satmenneke Geplaatst: 18 juli 2010 Geplaatst: 18 juli 2010 Ze kunnen me binnenkort in een gekkenhuis opbergen. Waarom lukt het me maar niet een enigma2 lijst te uploaden middels dreamboxedit naar een DB800. Opmerkingen: - lijsten vanaf de ontvanger ophalen en saven op de pc geen probleem - nieuwste versie gedownload van dreamboxsettings 3.1.0.5 - enigma2 bij tools-options aangeklikt en gesaved op de settinglijst (settings type4) - gebruik van enigma 2 henksatsettings astra1-2-3-HB - pli-jade in 800 Ik blijf maar deze foutmelding krijgen. Connecting to xx.xx.xx.xx Connected. Dreambox reactie: Login successful. ** Ophalen directory lijst ** Starting FTP transfer Transfer complete ** Verzenden bestand "/etc/enigma2/lamedb" ** Starting FTP transfer Transfer aborted Fout bij verzenden van bestand "lamedb" naar de Dreambox. Disconnecting. Disconnected.
Henksat Geplaatst: 19 juli 2010 Geplaatst: 19 juli 2010 En probeer het eens zo: - Zet vóóraf Dreamboxedit op Enigma2 settings - Download de zenderlijst uit je box naar een lege map - Niks wijzigen dus ook niks saven - Upload de ongewijzigde lijst naar je box Hier wil ik graag het resultaat van weten. Ik zie dat je PLi Jade gebruikt. In het verre verleden is er een wijziging geweest door DMM betreffende de lamedb, Dreamboxedit had toen nog een optie settings 3 en 4, 3 was voor de wijziging, en 4 was voor images die wel deze wijziging in zich hadden. Deze overgang is ergens in PLi Jade 1, 2 of 3 geweest, precies weet ik niet meer. Mogelijk zit hier het probleem. Beste advies is in ieder geval je box te flashen met de laatste OpenPLi, dan werkt het in ieder geval zeker. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
Tonskidutch Geplaatst: 19 juli 2010 Geplaatst: 19 juli 2010 @satmenneke, ben bij iemand anders ook hopeloos burned-out geraakt. niet voor elkaar te krijgen maar dus ook niet met DCC_E2.exe (windows probleem) om te zien of het een windows probleem is, zou ik als ik jou was even met DCC_E2.exe proberen kijk in dreambox edit waar de bestanden moeten staan QUA pad (path) als het daarmee wel lukt weet je in ieder geval dat het geen windows probleem is (of zelfs die laatste versie 3.0.1.5) ciao Good Morning Heartache Laura Fygi, Toots Thielemans
satmenneke Geplaatst: 19 juli 2010 Auteur Geplaatst: 19 juli 2010 Origineel bericht van: Henksat En probeer het eens zo: - Zet vóóraf Dreamboxedit op Enigma2 settings - Download de zenderlijst uit je box naar een lege map - Niks wijzigen dus ook niks saven - Upload de ongewijzigde lijst naar je box Hier wil ik graag het resultaat van weten. Ik zie dat je PLi Jade gebruikt. In het verre verleden is er een wijziging geweest door DMM betreffende de lamedb, Dreamboxedit had toen nog een optie settings 3 en 4, 3 was voor de wijziging, en 4 was voor images die wel deze wijziging in zich hadden. Deze overgang is ergens in PLi Jade 1, 2 of 3 geweest, precies weet ik niet meer. Mogelijk zit hier het probleem. Beste advies is in ieder geval je box te flashen met de laatste OpenPLi, dan werkt het in ieder geval zeker. @henksat Dan krijg ik wederom dezelfde melding. Ik heb het ook met de oude versies van dremaboxedit geprobeerd (versie3 en versie4) maar met hetzelfde resultaat. Als ik diverse fora lees is het een probleem waar vele mensen tegen aan lopen. Oplossing is daar omschakelen naar versie 3-4 saven en uploaden. Maar dat is hier helaas niet de oplossing. (ben bang dat ik pli jade moet upgraden)
satmenneke Geplaatst: 19 juli 2010 Auteur Geplaatst: 19 juli 2010 Origineel bericht van: Tonskidutch @satmenneke, ben bij iemand anders ook hopeloos burned-out geraakt. niet voor elkaar te krijgen maar dus ook niet met DCC_E2.exe (windows probleem) om te zien of het een windows probleem is, zou ik als ik jou was even met DCC_E2.exe proberen kijk in dreambox edit waar de bestanden moeten staan QUA pad (path) als het daarmee wel lukt weet je in ieder geval dat het geen windows probleem is (of zelfs die laatste versie 3.0.1.5) ciao Ik heb het lokaal in het netwerk geprobeerd. Nu doe ik het vanaf thuis (DB is van broer). Met FTP zonder problemen connectie te maken. Met DCC_E2 connect die niet (misschien omdat ik alleen poort 21 heb opengezet??) Qua pad staan in zowel DCC als in dreamboxedit op de enigma2 settings
satmenneke Geplaatst: 26 juli 2010 Auteur Geplaatst: 26 juli 2010 Laatste Update: Na verwoedde pogingen (*zie hierboven) heb ik toch besloten opnieuw de laatste firmware van Pli JADE (okt 2009!) te installeren. Helaas na diverse installaties bleef de box crashen of bleef op booting staan! Na het lezen van diverse postings over deze firmware heeft mij doen besluiten om toch maar eens de laatste OPENPLi versie te programmeren. Wat een verademing!!! Diverse keren opgestart , connecten, FTP, Telnet alles stabiel ondanks dat er toch staat (unstableversion of moet ik lezen not totally tested version??) Met het programmeren van de OPEN PLIversie heb ik dus het probleem kunnen oplossen....
Gast MiLo Geplaatst: 26 juli 2010 Geplaatst: 26 juli 2010 Origineel bericht van: satmenneke ...unstable... unstable = Staat niet vast wat erin zit.http://www.pli-images.org/modules/wiki/index.php?wakka=unstable
M_Z Geplaatst: 26 juli 2010 Geplaatst: 26 juli 2010 Fijn dat je ons verteld hoe je het probleem hebt opgelost, daar leren andere gebruikers ook van. En inderdaad kun je Pli Jade beter niet meer gebruiken, is echt toch al redelijk verouderd. De Openpli versies zijn dagelijk aangepaste versies met de laatste stand van zaken. Ze zijn inderdaad officiëel 'unstable', maar dat is alleen maar om aan te geven dat ze dagelijks worden aangepast en de eventuele foutjes die door deze aanpassingen voorkomen dus ook zeer snel worden aangepakt! M_Z
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen