij een tik op de hals van de buis is deze piep ook weer weg. Dus geen lijntrafo's ed gaan vervangen. In de tijd dat ik nog voor Philips hun beeldbuizen tv's repareerde kwam ik dit fenomeen veelvuldig tegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: percies
Piepende beeldbuis halzen kunnen inderdaad voorkomen. Slecht de 82 cm uitvoeringen zijn de boosdoener hiervan. Bij een tik op de hals van de buis is deze piep ook weer weg. Dus geen lijntrafo's ed gaan vervangen. In de tijd dat ik nog voor Philips hun beeldbuizen tv's repareerde kwam ik dit fenomeen veelvuldig tegen.


Ik kan aan een nieuwe niet piepende buis komen voor een mooi prijsje. Zijn er nog een aantal op voorraad. Nadeel hij zal weer gecalibreerd moeten worden en dat is een stuk duurder dan de buis frown Kan het ook zelf doen maar met de juiste tools is dat lastig.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch maar gekozen voor een nieuwe TV. Ik heb een Panasonic G20 Plasma besteld. Deze komt zeer goed uit alle reviews en heeft een ISF calibratie menu. Ik heb hem Live zien spelen en dat zag er goed uit. smile Zwart is zwart.

 

De Philips schuift door naar de hobbykamer. wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik heb ook zo'n toestel, maar de mijne piept gelukkig (nog) niet.

Hopelijk gaat hij nog een aantal jaar mee.

Bij mijn volgende zou ik graag ineens 3D zonder bril hebben.

Ik heb dat toestel gekozen omdat het een soort tussenoplossing was (LCD's gaven geen echt mooi beeld op dat moment, vond ik), en ik had ook geen zin om altijd voort op een 4:3 toestel te kijken.

Als ik zie hoeveel zenders nog altijd in SD uitzenden (of lager dan 720x576) spijt het mij niet dat ik dit toestel gekozen heb.

TV5 Monde Europe is nog bekijkbaar hierop, maar op een 40" LCD zal dat toch niet echt mooi zijn.

 

Hij hangt dus aan mijn Dreambox 8000 via component, en ik gebruik hem op 60Hz, omdat 50Hz voor mijn ogen teveel flikkert.

En 100 Hz via SCART RGB, dan blijft toch te weinig beeldkwaliteit over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik nu al weer een paar weken de Panasonic Plasma 42G20 draaien naar volle tevredenheid. Moet wel zeggen dat nu met meer dan één HDMI aansluiting (4) het wel lekkerder werkt. Voorheen liep alles via de AV versterker die dan ook altijd aan moest staan.

 

Voor mij was ook destijds de reden om de philips aan te schaffen dat ik de vele SD zenders ook in een goede kwaltiteit wilde kijken en daarnaast HD. Destijds presteerde de gemiddelde LCD/Plasma matig tot slecht met SD kanalen.

 

Nu kijk ik vrijwel alles HD. Toch geeft deze Panasonic een prima SD plaatje weer.

smile

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Toch geeft deze Panasonic een prima SD plaatje weer.

Hele goede SD zoals de Duitse publieken, die alles eruit halen wat erin zit, doet nauwelijks onder voor slechte HD zoals vrij veel zenders het nu presteren.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...