ligth011 Geplaatst: 18 juli 2010 Geplaatst: 18 juli 2010 Ik het een adsl modem van speedtouch 780 nu heb ik een onderverdeling via een cat kabel naar de garage en daar heb ik nu een draytek modem vigor 2500 hangen met 4 poorten. Nu ben ik niet helemaal tevreden over de snelheid en de bereikbaarheid van het draadloze gedeelte. Huis is van beton en wil graag ik de tuin ook een goed bereik om via mij iphone de stereo te bedienen voor de buiten speakers. Heeft iemand een advies voor wat ik zou moeten aanschaffen voor een goed werkend snel netwerk.ook draadloos
Puch Geplaatst: 19 juli 2010 Geplaatst: 19 juli 2010 De vraag is uiteraard hoe ver staat de speedtouch af van de plaats in de tuin waar je zit. Hoeveel muren staan er tussen de router en de plaats in de tuin? Vind een laptop daar wel vlot het wifi signaal? De Iphone heeft een behoorlijk signaal nodig om een netwerk te vinden. Ik heb zelf een Iphone en hij vind vaak netwerken niet die mijn laptop wel vind. iMac 27" macOS SierraiPhone 5s iOS 10
ligth011 Geplaatst: 19 juli 2010 Auteur Geplaatst: 19 juli 2010 meter of 20 er staan 2 muren een een pui tussen. laptop heeft matig signaal in de tuin
Tonskidutch Geplaatst: 19 juli 2010 Geplaatst: 19 juli 2010 draadloos=hopeloos als off topic commentaar maar oké je hebt een tweede router (draytek) aan je speedtouch WL780 bekabelt hangen (is het een WL?) je zou ook een doodleuke gigabit switch (in garage) en een wireless repeater kunnen nemen, dus zonder te routeren. dan heb je volgens mij een veel zuiverder opbouw. wireless repeaters kunnen 2e routers zijn moet echter niet en een extern piemeltje (antenne) helpt wellicht heel veel. ciao Lovers In Paris Jacob Gurevitsch
ligth011 Geplaatst: 19 juli 2010 Auteur Geplaatst: 19 juli 2010 roductnaam: SpeedTouch 780 Serienummer: CP0845JTCWV Softwareversie: 6.2.29.2 Softwarevariant: DY Bootloaderversie: 1.0.6 Productcode: 36035810 Kaartnaam: BANT-R deze speedtouch is het, en wat voor switchen repearter zal je dan kiezen. nu is mijn bedraad netwerk ook niet snel volgens mij.
Tonskidutch Geplaatst: 19 juli 2010 Geplaatst: 19 juli 2010 de speedtouch heeft 100Mbit poorten (als switch) en gaat zelf met maximaal 12Mbit het internet op (afhankelijk van de afstand tot de centrale) dus sneller dan 100Mbit wordt het nooit wat je er ook aan hangt Vanaf zo'n interne poort op die switch het kan echter afhankelijk van andere netwerk clients "zinvol" zijn een gigabit switch te gebruiken als je INTERN meerdere clients koppelt die niet altijd naar buiten (internet op) hoeven je kunt echter ook de situatie eens andersom proberen de vigor als modem aan het adsl2 en de speedtouch in de garage. zonder iets nieuws te kopen maar een externe antenne voor je tuin kan heel veel signaal verbetering met zich brengen. ciao Lovers In Paris Jacob Gurevitsch
ligth011 Geplaatst: 19 juli 2010 Auteur Geplaatst: 19 juli 2010 dat had ik al gedaan dus de draytek als modem, dat was mijn eerste setup, ik heb zelf het idee dat het u iets sneller is. en waar hang je die externe antenne? en hoe ziet zo iets eruit?
kaelem Geplaatst: 20 juli 2010 Geplaatst: 20 juli 2010 Ik heb hier op de camping dezelfde modem. Ik heb er ongeveer 10 buren aan hangen. Dit heb ik opgelost door er naar 2 richtingen range extenders aan te hangen met verlengde antennes. De ontvangst is goed tot zeer goed bij alle mensen die er in loggen. Dat zijn in ieder geval mijn bevindingen. Max download is hier 675kb en die haal ik nagenoeg in elke caravan. Het is voor ons genoeg om een beetje te mailen en de krant te lezen. Suc6 verder. -= Dreambox 7000 Echostar LT8700 en SR8700,Skystar 2,Humax 5400 2 x Nokia 9500 1 x 90 cm met twin en een Channelmaster 1.2 met een quad =-
Psychosammie Geplaatst: 23 juli 2010 Geplaatst: 23 juli 2010 @Tonskidutch Waar kan ik zo'n extern piemeltje kopen? Ik zie er de voordelen wel van in! Sorry, inkoppertje en het is vrijdag Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Tonskidutch Geplaatst: 24 juli 2010 Geplaatst: 24 juli 2010 > externe wifi antenne < op afbeeldingen klikken in je zoekmachine (bv google) ook zelfbouw kom je tegen. andersoortige externe piemeltjes wordt niet bedoeld ciao Lovers In Paris Jacob Gurevitsch
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen